• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Lilleman har torsk längst in på tungan och det hade dom andra två med när dom var små, om det inte är jättemycket går det oftast över av sig själv men man kan hjälpa till med bikarbonat och vatten eller med vichyvatten! Vi äter också tillsammans lilleman får ligga i babysittern så länge!

Vi har inte gått på strl 62 än det e jättestort

• anjiali

Vi har inte lyckats äta en enda måltid ihop. Oftast äter jag med en hand medans lilla M suger på tutten. Så blir det även idag ser det ut som .

• Libe

Lyckas inte göra mycket alls, än mindre äta utan att göra det med en hand. Hon sover bara när hon ligger i famnen.

• Tekla78

Så irriterande, hade skrivit ett långt inlägg häromdagen som jag schabblade bort :-/

Nu heter lilleman Emil och inte Felix eller Sigge :) Papper påskrivna och inskickade, hehe. Tog bara ca 6 veckor!

Jodå, 56 är nu för litet och vi har börjat med 62, 7 veckor på måndag. Hade en 56:a idag, men kan med nöd och näppe knäppa mittenknappen i grenen.

Jag har äntligen skrivit ner "storyn om" Emils hemangiom. Läs om ni orkar ;) Sammanfattat har han haft ett sårigt smultronmärke (hemangiom) i rumpan, ca 2 mm från analöppningen som varit besvärligt av förklarliga anledningar. Tack och lov började såret läka fantastiskt fint precis helgen innan vi skulle på bedömning inför (hjärtmedicin-)behandling så vi avvaktar behandling än så länge och har en återbesökstid om några veckor. Det känns helt fantastiskt att det läkt från att ha varit ett typ 2,5cm i diameter köttigt sår för 2 veckor sedan till att vara 2mm i diameter idag!

• Tekla78

FruSandra, stackars liten...

Vi har nog lyckats äta tillsammans ganska många gånger ändå. Värre var det när storebror var liten, då var det alltid någon som gick och vaggade eller höll i honom.

• EllaBella02

Skönt att han är så mycket bättre! : ) nu blir det säkert bara bättre och bättre dag för dag

• SessanM

Hej tjejer! Jag fick en liten Emilia den 23/7 och är gärna med i denna tråden om det går bra :) Det är vårt första barn så hade varit skönt att ha andra med lika gamla barn att bolla tankar med!

• Tekla78
    SessanM skrev 2012-08-24 21:58:30 följande:
    Hej tjejer! Jag fick en liten Emilia den 23/7 och är gärna med i denna tråden om det går bra :) Det är vårt första barn så hade varit skönt att ha andra med lika gamla barn att bolla tankar med!
    Grattis och välkommen!

Vi har en födslolista här:
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m65618217.html
  • SessanM

Tack! Får lägga till mig där när jag sitter vid datorn, använder mest telefonen annars :)

• Jamtlandstaus

Idag blev tungbandet klippt. Det gick bra men sved i mammahjärtat när hon gallskrek, mest var det nog för att hon blev fasthållen för direkt efter ingreppet så blev hon snabbt lugn o ammade utan problem. Tyckte hennes tag om bröstet var bättre o kraftfullare på en gång. Det verkar inte ha gjort något ont alls efteråt.

Svar på tråden Juli bebis 2012