• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

FruSandra: Skulle aldrig sätta på ett barn en mössa när det är sommar. Matteo ligger i bara blöja eller med en body nu när det är så varmt.

• Jamtlandstaus

Fru Sandra, jag har just så o tror det är framfall. Dock hoppas jag att det ska gå tillbaka av sig själv, det kan tydligen det när bäckenmuskulaturen återfår sin elasticitet...
    Jag ska på efterkontroll hos BM i morgon, får se vad hon säger om framfallet.

Har era skruttar skorv i hårbotten o ansikte? Tar ni bort det o i såna fall hur gör ni?
    Jag har provat i pannan med olja det hjälpte inte mycket, provade sedan Innotyol vilket bara gjorde allt till en vit kaka :-S, provade sedan Purelan o skrapade lätt med nageln vilket gav bäst resultat men det som sitter i håret har jag inte försökt mig på.

• grahnkotten

Frusandra: Melvin har inte mössa i denna värmen, men tar på en tunn om vi sitter i skuggan och det blåser.. Men bara om han sitter i någons knä.. Ligger han i vagnen blir han helt kokhet!

• Sladdis

Jamtlandstaus: Matteo har inte fått skorv ÄN! Fast med mina två tidigare har jag tagit på olja på kvällen och på morgonen har jag skrapat försiktigt med en kam. Man kan ta på en tunn mössa om man är orolig att det ska kladda i sängen.

• AKT83

Det finns en bra salva på Apoteket mot skorv, kommer inte ihåg vad den heter med börjar på B tror jag. Funkar bra så länge håret inte är för långt. Min 3,5 åring som fortfarande har skorv vet jag inte vad jag ska göra med för salvan är så fet och kletig. Funkade dock när han var yngre som sagt men det kommer tillbaka...

• FruSandra

Jämtlandsstatus
    Kan du inte berätta vad bm säger när du varit där?
    Tycker de blivit lite bättre nu när ja äntligen kommit ihåg att göra knipövningar de senaste dagarna...

• froggyL

Hade det problemet med, det återkom HELA tiden. Skitjobbigt sen när det lockiga håret bara blev längre, men så fick hon löss, och lusmedlet ihop med all kamning tog bort allt skorv och det kom aldrig igen :)

AKT83 skrev 2012-08-20 13:34:34 följande:
    Det finns en bra salva på Apoteket mot skorv, kommer inte ihåg vad den heter med börjar på B tror jag. Funkar bra så länge håret inte är för långt. Min 3,5 åring som fortfarande har skorv vet jag inte vad jag ska göra med för salvan är så fet och kletig. Funkade dock när han var yngre som sagt men det kommer tillbaka...

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • FruSandra

Ja prata med mon bm nyss.. Hon sa att de med stor sannolikhet är ett litet framfall.. O de enda som ska göras är att knipa knipa o knipa :)

• EllaBella02

Återbesök hos BM idag. Allt såg bra ut efter förlossningen och mina knipövningar har hjälpt! Så knip på brudar! På eftermiddagen sen var det föräldragrupp för första gången! Trevliga mammor och pappor och gött fika : ) Jag har inte mössa jämt på pytte, hon har det om det är kallt eller blåser. Hon är så varm av sig, ligger oftast i kortärmad body, men nu när det varit lite ruggigare så har vi tagit på oss lite mer. Fick P-piller recept idag med så det är bara att börja knapra. Hon trodde att det var min mens som börjar komma igång eller torra slemhinnor. Tänk på det brudar att ni helst ska ha glidmedel vid sex nu när ni ammar, eller det sa min BM i alla fall, just för att man har så torra slemhinnor då.

Svar på tråden Juli bebis 2012