• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under

I dag är Kian 6 veckor.
    I går var vi på bvc och då vägde han 4920g och var 56,2cm lång (huvud 40,2)
    Han använder fortfarande 50/56 men alla bebismössor är för små.. Hur stora huvuden har era små?
    Kian är väldigt svårsoven på dagarna nu för tiden..han vill bara vara i famnen och somnar där men så fort
    man lägger ner honom så vaknar han och skriker.. han har mycket rapar och pruttar som fastnar..
    Det är så drygt för man kan inte göra så mycket med dom andra barnen när han bara måste bäras på.
    Äta får man göra i omgångar, han lyckas ju alttid vakna o vara grinig precis som man sätter sig ner för att äta. 
    Men man är ju van, dom andra två var likadana, men det är ju tråkigt och man blir så stressad. 

• SaJo81

Jag har lämnat lilleman några gånger till pappan utan problem, tänkte faktiskt passa på att göra det en stund i eftermiddag oc gå ut på powerwalk! Behöver bli av med det här fläsket nu, får inte på mig en Enda pinal i garderoben! Eftersom jag inte ammade dom andra två har jag aldrig tänkt på hur låst man blir :/ jag måste ju finnas till hands id matning, har försökte pumpa lite men det stimulerar inte alls mina bröst tillräckligt så jag tror inte mjölken jag får ut räcker så länge...

Fick mig ett litet spel i natt med, hade bett mannen ta alla barn som var vakna i matt förutom just matningen för han ska ändå jobba natt idag så han skulle dygna som det så fint heter! Bastian ville inte alls somna om efter matningen vid fyra i natt så jag väckte honom och bad honom ta lilleman, - lägg honom i hans säng bara! Fick jag som kommentar, visst sa jag men om han inte e nöjd så får du ta honom, ja, sa han och det tog väl tio minuter så började Bastian gråta, fick väcka Karln IGEN! efter kanske tio minuter till ber han mig ta Bastian för han e såååååå trött! -vem fan är inte det? Svarade jag...jag har inte sovit en hel natt på 5 veckor....BLÄÄÄÄÄH! Han kommer få sig en ordentlig hurring när han går upp sen...mig veterligen var jag inte ensam om att skaffa denna lilla kotten!

• Emmizen80

Jag har lämnat lilleman hemma med pappa några gånger. I och med att jag inte ammar är det unga problem om han blir hungrig. Han är inte speciellt mammig ännu. Kanske är mammas famn snäppet bättre på kvällen :) Han har fortfarande 50 i byxor och har gått upp till 56 i bodys. I morgon blir han 7 veckor gammal och väger, (i onsdags på Bvc) 4490gram och är 55 cm lång.

• Nicolee

Idag är det 4 veckor sen Ellie tittade ut på BF +6 med sina 2955g och 50 cm. I måndags på BVC vägde hon 3790g och va 53,7 lång. Hon växer så det knakar. Vi använder oss av strlk 50/56. Har bars lämnat henne med pappan när jag går en snabb sväng med hunden. Hon är i princip bara nöjd hos mig, suck! Att pumpa fungerar dåligt för mig tyvärr så är rätt låst.

• Trolla75

Vad har ni för pumpar?
    Jag har en klen Avent - handpump, men tycker det går bra, men så pumpar jag bara när bröstet är sprängfullt. Brukar få ut 125 ml. det är vad flaskan rymmer.
    Ni som ger ersättning hur mycket äter era små troll och hur ofta?

• FruSandra

Trolla 75
    Ja har också en avent handpump.. När bröstet är sprängfullt så fyller ja en flaska med 1 bröst :)
    Vi har många inbitar i frysen :)

• juliaannaeva

Jag hade en medela handpump men mjölken sina så nu får hon bara ersättning! 180 varje mål :)
    Sajo81: haha de låter som min Karl! Han säger precis likadant o jg blir så jävla förbannad :o o det värsta är att han kan ligga och sova till barnskrik!! :(

• enilorac81

Hejhej- vichyvatten verkar ha funkat för den lilla torsk som Elis hade på läpparna, efter en dag så är det redan borta. Jag kommer köra pevaryl på bröstvårtorna fram till tisdag, men det känns så mycket bättre redan, känns skönt!

• enilorac81

Just ja- jag har avent handpump också. Pumpar ut mellan 70-100ml när mitt bröst är sprängfullt annars ammar jag Elias hela tiden. Han har inte fått prova på ersättning ännu.

Svar på tråden Juli bebis 2012