• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Hon vill kanske bara ha upp produktionen lite till. Det brukar ta ett par dagar och sen blir det som vanligt igen.

• EllaBella02

Idag har jag syndat! Skit också, en kompis kom hit och fikade idag och hade med sig fikabröd. Som vanligt finns det inget stop i mig och jag åt typ 5 muffins och några kakor : (

• tundra

Anjiali: Tycker din dagissituation låter jättejobbig! Kan inte ditt lilla barn gå 8-13:30 lite färre dagar iaf? Måste det vara 8-11 /5 dagar i veckan.

Vi har 20h i veckan och jag tycker det är tillräckligt drygt att hämta och lämna eftersom det är grymt tidsödande. Vi bor mitt i stan men här finns inga förskolor som inte är knökafulla. Vi har 9-14 mån-tors.

Fattar inte att det ska vara så svårt att ändra för er? Vad är det för knäpp rektor. Tror man kan ansöka om extratimmar via kommunen om man har särskilda skäl. Kanske du kan vända dig dit för att få till stånd en ändring.

Millifjor:
    Hade en toksnuttig 1a, först skrek han halva natten och sen ammade han varje timme. Vill bara säga att jag förstår att det är jobbigt. Mitt tips är att liggamma/samsova så att du kan slumra under tiden han ammar.
    Annars finns ju Elizabeth Pantleys somna utan gråt. I den pratar hon om hur man får bebisar att sova över sömn trösklar. Men det är mer aktuellt om det är ett bestående problem. Peppar peppar är det bara en fas.

• Jamtlandstaus

Verkar som vi är många som har det tufft just nu!
    Känner inte att jag kan vara glad o tacksam över det som faktiskt fungerar just idag... Känner mig totalt dränerad! Hon skriker jättemycket, min mage protesterar å jag har haft diarré i över en vecka, amningen på hö bröst är fortfarande smärtsam o bröstvårtan har nya blåsor.
    I morgon ska vi äntligen få träffa en läkare som ska avgöra om hennes tungband är för kort.
    Även om det låter hårt så hoppas jag att det är för kort för det sägs vara ett enkelt ingrepp att åtgärda o de flesta säger att amningen förbättras efter det...å då finns det hopp att det ska fungera utan smärta! Annars ger jag nog upp amningen
    Otroligt störigt med framfallet dessutom då det känns olustigt att vara uppe å gå - promenader som annars är en lisa för själen.

• FruSandra

Jag är supernöjd med min vikt! Ja vill inte fägå ner mer trots att ja har 9 kg till startvikten... Ja har redan gått ner 15 kg i väger nu 56-57 nu vill ja bara bli lite fit :)

Ang dop har vi inte bestämt oss hur vi ska göra... Maken tycker att de känns som att man har dop bara för presenter, men de tycker ja verkligen inte...

• millifjor

Det kan nog vara att hon får för lite mat, mitt ena bröst funkar ju fortfarande inte som det ska, stockningen börjar ge med sig iaf!

Tack för peppningen alla

Vi ska inte döpa vår dotter, jag är inte döpt och jag är heller inte med i kyrkan så vi skippar nog det

• Hera78

Jag måste kolla hur ni tänker kring amning bland folk. Vår tös är 8 veckor och vi har börjat ta emot besök från släkt och vänner och jag har nu insett att jag inte riktigt vet hur jag ställer mig till att amma "öppet" när de är här.

För min del bryr jag mig inte riktigt, jag skulle nog kunna amma med folk bredvid, jag skulle göra det så diskret som möjligt bara. Problemet är att jag inte vet hur gästerna skulle reagera. Hittills har jag därför tagit med mig henne och gårt in i ett annat rum för att amma. Hur tänker ni kring detta?

För några år sedan var vi på fest där en tjej hade med sig sin bebis och utan att ens försöka skyla sig kastade hon fram tutten och kläckte någon kommentar om mjölkkossa. Det kändes inte helt bekvämt att sitta där...

• grahnkotten

Jag ammar öppet beroende på sällskap! Brukar fråga om det är ok. Om det är högljuda människor går jag oftast iväg för att han ska få lugn och ro! Men om jag är på stan/ ett fik el liknande och Melvin skulle bli hungrig skulle jag absolut amma! Men som du säger kanske försöka dölja om det går!

Svar på tråden Juli bebis 2012