• Novixi

Augustibebis 2012

Här är min blogg om nån vill läsa. Uppdaterar så ofta jag hinner ;) ettmammahjarta.blogg.se

Idag är jag 26+0 och går ner på tvåsiffrigt! :D 98 dagar kvar tills bebis är beräknad! Tjoho! Det går framåt i alla fall.

• Novixi

Det är som bellatrixx säger, tyvärr finns det inget man kan göra för att förebygga bristningar :(
    Men jag har köpt bodybutter på Bodyshop som är jätteskön att smörja magen med. Mest för att det kliar. De finns i en massa underbara dofter så man känner sig lite extra fräsch :) rekommenderas varmt!

• Novixi

Jag är 1,63 lång och hade startvikt på ca 53 kg (denna gången). Med sonen gick jag upp totalt 7 kg. Nu är jag i vecka 27 (26+5) och har gått upp 2 kg sedan inskrivning. Mådde väldigt illa med sonen så jag åt inte så bra, men denna gången hade jag världens hungerkänsla de första månaderna :P det är så individuellt hur mycket man går upp. Jag är ju inte stor annars och har väldigt svårt att gå upp i vikt.

Ang vart bebis ska sova så kommer vi denna gången ha ett barnrum från början, men bebis kommer ändå sova inne hos oss. Kommer ha en babykorg i vårt rum och eventuellt kommer den lill* sova en del i vår säng. Det gjorde sonen :)

• Novixi

Saftmedbulle: tyvärr får du varken äta ELLER dricka från kl.24.00 fram tills glukosbelastningen :( min BM sa att jag inte ens får svälja då jag borstar tänderna :( usch!
    Jag som är en frukostmänniska mår grymt dåligt av att inte få äta. När jag gjorde belastningen med sonen blev jag yr, illamående, skakig och fick huvudvärk :( men värdena såg bra ut och jag hoppas de gör det denna gången med. Ska dit nästa fredag och göra det. Blää!

• Novixi

Sommaren: det finns säkert någon som anställer dig! :) jag har fixat jobb i sommar och ska jobba fram till 15 juli som det ser ut nu :) börjar nästan direkt efter att skolan slutat. Känns skönt att ha något att göra istället för att gå hemma och "vänta" de sista veckorna :P sen blir det en bonus med lite extra pengar också :) har lägstanivå sen när jag har fp så det blir ju inte mycket :/

Svipp: jag hade apotekets behå när jag fått sonen, tyckte den var jättebekväm. Mjuk och inga onödiga sömmar som skavde och den satt inte för hårt någonstans

NiniMe: vilket program/app använder du när du får fram så mycket info om bebisen? Den jag har visar inte stjärntecken och liknande :)

• Novixi

Grattis Angelica! :D skönt att det gick så bra ändå! Har tänkt en hel del på er sista dagarna!

• Novixi

Sommaren: jag har upplevt att jag får grymt ont i magen, mellan revbenen, om jag har gått för lång tid utan mat. Känns som kramp och att det strålar ut i hela magen från magsäcken. Kan knappt gå eller röra mig alls då. Har upplevt detta 2 ggr sen jag blev gravid då jag slarvat med maten. Hur ser dina matvanor ut när du får ont?
    För mig har det lindrats av att äta.
    Annars kanske det är magkatarr? Sambon har haft problem med det och beskriver det ungefär likadant. Det kan ju göra så ont som du säger, jag fick ringa 1177 en gång då han trodde han skulle svimma hemma :/

Men i vilket fall som så tycker jag du ska kolla det. Bara så du vet vad det är. Hoppas det blir bättre!

• Novixi

har en fundering.. tror ni bebis kan ta skada om man är väldigt psykiskt stressad och mår dåligt? nu menar jag inte att jag mår dåligt i kroppen utan rent psykiskt. har en massa skit i mitt liv just nu och känner mig jättepressad, nedstämd och helt uttömd på all energi. inte utåt sett men invändigt, försöker hålla god min inför omgivning och så. är mest rädd att bebis ska ta skada på något sätt över att jag känner såhär. vad tror ni?

• Novixi

Sitter på glucosbelastningen denna fina dagen :( precis tryckt i mig "sockerdrickan" och känns som jag ska få upp den lika snabbt igen :( bläää!

• Novixi

Var på glucosbelastningen och BM-besök idag (v.28+1) glucosprovet låg på 5,9 så väldigt bra (gränsen var på 10)
    Har gått upp precis 2,5 kg sedan inskrivning. Från 53,2 kg - 55,7 kg.

Bebisens hjärtljud låg på 144 slag/min och SF måttet var 24 cm.
    Blodtryck 109/74.

Eftersom min livmoder fortfarande inte växt som den ska fick jag en ny tid nästa fredag. Har den inte växt mer tills dess kommer min BM boka ett TUL och kolla så bebisen växer normalt. Blir lite orolig att det ska vara något som inte står rätt till med bebis :( men skönt att de kollar det extra i alla fall.

Svar på tråden Augustibebis 2012