• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • AAEV

Missmurrig: kan bara hålla med. Ska på bröllop om en månad och har samma problem! Har dock en oversize tunika som är riktigt snygg, tänkte ha den och sen ett svart linne, svart kort kort kjol och svarta strumpbyxor under så man slipper visa rumpan när man ammar. Jag har köpt
    Den på monki :)

• enilorac81

Ska på bröllop på lördag och köpte mig en klänning i denna butik:
    www.frokensot.se/files/index2.html

Kanske kan ni hitta söta klänningar där som passar för ett bröllop och som är amningsbart.

Jag ställde mig på vågen för 2 veckor sen och hade då förlorat 7 kg....dvs inte speciellt mycket, har lika mycket till att gå ned. Kom dock äntligen i mina favvobyxor igen, om än lite tighta...men tjejer glöm inte att det tog 9 månader att gå upp alla dessa kilo, så vi kan inte förvänta oss att förlora allt på 4 veckor! Jag går promenader varje dag, men det är allt jag gör i träningsform, ska bli bättre på att göra lite andra övningar också när lilleman blir 8 veckor (dvs ytterligare en veckas "vila")

Idag var vi på BVC och lilleman har gått upp från födelsevikten 2920g till 4920g på 7 veckor...inte dåligt säger jag

Kram på er!
    Ni

• FruSandra

Idag va de dags för Bvc igen.. Är de bara jag som är där 1gång i veckan?? :O tycker de verkar lite ofta, men antar att de är olika från kommun till kommun?
    Han väger nu 5076g och är 59 cm.. (födelse 3270g o 49cm, för 6 veckor sen)

Jag råkade äta 1,5 kg kräftor härom kvällen.. De fick lilleman sota för... Stackarn är sååå lös i magen och bajset är knall orange.. Men som tur är verkar han inte ha ont i magen.. Bara i baken om man inte tar bort de på en gång...

• Hera78

FruSandra: vilken färg har bajset annars?? Olivias har alltid varit knallorange och jsg har inte ätit en kräfta på år och dar

• AKT83

Vi går ungefär var tredje vecka till BVC men gick oftare med sonen. Så det har kanske med det att göra?! Om det är första barnet eller inte (vet inte om du nu har barn sedan tidigare eller ej).

• froggyL

Här e Bajset gult och grått typ.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • Jamtlandstaus

Vi hade oxå BVC besök idag. Lillan är drygt 6 veckor. Hon har endast ökat 800g på dessa veckor men det verkar vara ok tycker BVC. Träffade läkaren som bekräftade att hon hade ett kort tungband, så nu har vi fått en remiss till öron-näsa-hals.
    Hoppas så att amningen blir bättre efter
    åtgärd!!
    Skulle inte förvåna mig om fler saker rättar till sig om hon kan äta bättre; större viktuppgång, längre vakentid, mindre skrik (hoppas, hoppas)...piggare mamma o pappa
    Är så trött på min mage som inte vill behålla någon roligare mat än blåbärssoppa o rostbröd När jag för en gångs skull i livet kan äta vad jag vill utan att lägga på mig så kan jag inte äta
    Annars har det varit en härlig dag o solen har för en gångs skull skinit o luften varit varm
    Har klippt gräsmattan då åkgräsklipparen äntligen är hel känns skönt att ha gjort något!

• anjiali

Samma här frusandra. Gul bulgur !

Tips på gott/nyttigt fredagsmys mottages
    Tycker det är svårt att hitta gott till fredagen utan att det är en kalori bomb. Popcorn är inte så gott. Behöver inte vara snacks, kan vara mat också.
    Är sååå sötsugen och har varit hela dagen.

Svar på tråden Juli bebis 2012