• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • enilorac81

Sladdis- BVC sa att testa med vichyvatren, går det inte bort efter ett par dagar kan det vara bra att köra en antibiotikakur.

Kan inte säga att jag har fått svamp på bröstvårtorna men min sjuksköterska på BVC sa att jag ska köra pevaryl över helgen...så gör det och sen ser jag vad läkaren säger på tisdag.

Elias äter på som vanligt så han verkar inte bekymras över det, han har ju endast lite torsk på insidan läppar och lite på insidan v kinderna, inget på tungan

• Sladdis

Enilorac: Kanske ska testa vischyvatten innan det blir värre. Vill ju inte behöva ta penicillin. Matteo har på bakre delen av tungan.

• enilorac81

Sladdis- testa vichyvatten, och går det inte över så kolla vad din BVC säger.

Mysigt med babymassage förresten!

• FruSandra

Åh maken råkade klämma Vilgots ringfinger i bilbarnsdtolsknäppningen...
    De gör ont i mitt hjärta av hans hjärtskärandes skrik.. :'( han märkte att de ute gick att knäppa, att nåt tog emot.. Så va de fingret..
    Maken blev jätte förtvivlad och Vilgot fick ett rött svullet finger o en blånagel...
    :'(

• anjiali

En massa svamp plockad och blåbär nu blir det god middag och blåbärspaj som förmodligen kommer ätas i shift . Lyckas ni äta tillsammans ?

• EllaBella02

Det blir oftast att vi ätet i skift här också! Pytte brukar vilja ha lite uppmärksamhet vid den tiden. Stackars lilla, fru S. Hoppas det går över snart. : ( HannaV, jasså! : ) Kul med en bodydouble! Jag använder 62 nu, för en del 56 är för små. Jag har fått hjälpa Pytte och bajsa två dagar i rad. Hon ligger och tar i men inget kommer. Har bara hjälpt henne en gång om dagen. Får hoppas hon kommet igång själv snart igen.

• juliaannaeva

Min lilla Tyra är 1'månad imorgon och har fått gå på storlek 62 nu :o hon är visserligen 57 lång och 4500 g!
    Jag har med fått hjälpa tyra att bajsa 2 dagar nu, så ringde BVC idag och ska börja ge 1 ml laktulos igen! De kommer ut i korvar och de skulle helst vara "gul keso" ;)

• anjiali

Fru Sandra : stackars liten och stackars din man :-/.

Känns helt galet att redan vara inne på storlek 62 :-/. Å ena sidan vill jag inte att tiden ska gå så här fort. Sista barnet och vill bromsa tiden. Å andra sidan vill jag förbi magknips perioden.

• Sladdis

Vi äter tillsammans. Matteo accepterar att sitta i babysittern ungefär så lång stund som det tar för oss att äta.

Svar på tråden Juli bebis 2012