• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Pju! Inatt va en riktig pärs! Vilgot har vaknat ungefär varannan timme för att äta..
    Som tur va gick vi o la oss redan 22 igår o då va inte första matningen förrän kl 1 men sen har an vaknat varannan timme.. Vilket resulterade i en trött familj så vi gick inte upp förrän 11 :O

Vilgot är ingen kräkis.. De kan komma lite efter maten som bara rinner som lite dregel på kinden...
    2 gånger har han kräkts ordentligt o då blev ja livrädd...
    Men de va länge sen...

• millifjor

Vår tös kräks ibland, men det är oftast om hon fått mat på flaska

Inatt har varit en magnatt, hon har gnytt mest hela tiden och inte velat komma till ro, vaknat typ 1 gång i timmen, jobbigt när de har så ont i magen och man inte vet vad man ska göra åt det

• juliaannaeva

Tack för svaren! Dem verkar säga så olika, men min bm sa att jag antingen kunde ge messmör eller laktulos och laktulos får hon ju men blir jätte gasig i magen.. O fisarna bara lägger sig på tvären! :( så tänkte byta och prova messmör :)
    Men det är ju likadant med hur barnen ska sova.. När jag var liten så skulle alla ligga på mage och nu ska dem ligga på rygg och absolut inte på mage! Min Fia ligger alltid på sida.. Hon avskyr att ligga på rygg!

• SaJo81

Bjuder på en bild på vår pigga lilla pojk, 1 månad gammal =) hoppas han fortsätter sova som i natt =) det var ljuvligt (bortsett från att hans ena storebror kom in till mig redan vid 2)

• SaJo81
    enilorac81 skrev 2012-08-26 14:55:54 följande:
    Sajo- vilken söt liten pojke!!
    tack=) vi e rätt stolta :P haha som alla andra föräldrar =)

• FruSandra

Sötis!

Hur 17 kommer ni ihåg att göra knipövningar?
    Ja tycker att de är lättast att göra när man ligger ner...
    Ja funderar på att köpa knipkulor..
    Nån som använt de?

• SaJo81

Jag kommer på det då och då...oftast i duschen av någon anledning men kan tyvärr säga att varje dag e omöjligt att komma ihåg....

Ursäkta detaljerna nu men jag tog en kik härom dagen och det var ingen rolig historia, det ser liksom inte riktigt ut som förr, känner mig inte bekväm med att visa denna "förstörda" för min man faktiskt...blir det någonsin som det varit?

Det hjälper ju inte till att jag har 15kg till att gå ner för att se ut som förr, känns som en del av övervikten satt sig även där nere om det e möjligt :(

Svar på tråden Juli bebis 2012