• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Bastian är inte nåt kräkbarn tack o lov, han har väl kräkts ett par gånger i början när jan hade svårt för att rapa, men i princip inget efter vi börjat med minifom och semper-droppar!

Napp började vi med när han var en vecka knappt tror jag :)

Sova till barnskrik kunde jag med när vi "bestämt" att det inte var min natt med dom två stora så den tanken köper jag,men när man liksom tagit på sig uppdraget och ändå inte genomför blir jag sne!

Här är en till som bara klagar på hur tjock jag är utan att göra nåt åt det :( har sånt skjukt sockersug hela tiden så jag vet inte vad!

Heja Bastian! Matade sista igår klockan 22 och han vaknade inte fören nu strax efter 5 igen! :) mammas duktiga pojk!

• anjiali

Gud så skönt Sajo !
    Jag vill sova flera timmar i stöten utan matning.

Min lilla kräks inte heller, det har ingen av mina bebisar gjort.

Nu har jag gått med i en komma iform tråd. En tjej skrev att hon skulle köpa ett par nya snygga byxor att sträva efter att komma i. Det ska jag med . Apsnygga ! Sen hänger jag dom framme (ev på kylskåpet ).

Sista dagen med antibiotika. Nu hoppas jag så in i bänken att det inte blir mera. Men vågar knappt tro det.

• juliaannaeva

Är det någon som gett messmör i ersättning? Och hur mycket i så fall? Har ju gett laktulos men hon får Så jäkla ont i magen!! :( hört man kan ge messmör i ersättningen annars...

• anjiali

Juliannaeva: känner inte till det. Men var det inte någon här i tråden som pratade om det ?

Hannavirrpanna: bra jobbat. Sund takt på viktminskningen.

• smulan12

Jag gav lite messmör när Noah hade jätteont i magen. Men när jag berättade det på BVC sa hon att jag inte skulle göra det. För det är salt i och det kan inte bebisar bryta ner förren de är ett år typ. Men så farligt är det nog inte. När jag var bebis var det det dom rekommenderade mamma att göra. ?

• Cizzi86

Jag gav messmör i ersättningen till min första son. Tog ung en tesked i varje mål gör han blev superhård när vi bytte till ersättning. Min syster tipsa mig för hon hade gjort så. Tror absolut du kan testa utan att det är farligt. Charlie är nu 2mån och jag har slutat amma och gått över till ersättning. Han äter 165ml färdig ersättning per gång och försöker ha 4h emellan men ibland blir det 3. Han har ätit kvällsmål vid åtts och sen inte ätit förrän två på natten så börjar få längre perioder att sova...gäller bara att läggs sig i tid:P inatt sov han i sitt rum för första gången och det gick bra,hoppas det fortsätter så:)

Svar på tråden Juli bebis 2012