• Novixi

Augustibebis 2012

Anneh: hade niferex förra grav och de funkade inte alls! Var stenhård i magen, kanske mycket för att jag åt 2 st per dag.
    Denna gången fick jag Duroferon istället och har inte alls samma problem med magen. Hoppas du hittar något som funkar för dig, alla är vi ju olika :)

• Novixi

Natlup: vi hade Dr. Browns flaskor till sonen då han hade en hel del magknip och så. Tyckte de funkade ganska bra. Hjälpte till sonen men hade problem med att de läckte i "gängorna" mellan locket och flaskan. Fick alltid ha en handduk mellan när jag matade honom

• Novixi

Frufoxy: hur är det egentligen de kollar bebisens blodgrupp?
    Ska till BM imorgon på 24-veckors kontroll. Spännande att äntligen få höra hjärtat och mäta magen! :) har längtat som en galning :)

• Novixi

Frufoxy: ja lite klokare blev jag väl :) haha! Är nämligen rh-negativ det är därför jag frågar. Med sonen gjordes inget sånt utan de tog hans blodgrupp i navelsträngsblodet när han kom ut. Eller ja, de skulle gjort det men "glömde" detta så de fick ta blodprov på bb istället :/ stolpskott till BM...
    Har inte hört om att man kan kolla barnets blodgrupp på det viset, men ska ta upp det med BM imorgon när jag är hos henne.
    Vill inte vara med om en upprepning från sist :(

• Novixi

Hej alla mammor och magar! Idag var jag hos BM på 24-veckors kontroll (v. 24+0 idag). Kollade vikten, hade dock gått ner 0,5 kg sen sist vilken innebär viktuppgång på totalt 1,5 kg sedan inskrivning :(
    Lågt järnvärde hade jag med, så nu blir det 2 tabletter om dagen istället för en.. Blää!

Bebis mådde bra dock, hjärtljuden låg på 148. Exakt samma som med sonen i denna veckan ;) haha!
    Sonen fick vara med idag och lyssna och hans kommentar var; "mamma, det låter som farfars båt. Som en motor". Haha! De är för roliga! ;D
    BM sa att min livmoder var liten för denna veckan, låg på 21 cm. Vilket mått hade/har ni andra i denna veckan?
    Låg visserligen på nedre kurvan men tyckte själv inte det var så lite. Hoppas att ni andra har det bra! Behövde skriva av mig lite om dagen :)

• Novixi

Sommaren: såg att du också studerar. Vet du hur det gäller när man är studerande, blir det lägsta nivån på fp eller får man en viss del av den "förlorade inkomsten" trots att det är lån och bidrag? Hade varit ett rejält bakslag att få lägsta utbetalning på typ 3000 kr i månaden när jag nu har närmare 9000 :(
    Du skrev något om speciella papper när man är studerande, vad är det och varför är det andra papper?

• Novixi

Hejåhå: tycker absolut du ska åka om du mår bra :) vi har förlossning här i Blekinge också ;) haha! Vart bor din kompis? Jag bor i Karlshamn

• Novixi

Hejåhå: jag köpte ett par mammaleggings på hm i veckan. Är svarta och ser ut lite som jeans i tyget. Sitter som en smäck runt rumpa och lår, stretchmaterial och supersköna att ha på sig :) kostade bara 199 kr också så man slipper bli ruinerad ;)

Idag är jag i 25+1! :) tiden har gått så fort. Idag har jag suttit och pluggat hela dagen och har verkligen fått igen för att ha påstått att bebis är lugn :P har varit ett himla hålligång men mysigt är det! ;D
    Håll alla tummar och tår för mig imorgon tjejer! Ska ha tenta då :(

• Novixi

Hejåhå: Ludvig är ett fint namn, heter vår son ;) haha!

Vi är inne på Adrian om det blir en pojk, enda namnet mannen har gått med på :/ håller med er helt om att det verkar vara ett manligt drag att inte vara så engagerad i namn. Jag har en massa namn som jag skrivit upp men som mannen dissat direkt. Sen kommer han inte själv med förslag så man står där och försöker komma på massa nya. Börjar sina lite just nu...

Tjockisbullen: var det du som pratade om internationellt namn? Jag tycker Colin är fint :)

• Novixi

Svipp; röstar på Sigrid jag också ;) antingen det eller Mira känns som en bra kombination till syskonens namn. Det är väldigt svårt att hitta namn som passar med syskon, efternamn och att båda parterna ska gilla det. Tyvärr finns det nästan alltid en negativ koppling till något namn, som din man hade med Selma :)

Svar på tråden Augustibebis 2012