• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • juliaannaeva

Okej! Ja absolut är det värt att prova :) hon får laktulos med för att smörja lite men det hjälper inte :(

• anjiali

Juliaannaeva: stackars liten. Att det ska vara så svårt för de små att fisa och bajsa :-/.

Tack för svaren angående väckning. Jag är ringrostig på det här med bebis . Snart kommer jag kanske in i det.

• Sladdis

Juliaannaeva: hon får kanske inte tillräckligt med Lactulos. Har du hört med BVC?

• Emmizen80

Juliaannaeva: jag ammar inte heller och började ge grabben babysemp. Han blev hård i magen och gjorde korvar. Pratade med Bvc ang olika ersättningar. Hon sa att alla barn är olika och reagerar olika på ersättning. Vi testade nan1 och har haft det i ca två veckor och magen är bättre. Korvarna har blivit modellera :) . Bvc mena med att de kan behöva vänja magen vid ersättningen. Dottern var extrem förstoppad i sina tre första år. Fick mängder av lactulos i ersättningen, vilket inte hjälpte. Fick till slut movicol utskrivet av läkare. Idag fungerar magen som den ska. Läkarna menade att hennes tarmar var omogna, det tog tre år med medicinering sen blev det bra. Börja med att byt ersättning och se vad som händer, ta sedan kontakt med Bvc och hör om mängden lactulos och hur mkt du kan ge henne. Det finns läkemedel att få!

• AAEV

Eftersom att Olympia äter så ofta så måste jag bara gilla läget och amma när hon vill, spelar ingen roll om vi är på restaurang, i mataffären eller på stan. Dock gillar jag ju inte att flasha brösten i vanliga fall så jag gör inte det nu heller. ammar med amningsnapp men det funkar att göra det diskret också.
    Hemma i mitt eget hus ammar jag i soffan, ALLTID oavsett vem som är här. Folk som kommer och hälsar på vet ju att vi har en liten mjölktörstande bebis :)

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • grahnkotten

Vår BM sa att tarmarna och ringmuskeln är omogen och tarmen kan då vara helt full och dem vill bajsa men dem kan inte kontrollera ringmuskeln och klara inte av att slappna av i den för att få ut bajset, å då måste man hjälpa dem med ex en termometer! Detta är helt naturligt och dem lär sig efter ett tag!

Vi hade också krångel med amningen i början och pumpade dygnet runt. Matade med kopp men brukade hälla i lite och sedan lägga t bröstet när det var uppumpat! Så blev det inte så tufft för lilleman! Men amningen är så olika! Efter 1 vecka, när han var lite starkare orkade han suga på bröstet men fick ändå pumpa igång utdrivningsreflexen!

• SaJo81

Någon som vet hur fasen man får fart på mjölken igen? Har bara mjölk i ena tutten :( finns inget, märker på att jag inte behöver amningsinlägg, killen blir vansinnig av att ligga vid den och jag får inte ut nåt med pump heller plus att det e hyfsad storlekskillnad på tuttarna! Vill gärna amma på båda, vet inte varför det har tagit slut för jag har ammat lika mycket från båda brösten.....

• anjiali

Tusan, skit och blä. Vågen står bom still . Inte ett gram ner och jag har ätit nyttigt och varit ute och gått. Inte ett enda gram
    Ingen risk att amningen hjälper mig denna gången heller. Blir ledsen !

Svar på tråden Juli bebis 2012