• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SessanM

Jag behöver hjälp! Lilla tjejen blir helt galen vissa gånger när hon är hungrig och ska äta. Bara skriker när jag lägger henne vid bröstet. Till slut orkar jag inte mer och då ger vi ersättning som hon äter med god aptit. Kan det vara så att hon blir bekväm för att flaskan är lättare? Hon får ändå bara ersättning några gånger i veckan i övrigt...

• Sladdis

SessanM: kan vara att när hon är så hungrig ger hon sig inte tid att vänta på utdrivningsreflexen. De måste ju suga lite för att den ska dra igång. I flaskan kommer det ju direkt.

• SessanM

Tack för svaret :) Så kan det ju vara, och det lär ju inte bli bättre av att vi använder amningsnapp.. Vissa gånger försöker hon inte ens att ta tag och de känns ju ännu värre..

• froggyL

Jag ge rersättning på 180ml vatten, brukar bli 200 typ med pulvret.

Mamma till Linnea 2008-01-04 och Simon 2012-07-12
  • froggyL

Glömde skriva att han äter ca var 4:e timma. På natten börjar vi få sova 5-6 timmar.

• anjiali

Tycker ni era små bebisar blir påverkade av att ni dricker kaffe ???

Jag har helt tappat kontrollen över snacks och socker . Måste hitta motivation. Som det är nu sitter jag mest och gnäller över att jag inte får till träning och är tjock samtidigt som jag smäcker i mig massa mackor och godis.
    Hur ska jag hitta motivation och ork ?

• Emmizen80

Min grabb äter mellan 60-100ml per mål och äter omkring 8ggr per dygn. Han är 7 veckor. Han äter bara ersättning. Tycker det känns lite om man jämför med andra barn, men han går nu upp i vikt och följer sin kurva, dock kurvan under "medel". Igår testade vi att ge honom mer mat, dvs på 120ml vatten, han åt nästan upp det, men spydde sedan kopiösa mängder. Byter två pyjamasen och fick bada honom, spydde i vattnet och sedan ner två handdukar. Detta gör vi inte om!!!! Till saken hör att han är en kräkare normalt, men igår var det värsta vi varit med om hittills! Kräks era barn?

• froggyL

Kräks inte nåt. Så himla skönt. Eller jo, två ggr bara.

• AKT83

Tilde kräks hela tiden, varje dag. Min högra axel är alltid fläckig och jag får aldrig känna mig nyduschad länge utan känner konstant kräkdoft. Storebror var likadan.

Svar på tråden Juli bebis 2012