• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • anjiali

Första dagen avklarad med alla barn hemma och mannen jobbat sent. Imorgon höjer vi ribban ytterligare med kvällsaktivitet för barnen ute i skogen. Det har fungerat helt ok.
    Men tyvärr har jag fått en liten mjölkstockning av någon konstig anledning . Så full fokus på bröst ikväll !!! Vill inte få feber !!! Nu vill jag bara bli kvitt allt strul vad heter antibiotika och motgångar !!!

• millifjor

Har inte heller mössa på min plutt. Har typ precis börjat klä på henne kläder
    Har bokat tid på Amningsmottagningen nu på onsdag med, har fortfarande en knöl kvar efter mjölkstockningen, hoppas hoppas på att det inte är en bröstböld som måste tömmas på var :-/ sen hoppAs jag att de även har nåt knep hur man får igång mjölkproduktionen igen på det bröstet, just nu finns det bara mjölk i ett par minuter...

• juliaannaeva

Hur gör ni när ni kniper? Känns som om jag inte riktigt får till de liksom :/ någon som provat knip kulor?

• Sladdis

Anjiali: Ja det är bra att amma på det mycket. När jag känner att en mjölkstockning är på gång börjar jag på det bröstet varje gång tills knölen börjar försvinna.

• anjiali

Ammar och masserar för fullt men tycker bara det blir värre . Är det bra att pumpa ???
    Orkar inte med mera motgångar fem veckor räcker !!!

• anjiali

Uppfattat !!! Ligger med värme på bröstet nu och ska pumpa om en stund. Milea har äntligen somnat så vill inte väcka den Björn som sover (hon var inte jätte nöjd ikväll).

• smulan12

Idag är min älskling 7 veckor!!
    Vi har varit på läkarbesök och allt såg bra ut. Lilleman mätte 59cm och håll i hatten, 5830gram!! Inte lustigt att han har 62 i sina kläder nu. :p

För övrigt har denna otroligt hemska o jobbiga helg äntligen börjat lägga sig lite. Fy fan säger jag bara. Är så otroligt glad och tacksam att min älskling är frisk ockult bra

Svar på tråden Juli bebis 2012