• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Jag stoppar in den som vanligt och rör runt väldigt lite och väldigt försiktigt, har även böjbar termometer. Och oftast då kommer det både gaser och bajs.

• EllaBella02

BVC besök idag och det var dags för läkaren att titta på henne vid 2 månader. Allt såg bra ut, hon hade gått upp till 4970g och var 56,5 lång : ) huvudmått var 37,6.

• FruSandra

Inatt blev ja livrädd!
    Vilgot käkade vid 22.30 sista gången o vaknade inte förrän 3.30!!!
    Jag däremot vaknade ett antal gånger för att kolla på honom...
    I vanliga fall hade han vaknat vid 1.30-2.00
    Man blir lite nojig när de faller från vanliga rutinerna så där :)

• Sladdis

FruSandra: Usch ja vad rädd man blir. Om du har tur så blir det som för oss. Matteo åt varannan/var tredje timme hela natten men plötsligt sov han fem timmar första perioden och nu har han gjort det i ca en vecka. Underbart att få ett längre sovpass. Sen vaknar han varannan timme resten av natten men det är jag ju van vid.

• anjiali

Ååå längtar tills jag blir " livrädd" (skämt). Men vill också sova långpass. Hoppas så att Milea kommer må bättre efter söndag då antibiotikan är färdig. Hon ålar runt som en liten orm stackarn. Kam ju vara så att det inte är medicinen också :-/ men då får jag trösta mig med att vi tagit oss halvvägs till tre månader då det kanske blir bättre. Två timmar i stöten att sova är jobbigt i längden.

• Sladdis

Anjiali: Usch stackars M. Håller tummarna för att det är penicillinet som spökar och för att hon snart får längre sovpass.

• FruSandra

Ja undrar varför de vaknar varannan timme framåt morgontimmarna.. Vilgot gör också de...
    Ja hoppas de blir så. 5 timmars sträcksömn skulle vara guld :)

• FruSandra

Jag tänkte överraska maken på våran 5 års dag (i oktober) så jag skulle gärna vilja ha tips på vad man kan göra... Såklart ska Vilgot vara med, så spa går bort... 1-2 nätter ska inkluderas...
    Tips mottages mer än gärna :)

• EllaBella02

Jag har också funderat på någonting att göra, kom fram till att åka på en kryssning kanske inte är helt fel? Eller Nyköpings havsbad tittade jag också på.

Svar på tråden Juli bebis 2012