• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • tundra

Salta pinnar och cola light?
    En handfull nötter av ngt slag?

Tycker sötsuget är jättejobbigt mellan varven.

• grahnkotten

Vi går också t BVC 1gångi veckan de första 8 veckorna. Men det är frivilligt enl BM, men tycker själv att det är skönt att se att vikten går upp som den ska!

• anjiali

Fruktsallad får det bli .

Vi har gått en gång i veckan till BVC de fyra första veckorna och hon har haft en bra vikt uppgång. Men kan ju varit för naveln också. Nu blir det två veckor till nästa besök. Tror inte jag gick så ofta med barn nummer två. Men ettan gick jag ofta då det tog tid innan vikten kom i kapp.

• SaJo81

Vi får välja hur ofta vi vill komma och väga lilleman! Vi har varit på BVC två gånger och sen har BVC varit här på hembesök en gång, nu ska vi inte dit fören den 24:e på 1 månadskontrollen!
    vår lille är fyra veckor på söndag...

• juliaannaeva

Min lillas bajs ser ut som gul keso! ;) var på
    BVC idag och nu väger hon 4310 och är 56 lång, födelsevikten var 3950 g och 51 lång så hon växer så de knakar! :) fråga också om magen då hon blivit stenhård. O hon tyckte vi skulle ge de några dagar till för det tar ett tag för magen att vänja sig. Och idag har hon bajsat 2 gånger utan hjälp! Så det verkar som det blir bättre :)

• enilorac81

Förslag på nyttig snacks- stek kikärtor i massa goda kryddor-voila en god snacks!

Sen funkar ju också grönsaksstavar

Nyttig dessert om man kör LCHF är chokladmousse enligt följande recept
    100g 70% choklad
    3dl vispgrädde
    1 äggula
    2msk kaffe

Smält chokladen, låt svalna lite och slå i äggula (se till att den är rumstempererad), blanda i kaffet

Vispa upp grädden och häll sedan i chokladblandningen- ställ i kylen 4h- så har ni en supergod chokladmousse

• HannaVirrpanna

Fruktsallad med vaniljkesella. Turkisk yoghurt med frysta hallon som får smälta i yoghurten och på så vis blir det alldeles iskallt! Nötter, frukt, mandel ska tydligen ta bort sötsug, varma mackor... Typ!

Vi är på BVC så ofta vi vill med. Vi var där idag, hon har gått upp 400 gram på lite mer än en vecka, jag är inte förvånad med tanke på hur mycket hon käkat just den veckan! Det är synd att inte amningen äter upp mig. Alla som säger att amningen gör att man kan äta vad som helst utan att man lägger på sig borde få ett njurslag. Så är det verkligen inte för alla, tyvärr!!

• smulan12

Min bror skulle i helgen blivit pappa till tvillingar. I tisdags var de på kontroll och förutom att de låg lite under kurvan, vilket inte är så ovanligt, och att den större bebisens hjärta slog lite fortare så såg det bra ut. De åkte in till bb idag i tron om att snart vara en liten familj på 4. Men i stället får de beskedet att båda bebisarna dött i magen. Hon har fått föda ut de små, som visade sig vara två pojkar. Förlossningen gick bra, om man nu kan säg så?
    Alla drömmar om julfirande med barnen och kusinbus försvann pang bom. De hade blivit nästan jämngamla med vår lille Noah och vi hade så mycket planerat. Hur tar man sig vidare från en sån här tragedi??
    Det känns som jag, varje gång vi ses, kommer påminna dom om att de förlorade sina barn när de träffar Noah. Hur ska jag kunna underlätta deras sorg?
    Jag är fortfarande i chock. Har svårt att förstå att det verkligen hänt.

Det är fan inte rättvist. Att två helt underbara människor som längtat så mycket och skulle bli helt underbara föräldrar, inte får njuta av det underbaraste som kan hända.
    Sen finns det människor som skaffar barn som verkligen inte borde gjort det eller förtjänar det.. Det är fan inte rätt.!

Svar på tråden Juli bebis 2012