Libe skrev 2012-08-22 10:03:11 följande:
Har inte varit aktiv på skrivfronten alls, men läser varje dag. Har lite egna funderingar men ingen i "samma sits" att fråga. Vi fick en Mollie 26/7 allt gick väl bra för utom invärtes stygn, flertal och flertal yttre - hur många det nu är. :/ ni som sytt? Hur länge har no haft ont? Börjar undra om något är galet eftersom det fortf gör ont :/
Sen en bebis fråga, hon har inte bajsat på - är inne på fjärde dagen nu. Och jag tycker hon gnäller ner och mer över magen och bara pruttar och pruttar. Hon får moniform, men hur länge är egentligen vanligt att dom inte bajsar?
jag fick min lille grabb den 22/7 och har fortfarande ont av stygnen, sydde också rätt många på utsidan då lillen kom med ena handen längs med huvudet och slet upp en blygdläpp. har tappat fem stygn och har fortfarande några kvar som känns väldigt väl.....
om man ammar har jag hört att det ska vara normalt att bajsa från flera gånger om dagen till en gång i veckan ungefär, att det inte är någon fara om det går ett tag...däremot om man äter ersättning ska ma helst bajsa varje dag för att inte få ont i magen =)