• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Amma är det bästa man kan göra när man har mjölkstockning! Jag pumpade mest för det gjorde så ont att amma och då blev det bara värre! O sök hjälp direkt om du inte får bort det på ett par dagar, det är mitt tips

• SaJo81

Sista dagen på mannens semester/föräldrardagar idag! imon börjar han jobba igen, samma dag blir lilleman 1 månad =) tiden går alldeles för fort...tycker det är jättejobbigt faktiskt...vi har ju liksom satt stopp för det här med barnafödande nu och då vill jag ha lilleman liten läääänge och njuta! 

iaf, imon börjar mannen jobba och dom två stora grabbarna börjar på dagis igen....lite skönt att få ordning på rutinerna igen och så men ändå tråkigt...det betyder liksom att sommaren är över på något sätt!

måste dessutom börja planera kalas nu i dagarna, T och A fyller ju 3 om två veckor....vad ska man bjuda på? baka tårtor och kakor etc, vad ska man köpa? våra barn behvöer INGENTING! dom har alldeles för mycket av allt.... 

• HannaVirrpanna

Sajo: köp klippkort på simhallen! Så kan ni åka och bada, eller en dag på djurpark, böcker, cd med barnlåtar osv. Nått av det kanske? det tar ju inte så stor plats :)

Det här är nog också vår sista bebis!
    Känns så tråkigt! Bara därför är jag redan bebissugen!

• SaJo81
    HannaVirrpanna skrev 2012-08-21 09:30:46 följande:
    Sajo: köp klippkort på simhallen! Så kan ni åka och bada, eller en dag på djurpark, böcker, cd med barnlåtar osv. Nått av det kanske? det tar ju inte så stor plats :)

Det här är nog också vår sista bebis!
    Känns så tråkigt! Bara därför är jag redan bebissugen!
    bra idéer =)
    funderar på att börja samla astrid lindgrens-filmerna till dem!

jag blev bebissugen efter ett par dagar bara för att min man började snacka om hur tråkigt det är att man aldrig ska göra om det.....blääää!

• millifjor

O jag är glad åt den enda vi har tror vi bara får hjälp med att få till en bebis här i Sthlm:s län, annars får vi bekosta det själva och det vet jag inte om man kommer ha råd med. Så jag ska toknjuta nu av bebistiden helt enkelt!

• AAEV

Sajo: Känner igen det där med att barnen ha ALLT ;)
    Så vi har önskat oss bra att ha saker också, typ tripptrapp stolar, vinterkängor o så. sen får dom ju leksaker också såklart, men inte så vi drunknar i dom.
    I år blir det duplo, eftersom dom behöver sitta still och leka ibland också :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Sladdis

Jag känner också sug efter en till trots att Matteo är ganska krävande. Gissar att det också beror på att han är det sista barnet. Mina andra är 11 och 16 år så han är min efterlängtade sladdis! Känns sorgligt för det är ju så underbart. Men jag är 39 år och jag skulle inte vilja ha barn för tätt och ska jag vänta några år hinner jag bli för gammal.

• SaJo81

Våra killar har tre spänner med Duplo :P vi har önskat oss (killarna har) förvaringslådor att ha under sängen, sängkläder eftersom dom nyss börjat med normal storlek på täcke och kudde samt jeans! Sen kommer la dom få massa annat krimskrams med....

Svar på tråden Juli bebis 2012