• Novixi

Augustibebis 2012

LiJon: vilket stolpskott till BM! Tycker absolut du kan skriva i fl-brevet att du inte vill ha värkstimulerande! Det är ju din kropp och ditt beslut, inte deras bara för att de ska skynda på allt. Våga stå på dig även om jag vet att det är svårt vid första barnet. Jag önskar att jag hade stått på mig mer vid min första förlossning.
    Denna gången kommer jag vara mer bestämd och är det något jag inte vill så ska inte de få tvinga mig till det ändå.

• Novixi

Mijja12: va spännande! En mycket punktlig bebis i så fall ;) Håller tummarna att det sätter igång på riktigt för dig!

• Novixi

Va glad jag blir för din skull Ninime!! :D
    Lycka till nu och jag håller alla tummar och tår att allt går bra!

• Novixi

Trodde verkligen det var min tur inatt! :(
    Hade värkar/onda sammandragningar som var 1-1,5 min långa med 5-8 min mellanrum.
    Dessa varade mellan kl.02-05 och när jag la mig för att vila så somnade jag och de försvann!! :O
    Va sur jag blir!!! Trodde verkligen det var på gång för de gjorde ont!
    Men jag får väl vänta ett tag till då :(
    39+4 idag......

• Novixi

Kampis: va trist! :( Hoppas du håller dig frisk. Ta och drick varmt och vila mycket!

Mammsen: underbart med ordentliga värkar! :D håller tummarna att de håller i sig för dig. Hur långt har du till BF?

• Novixi

Mammsen: jag det är alltid ett plus om man är utvilad när bebis kommer. Hade inte den turen med sonen ;)
    Trodde mitt satte igång inatt vid 02, men icke! :(
    Hade riktigt ont och så men efter 3 timmar verkade de ge med sig tillräcklig för att jag skulle kunna sova lite.
    Idag har jag molande mensvärk och 2-3 ondare "sammandragningar" som håller i sig. Så jag hoppas det kommer igång ordentligt!
    Har 3 dagar kvar till BF idag och andra barnet så jag hoppas bebis behagar komma nu. Sonen kom i 38+4 :P

• Novixi

På väg in till fl nu :) 3-5 min mellan värkarna och ONT!! Hoppas, hoppas!! :D

• Novixi

Då har vi nu fått en liten lillebror :) 3120 gram och 48 cm lång. Han kom idag 5/8 kl.20.00, med raketfart jämfört med storebror. Hann vara inskrivna 3 timmar när han kom ;)
    Alla mår bra och jag uppdaterar mer när vi vilat upp oss :)

Lycka till alla andra som är på gång!

• Novixi

Grattis RandigaRut!! Solig som jag har väntat på att din lille skulle komma ut!

Stort grattis till er andra också som fått era små underverk!

Svar på tråden Augustibebis 2012