• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Jamtlandstaus

Vår tös är en tunn tjeja o kan fortfarande ha 50/56 trots sina snart 8 veckor, lite korta börjar vissa plagg bli på längden.

• Trolla75

Längesedan jag skrev nu, men försöker läsa från telefonen när jag ammar. Men det känns omöjligt att skriva inlägg med den...

Min lille Caspian verkar vara en redig bit nu när jag läser om era små liv... Flört Ja, nu verkar han äntligen ha fått sitt namn!

Han vägde vid 4veckors ålder (1vecka sedan) 5170g & var 56,5cm lång,
     jag har använt stl. 62 (Newbie) ett bra tag känns det som, men PO.P kläderna funkar fortfarande med 56.

Han är nu 5 veckor och sover mellan 24.00-05.00/06.00 ca, men sedan på morgonkvisten känns det som om han käkar varannan timme och då är jag som tröttast!

Har era små separationsångest?
    Jag hinner knappt gå ut och sätta mig i bilen förrän han sätter i gång och gallskriker och då har jag lämnat en fullmatad trött lugn och nöjd bebis i pappans vård.
    Lilleman gråter med all sin kraft helt otröstlig tills han inte orkar mer... Jag har blivit hemringd från affären vid 2 tillfällen och då är tutten enda trösten. Men undra hur länge detta ska hålla i sig???

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - Caspian 18e juli 2012♥ღ
  • EllaBella02

Jag har bara åkt iväg från min bebis en gång och det var mör hon var två veckor och jag skulle till affären. Hon vaknade och gallskrek när jag kom hem så det stackars faderskapet var helt svettig : )

• Hera78

Olivia var ju så liten när hon föddes så hon ligger kvar på storlek 44, vissa bodys kan hon ha i 50. Hon har nu passerat 3kg (3080 gram) och väger som en nyfödd trots att hon blir 10 veckor imorgon.

• Hera78

Vi har inga problem med seperationsångest, jag kan utan problem lämna Olivia hos pappa för att åka och handla eller ta lite egentid på köpcentrum. Kanske beror det på att hon haft både mig och pappa runt sig hennes första nio veckor. Eller för att hon sondmatades i sex veckor och då matade ju pappa lika ofta som mig. Skulle hon bli hungrig när jag inte är hemma får hon flaska av pappa och det funkar kanon. Det kan ju också vara så att hon inte nått den fasen än, hon skulle bara vara fyra veckor gammal egentligen...

• anjiali

Milea är rätt så mammig, men jag har lämnat henne för promenad ett par gånger på fm och handlat många gånger. Vi bor granne med affären . På em/kväll går det inte med pappa.

Tycker inte att hennes navel är riktigt bra ännu . Sista dagen på antibiotika imorgon. Den är inte ilsket röd men ej heller helt läkt. Får väll åka och visa upp den på måndag. Hoppas vi kan lokal behandla den istället för mer medicin. Nu är Milea ny duschad . Vågar inte bada henne på grund av naveln. Men hon gillar duschen.

• juliaannaeva

Åh min Tyra får laktulos för magen o hon får ju massa gaser utav den... O fisarna sätter sig på tvären... Stackars henne!

• Trolla75

anjiali- Caspians navel var också röd och vätskade sig mycket, bvc sa att det var viktigt att den var helt torr, så efter varje tvätt skulle jag pudra den. Naveln blev genast bra.

Caspians pappa är hemma o arbetslös, så han har ju hand om honom lika mkt som mig. Han kan ge flaska på det jag pumpat ut om jag är hemma. Men inte om jag är borta, då är det bara mammatröst som får honom lugn igen.

• SommarDahlia

Det är verkligen blandad storlek på dom små liven! Hilmer blev en månad i torsdags och på BVC vägde han då 5200g. Pyjamas med fot i stl 62 är för litet men annars passar de mesta i 62. 56 är helt uteslutet :)

Jag har lämnat Hilmer en hel del men alltid nyäten och aldrig längre stunder. Tycker det kan va skönt att få en promenad med hunden på egen hand eller åka till stan å handla mat men har inte varit iväg längre än 1½h.

Har aldrig tidigare hört talas om att man ska använda termometrar och liknande för att hjälpa bebisarna att fisa, är det nåt nytt?    

*** Vilgot 16/10-09 och Hilmer 23/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012