• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

När vi har gäster går ha alltid iväg o ammar, men de för att jag vill vara ifred o inte ha alla hängandes över axeln..
    Men när vi varit iväg tex köpcentrum så har ja ammat där ja kunnat sitta..

• Sladdis

Hera78: Hemma hos mig ammar jag offentligt. Det är ju mitt hus. Självklart är jag diskret. Likaså om jag är ute. Är jag hemma hos släkten ammar jag diskret precis som hemma men om jag är hos andra frågar jag eller går undan. Det är ju deras hus så man får visa lite respekt.

• SommarDahlia

Har haft lite datasemester men är nu tillbaka!

Härligt med lite stöttning i viktnedgång, är gärna med!

Vi ska ha dop, tycker det är en fin tradition men vi har bara dopet för familjen (mormor, morfar, farmor, farfar och våra syskon) känns lagom tycker vi!

Det här med att amma varsom är jag lite splittrad i. Jag har inget emot att folk amma ute bland folk men sitter folk och äter runt omkring (typ fik men ännumer om det gäller restaurang) så uppskattar jag om man är lite diskret. Själv är jag dock inte bekväm i att slänga fram brösten varsom och brukar sätta mej i soffan på sonens rum om vi har folk här men jag skulle ju aldrig neka honom mat om han va hungrig på en plats där jag inte kunde gå undan.

Är det bara jag som redan är sugen på en unge till? Hilmer är så otroligt snäll och att bli mamma andra gången var betydligt lättare är jag trodde! Känner redan att tiden går för fort och att jag nog inte alls är redo att säga adjö till bebistiden för alltid. Jag som så bombsäkert sagt att detta va sista gången...
    Att va gravid eller föda igen är jag dock inte lika sugen på :)       

*** Vilgot 16/10-09 och Hilmer 23/7-12***
  • anjiali

Jag ammar där det behövs och försöker ha en filt över om det är ute bland folk. Hemma med gäster så har jag struntat i filt men flaschar inte tutte mer än nödvändigt.

Dop blir det inte här heller. Är inte döpt själv eller med i kyrkan .

En stor sten har lättat efter att pratat med rektorn på skolan igen. Jag får tillslut ha mellan tjejen på fritids till stora tjejen slutar . Nu ser jag fram emot föräldrar ledigheten och mega ångesten är borta.

• anjiali

Väcker ni era bebisar på dagen om de sover mycket? Milea sov dåligt igår och inte super bra inatt heller. Idag somnade hon vid halv två och vaknade nu. Hon har sovit jätte skönt. Men andra dagar har hon börjat kvällsamningen och i bästa fall somnat för natten vid senast 21.
    Nu vet jag ju att deras rutiner ändras hela tiden.
    Men som frågan löd. Väcker ni era bebisar för att styra lite eller får de sova hur länge och när de vill ?

• SommarDahlia
    anjiali skrev 2012-08-15 18:05:00 följande:
    Väcker ni era bebisar på dagen om de sover mycket? Milea sov dåligt igår och inte super bra inatt heller. Idag somnade hon vid halv två och vaknade nu. Hon har sovit jätte skönt. Men andra dagar har hon börjat kvällsamningen och i bästa fall somnat för natten vid senast 21.
    Nu vet jag ju att deras rutiner ändras hela tiden.
    Men som frågan löd. Väcker ni era bebisar för att styra lite eller får de sova hur länge och när de vill ?

Jag väcker inte Hilmer men som det är nu kan han sova jättemkt vissa dagar eller inte fullt så mkt andra dagar och ändå somnar han senast 22.30 och sover sen utan gnäll hela natten. Han vaknar såklart och vill äta men det är aldrig skrik eller gråt och han somnar om direkt efteråt.
    *** Vilgot 16/10-09 och Hilmer 23/7-12***
  • ToKar
    anjiali skrev 2012-08-15 18:05:00 följande:
    Väcker ni era bebisar på dagen om de sover mycket? Milea sov dåligt igår och inte super bra inatt heller. Idag somnade hon vid halv två och vaknade nu. Hon har sovit jätte skönt. Men andra dagar har hon börjat kvällsamningen och i bästa fall somnat för natten vid senast 21. Nu vet jag ju att deras rutiner ändras hela tiden. Men som frågan löd. Väcker ni era bebisar för att styra lite eller får de sova hur länge och när de vill ?

vi håller vår tjej vaken på kvällen. Runt 19-20 till 23-24.. i morse vaknade hon vid 7.30 för att ammas.. rekord hittils. Hoppas det håller i sig en kväll sov hon hela tiden men då vaknade hon 01 och somnade 05. ingen hit.. det gör vi inte om igen. Hon måste ha sina vakentimmar på kvällen..
  • grahnkotten

Vår kille vaknar vid 10 och sover sedan 12-16 och är sedan vaken i ett par timmar! Sedan är han gnällig runt 20-tiden å då är det bara min tutte å famn som gäller! Äter vid 22 och sover sedan oftast till 5 tiden! Vilket är skönt! Vi låter Melvin sova när han vill, och vi har turen att han sover på nätterna! Vi får bara hoppas att dem rutinerna håller i sig! :)

• juliaannaeva

Jag har en liten tjeja som blir 3 veckor idag o h amningen har aldrig funkat, har haft mjölk men hon blev arg för att mjölken inte kom tillräckligt fort så hon låg bra där och snutta. O blev ist slö och medtagen så vi la ner amningen och jag började pumpa ut till henne ist. Men nu har mjölken sinat och hon får bara semper ersättning. Men då har hon blivit jätte krånglig med magen och kan ute bajsa själv.. Hon ligger och kvider sig och har jätte ont så då har jag hjälpt henne med fevet termometern och varje gång så kommer det massor bajs.. Och så kan hon tömma sig men jag måste alltid vara där och pilla.. Nu är min fråga, är de någon annan som råkat ut för detta? O vet om man kanske ska prova nan ersättning ist?!
    Gör så ont i mig att se henne åla runt och ha ont i magen... :(

• SaJo81

När vi låg på neo med dom andra två grabbarna så rekommenderade dom NAN för den skulle vara bättre för magen, våra grabbar var rätt hårda i magen med NAN med men bättre än semper, kan vara värt att testa! Vet dock att flera andra har tyckt semper vart bättre så det e lite olika

Svar på tråden Juli bebis 2012