• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    Libe skrev 2012-08-22 10:03:11 följande:
    Har inte varit aktiv på skrivfronten alls, men läser varje dag. Har lite egna funderingar men ingen i "samma sits" att fråga. Vi fick en Mollie 26/7 allt gick väl bra för utom invärtes stygn, flertal och flertal yttre - hur många det nu är. :/ ni som sytt? Hur länge har no haft ont? Börjar undra om något är galet eftersom det fortf gör ont :/

Sen en bebis fråga, hon har inte bajsat på - är inne på fjärde dagen nu. Och jag tycker hon gnäller ner och mer över magen och bara pruttar och pruttar. Hon får moniform, men hur länge är egentligen vanligt att dom inte bajsar?
    jag fick min lille grabb den 22/7 och har fortfarande ont av stygnen, sydde också rätt många på utsidan då lillen kom med ena handen längs med huvudet och slet upp en blygdläpp. har tappat fem stygn och har fortfarande några kvar som känns väldigt väl.....

om man ammar har jag hört att det ska vara normalt att bajsa från flera gånger om dagen till en gång i veckan ungefär, att det inte är någon fara om det går ett tag...däremot om man äter ersättning ska ma helst bajsa varje dag för att inte få ont i magen =) 
  • tundra

Det skiljer sig från bebis till bebis hur ofta de bajsar. Svägerskans son bajsade 1ggr i veckan och det var tydligen normalt om han inte var besvärad av det.
    Prata med BVC. Du kanske ska ge lactulos?

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-08-22 09:49:30 följande:
    Sajo: stod inför samma dilemma idag på morgonen. Bebis i bilstol och spöregn. Hade inget paraply med mig. Hur gör man ???
    Med de andra barnen hade vi ingen bil då vi bodde i stan och åkte spårvagn. Lite dålig på det här med hur man gör med bilstol
    jag har så man kan sätta bilstolen i chassit så jag slängde över en filt över hela babyskyddet och sprang in =)

bor ni i gbg eller?  
  • Libe

Ja, den Mollie kom med handen vid ansiktet också men har till större delen stygn i mellangården. Tycker stygnen och krånglande amning har varit fan så mycket värre än förlossningen :/

Ok - har ku läst att dom i te kan bli förstoppade när man ammar.. I början basade hon konstant känns det som. Men har inte gått upp som hon ska så vi ger ersättning utöver amningen två gånger om dagen. Sedan drygt en vecka tillbaka. Kanske kan vara därför magen tjorvar.

• smulan12

Libe: min bm sa att det kan gå upp till 20 dagar utan att det är någon fara. Men det är ju jobbigt. Noah hade också några dagar utan bajs. Men sen kom det med råge. :)
    Och förstoppade sa bm också att de inte kan bli när man ammar.

Noah har efter två jobbiga nätter med magknip sovit som vanligt i stort sett. Så himla skönt!! :)

• juliaannaeva

Min lilla får bara ersättning och ska bajsa varje dag enligt BVC! Ammar man så var det inte lika viktigt sa min BVC sköterska! Jag hade laktulos men hAr slutat med de, hon blev bara gasig. Bytte till man ersättning ist och vilken skillnad! :) en helt annan bebis!

• Libe

Jag får nog ringa BVC och fråga eftersom vi ger tillägg också.. :) hon kissar ju som bara den så ut kommer ju något iallafall!

• EllaBella02
    karleksengeln skrev 2012-08-22 08:59:10 följande:
    Ellabella02, jag fick barn för 8 veckor sedan fick också en blödning som bara var några timmar och hade mensvärk. Trodde jag fått tillbaka min mens men har inte hänt något mer än fortsatt mensvärk fram och tillbaka, vet inte alls vad det är.

Va sjukt! Låter dumt såklart men skönt att höra att jag inte är ensam. Skulle vilja veta vad det beror på dock : )
  • FruSandra

Woohoo äntligen (hoppas jag!!) är mitt avslag borta :D de tog "bara" 7 veckor...
    Säkerligen kommer de väl med råge tillbaka bara för att ja skrev så nu...

• HannaVirrpanna

Ni med ont: min kompis födde den 26/7 och gick till läkaren i förrgår tror jag. Hon hade stygn, eller stygnfästen typ, som låg och skavde så läkaren klippte bort dom och nu känns det mycket bättre sa hon! Ni kanske har stygn som skaver alltså...

Svar på tråden Juli bebis 2012