HannaVirrpanna skrev 2012-08-16 10:09:29 följande:
Hej alla! Är också en tungklump! Har bara gått ner 10 kg sen förlossningen (4v sedan) och det suger. Sist gick jag ner 18 på 3 veckor... Skitkropp som ändå är fantastisk!
Amma offentligt gör jag absolut. Men tyvärr skäms jag för mina jättepattar och vill gärna att inte alla ska se dem. Jag hatar att jag känner så och vill bara spotta på idealet och hur sjukt allting är... Herregud... Att man ens tänker i de banorna man gör! Man är mer fokuserad och ledsen över att inte vara smal längre än att njuta av bebistiden! Att man ens orkar inbilla sig att de flesta mammor ser ut som innan bara två veckor efter dom haft en enorm mage... Det är inte många (riktigt lyckligt lottade) som har platt mage snabbt... Man får fan va nöjd att man är lönnfet (och blek) och att man faktiskt överlevde att klämma ut en fyra kilos koloss som kom i superman-pose, alltså med armen och huvet samtidigt. Blä för ideal och vad det gör med mitt huvud. Ner ska jag gå men jag får förstå att det inte går över en natt.
Sitter på dagiset i personalrummet och har lämnat Frans för första gången. Han verkar sjukt obrydd. Vem trodde jag att jag var kan man undra :)
så sant så sant...nu fan ska vi sluta besatta!!!!
MissMurrig skrev 2012-08-16 10:10:05 följande:
Har hört att thé med mjölk är bra. Och sedan sånt som frigör oxytocin (eller var det så det hette??), som ananas, hallonbladsthé, mm. Samma som när vi ville få igång förlossningarna. Men vet inte om det stämmer, finns många "experter" där ute.
Jag börjar blir trött på klädbutikerna som tror att MAMMA-kläder bara behövs för gravida.. Gravida kan ju faktiskt dra på sig ganska mycket vanliga kläder som är stretchiga... Men ammar man så är man ju beroende av kläder som kan öppnas upp vid bysten. Men då ska man tydligen bara ha mjukistoppar á la HM eller PoP... SKa på bröllopsfest nästa vecka och jag hittar INGET... Tråkiga omlottklänningar som är enfärgade och ser väldigt vardagliga ut.... Eller någon enstaka skjorta/blus, men med typ 30 knappar, vem orkar sitt och knäppa upp och igen alla dem under en bröllopsmiddag?
Mer fina kläder till de ammande tack!
har hallonbladsthe hemma sen innan! får ta och testa det i alla fall...
var på bröllop när lilleman var två veckor och svor så in i helvete (ihop med en kompis som fick barn 6 veckor innan mig) om samma grej, det finns INGENTING att ha på sig när man ammar som är fint....INTE NÅT! fick till slut bli en klänning utan axelband som jag bara kunde dra ner över tutten (jaa, jag hade den sen många år tillbaka) och eftersom mina monstertuttar KRÄVER bh så hade jag en kofta över så inte banden skulle synas....men jaaaa ett rent helvete att hitta nåt anständigt!