• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Libe

Jag har stygn som skaver, har väntar på att dom ska ramla bort men kanske får gå och ta en titt.

Ursäkta uttrycket - men skit BVC har inte fått tag på någon på hela dagen. Har en lite. Som har jätteont i magen och inte kan bajsa. Vad fan gör man? Hjälplös morsa, ja!

• Libe

Skönt att slippa avslaget, här är vi inne på fjärde veckan och jag känner mig otålig. Förstår att du är nöjd att slippa efter 7 :)

• anjiali

Sajo: bor inte i Gbg längre utan bor fem mil utanför på landet .

Har också hört att om man ammar så kan bebis inte bli förstoppad.
    Ersättning vet jag inget om.

• froggyL

Fick rådet att ge mat eller rapsolja i ersättningen. En halv tesked till.....minns inte hur mycket han åt då när jag frågade...minst 90 iaf. Nu äter han 200ml.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • SaJo81
    FruSandra skrev 2012-08-22 11:40:20 följande:
    Woohoo äntligen (hoppas jag!!) är mitt avslag borta :D de tog "bara" 7 veckor...
    Säkerligen kommer de väl med råge tillbaka bara för att ja skrev så nu...
    åååh! smått avundsjuk! räknar kallt med att det ska hålla i sig länge denna gången med, förra graviditeten hade jag avslag i TIO veckor...fy faaaa!n till råga på allt så tog det sen bara två veckor innan mensen kom tillbaka...tack för den änna!
    anjiali skrev 2012-08-22 14:02:58 följande:
    Sajo: bor inte i Gbg längre utan bor fem mil utanför på landet .

Har också hört att om man ammar så kan bebis inte bli förstoppad.
    Ersättning vet jag inget om.
    jaahaa, var det du som bodde i Bollebygd? är uppvuxen i Angered och bor numer i Kungsbacka men vi har lägenhet fortfarande så vi letar hus, så jävla dyrt i med hus i Kungsbacka så nu kollar vi typ hela Göteborg samt kranskommuner!

• haanaa

Jag föddee en liten flicka som var -55% tillväxthämmad och har nu fått svar på moderkaks analysen. Det visade sig att den hade massor med små infarkter och även många igensatta blodkärl. Det var däför våran flicka var så liten. Någon som har erfarenhet ang infarkter och igensatta blodkärl på moderkakan?

• HannaVirrpanna

Haanaa: men Gud! Det lät otäckt! Har aldrig hört om det!

Bebisar med hård mage som äter ersättning kan man ge messmör i, det är allt jag vet om det!

• Libe

Tack för alla svar. Efter en halvdags massage och konkande kom det största lasset bajs jag sett. Nöjd bebis och glad mamma, tänk vad glad man kan bli över bajs. Haha!

Aldrig hört talas om infarkter i moderkakan, lät obehagligt.

Svar på tråden Juli bebis 2012