• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • millifjor

Mitt avslag försvann nästan helt efter 2,5 veckor det känns toppen!
    Nu vill jag bara att kroppen ska bli lite mer som förr så man orkar ut och gå, vill ju träna!

Var på amningsmottagningen idag och det var ingen bröstböld, så nu ska jag bara amma på som tidigare så jag får igång det andra bröstet så jag slipper köra all lass på det ena, börjar bli en skapligt nött bröstvårta nu,haha.

• EllaBella02

Har heller inte hört någonting om infarkter på moderkakan. Eller har hört att det finns men inte så mycket mera. Va skönt att det gick bra ändå, trots att hon var liten. Min förlossningsBM sa att stygnen ska inte skava, då ska man hojta till så försöker de lösa det. Skönt att bebis bajsa igen! Jag hade så igår. Hon bajsade inte på hela dagen, hjälpte henne med tempen på kvällen, och då kom en lass : ) idag verkar hon vara som vanligt. Bajsat 3 gånger : ) jag helammar ska tilläggas

• anjiali

Sajo: inte bollebygd utan Kinna utanför Borås .
    Det fick bli här när vi letade hus. Mannen jobbar fortfarande i stan.

• anjiali

Mitt avslag är nog nästan borta. Har pytte lite bruna flytningar, ingen blödning på länge.
    Skulle ni våga bada badkar ???

• SaJo81

Anjiali: asså ja pendlar mellan Kinna och Gbg? Men du jobbar inte i Gbg eller? Vi jobbar båda i Gbg och har på gränsen till för lång resväg med tanke på bensinkostnaderna som det är nu så vi kan egentligen inte flytta så långt ut :/

• Libe

Ja, väldigt skönt, så frustrerande när man vet vad det är men inget hjälper. Hur gör man bär man använder tempen?

• anjiali

Sajo: pendlar du mellan Kinna och Gbg ?? Fattar inte :-/... Skyller på lite sömn och amning.
    Skulle handla nu på em, har ca 300 m till affären och har glömt totalt vad jag ska ha när jag kommer fram :0. Fick stå bland bröden och fundera jätte länge.

Svar på din fråga Sajo så bor vi i Kinna nu, har bott i Göteborg. Min man pendlar till götet med buss och jag jobbar i Skene. .

• SaJo81

Haha skriver från telefonen och kollade inte vad jag hade skrivit! Pendlar HAN mellan Kinna och Gbg skulle det stå! Vi bilpendlar från Kungsbacka varje dag, jag har 4,5mil till jobbet enkel väg och det e på gränsen till för långt ekonomiskt sett så vi e lite låsta med hur långt ut vi kan flytta! Hade önskat att vi jobbade i Kungsbacka istället så hade man kunnat flytta ut en bit bara...

• anjiali

Aha :D är jäkligt trög i hjärnan och glömsk så in i vassen just nu, fick inte ihop vad du skrev. Men nu fattar jag :D hehe...
    Busspendling kostar 1300/ månad så det är inte så farligt. Men tidsmässigt är det segt. Han går upp fyra på morgonen och hemma tidigast fem :-/... Det blir jag som sköter allt med barnen och planering.

• SaJo81

Ah det förstår jag att det är! Kostar samma för oss att pendla kollektivt, det e inte farligt alls men om jag ska åka pendeln får jag gå hemifrån klockan fem på morgonen och är hemma igen 17.30 liiiiite för lång tid tycker jag :/

Svar på tråden Juli bebis 2012