• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Jag har det som AKT83. Matteo kräker alltid. Man tar på honom fina kläder och så är de nerkräkta på en sekund. Och jag också för den delen. Ammar också om det har någon betydelse. Hans bröder var likadana.

• down under

Kian är oxå ett kräk barn.. precis som sina syskon..
    Han äter 150ml ersättning var 3-4 timme .

• Emmizen80

Även dottern var en kräkare. Vissa dagar byter vi kläder på lilleman 4-5 gånger, tur han vR en mamma slm gillar att shoppa :) tvättmaskinerna, har två, går varma här hemma. Finns aldrig någon smutstvätt längre i tvättstugan. Så mågot positivt för kräknissens nedkräkta kläder i alla fall.. ;) att han kan äta så lite och kräkas så mkt, men ändå gå upp i vikt är för mig en gåta.

• Tekla78
    juliaannaeva skrev 2012-08-25 14:49:41 följande:
    Jag hade en medela handpump men mjölken sina så nu får hon bara ersättning! 180 varje mål :)
    Sajo81: haha de låter som min Karl! Han säger precis likadant o jg blir så jävla förbannad :o o det värsta är att han kan ligga och sova till barnskrik!! :(
    Jag har bara pumpat när brösten är ammade och då får jag inte ut så mycket.

Kan bara försvara karlarna som "sover till barnskrik". När vi bytte föräldraledig, dvs när min man blev pappaledig och jag jobbade var det jag som sov igenom skriket och maken som vaknade lätt på natten. Man ställde in sig på det eftersom vi hade kommit överens om att den som var föräldraledig gick upp på natten. Svårt sen att ställa om på helgerna, så om jag skulle ta lillen fick maken väcka mig först.

Emil har börjat kräkas mer än i början. Det brukar oftast komma en skvätt efter andra tutten, men inte direkt så jag blir nerkräkt om jag lyckas parera med handduken. Kommer inte heller ihåg när de slutar kräkas, vid 4-5 mån?
  • cattiwik

Ger ni era barn napp? Jag började idag. Moa är 2 veckor imorgon. Har inte velat pröva innan eftersom hon varit lite dålig på att få rätt grepp när hon ammar, men hon bor vid Nina bröst på kvällen och dom måste få vila.

• Tekla78
    cattiwik skrev 2012-08-25 22:16:48 följande:
    Ger ni era barn napp? Jag började idag. Moa är 2 veckor imorgon. Har inte velat pröva innan eftersom hon varit lite dålig på att få rätt grepp när hon ammar, men hon bor vid Nina bröst på kvällen och dom måste få vila.
    Jag började ge Emil napp när jag kände att amningen var någorlunda etablerad, dvs att han hade rätt tag utan att jag behövde kämpa så mycket. Han kan ha varit runt 1 1/2 vecka kanske.
  • Trolla75

Caspian är nog inget direkt kräkbarn, det har nog bara hänt 3 ggr. och då pga. att vi slarvat med rapningen.

• HannaVirrpanna

Tilly är inte heller ett kräkbarn! Så himla skönt! Hennes storebror däremot gjorde inte så mycket annat än kräktes :)

Har på två veckor gått ner två kilo bara av att sluta äta massa godis och snacks! Inte dumt alls, vi får bara äta då vi blir bjudna och vi har hunnit med ett 30-års kalas och ett 80-års kalas. Men ändå 2 kg!

• EllaBella02

Bra jobbat Hanna! Min pytte kräks lite flera gånger om dagen. Oftast i samband med rapningen : )

Svar på tråden Juli bebis 2012