• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

När jag fick sonen hade jag en infarkt i en femkronas storlek på moderkakan. Helt ofarligt sa de då. Men hur allvarligt det är beror väl på antal, storlek o placering.

Har varit på efterkontroll idag o det var inte framfall som jag trodde utan det var slidväggarna som svajade lite som BM uttryckte det. Knipövningar vad det som gällde så skulle det gå tillbaka, men det kunde ta upp till ett halvår :-/

I morgon är det dags för dotterns tungband att klippas, låter brutalt men ska tydligen vara en snabbt o enkelt ingrepp...

• Libe

Vi var och fick Mollies tungband klippt för snart två veckor sedan. Som du säger låter det brutalt men hön var mer förbannad på alla som fipplade med henne och ville ha fingrar i hennes mun. Det var över på två sek och hon grät inte alls efteråt. Amningen har fungerat mycket bättre och jag hoppas kunna slippa ersättning helt nu.

• Libe

Har de jättekort tungband så ser tungan nästan hjärtformad ut, annars sitter bandet väldigt nära tungapetsen, det är väldigt svårt att lipa med för kort. Ärftligt är det också, jag hade kort och fick det inte klippa förrän jag var nio. Du kan be dom på BVC kolla om du misstänker att hon har det.

• FruSandra

Ellabella
    Ja googla men de kom bara upp massa olika badstränder? Antar att de inte är rätt?

• smulan12

Jamtland: ska dom göra det redan? Noah har också kort tungband. Ända ut till tungspetsen, precis som jag när jag var liten. Men dom sa att vi skulle vänta o se till han är 1-2 år.? Men visst, han kan ju äta bra ändå.

• SaJo81

Så var papprena skickade :) Lillemans förnamn och andranamn och storebrödernas efternamn och mellannamn ( dom hade mitt efternamn som mellannamn och sin pappas efternnamn men nu är vi gifta och min man tog mitt efternamn så grabbarna har inte samma efternamn som resten...men äntligen är dom papprena inskickade med :)

• Libe

Smulan 12, jag förstod det på läkaren som vi träffade att förr gjorde man det redan på bb men nu på vissa ställen väntar de. Jag somhade det tills jag var nio års ålder och vet att det inte hade några fördelar med kort tungband för min del, (jag lärde mig prata utan problem, annars kan det vara svårt med r) ville ha det gjort nu och inte vänta. Var inga konstigheter att göra det nu sa han, snarare lättare :/ så vet inte varför man väntar.

Svar på tråden Juli bebis 2012