• Novixi

Augustibebis 2012

Hej alla! Verkar som att de flesta har fint sommarväder idag, vi också :) för oss blir det lite fix med båten som vi hoppas kunna sjösätta snart. Skrev igårkväll att jag varit hos BM och det visade sig att min livmoder inte vuxit som den skulle. Någon annan som har liten livmoder men ändå en "normalstor" bebis?
    Mått och info skrev jag nån sida tillbaka om nån vill kolla vad jag menar. Har inte hört nån runt mig som haft liknande nämligen. Börjar oroa mig att det ska vara något som inte är okej med bebis :(

• Novixi

Svipp: ja hon fick det först till 23, sedan efter ytterligare några mätningar satte hon 24 cm. jag är i v.29. Har samma BM som jag hade med sonen och det är henne jag haft varje gång så jag tycker väl att hon borde mäta "likadant" varje gång? Kan förstå som du säger att om det är olika BM så blir det en konstig kurva då de mäter olika. Va skönt att det är party i din mage idag och 100 dagar kvar är ju en riktig milstolpe Glad Nu kan du börja räkna ner istället Flört

• Novixi
    Mamma070912 skrev 2012-05-19 18:03:30 följande:
    Jag har haft liten livmoder på de tidigare tjejerna. Måtten har börjat på 23 som normalt i v 24 och sen  planat ut men de har ändå vart normala men små när de kommit. 2765g och 2750g. De kommer ha koll på dig och du får åka på många ul, ev blir det igångsättning el snitt om den lille sackar efter för mycket på kurvan. Lycka till!
    oj då det hoppas jag verkligen inte! Rynkar på näsan jag hade litet SF-mått från början 21 cm i v.24. och nu 23-24 cm i v.29. Jag som tyckte sonen var "liten" när han kom, och han vägde ändå 3155 gram.
    Min BM sa att jag ska komma på en extrakoll på fredag, har det inte vuxit så mycket då så blir det TUL.

Men hoppas verkligen den lill* växer till sig, är livrädd för snitt! Det är min värsta mardröm att jag ska behöva snittas. Hade en lång förlossning med sonen (38 timmar) och de började prata om ev. snitt och jag fick panik! Förvånad Har du behövt snittas eller få igångsättning då dina tjejer varit så små?
  • Novixi

Mamma070912: okej men va skönt att du slapp snitt med båda tjejerna! :) min förra grav startade spontant i v.38+2 så jag tror ju inte jag kommer gå över tiden denna gången heller. Så risken att de måste sätta igång mig för att bebis ska ut är förhoppningsvis ganska liten då. Om inte nåt oväntat skulle hända vill säga. Men det får jag ju reda på efterhand. Försöker att inte stressa upp mig och oroa mig gör mycket.
    Dock hade jag en jättehemsk dröm inatt att jag åkte in akut och de fick snitta :( ut kom en pytteliten bebis som fick plats i handen. Konstiga drömmar man har!

• Novixi

Cupcakekiller: haha vilka konstiga drömmar man kan ha :) men jag kan säga att jag är ljusblond och sambon rödhårig. När sonen föddes hade han kolsvart hår ;) nu är han dock lika blond som jag :) även jag var svarthårig när jag föddes. :P

• Novixi

Maaya: vi har haft den lilla vagnskudden från Rätt Start i sängen då den är väldigt tunn, men det är mindre risk att bebisen blir "platt" på någon av sidorna. Spjälsängsskydd har vi köpt på Ikea, känns ganska nödvändigt för vår del då jag är rädd att bebisen fastnar med armar eller ben mellan spjälorna. Sonen var och är väldigt vild när han sover så för oss var det ett måste :) i början använde vi bara en tunn filt och pyjamas i sängen. Men sonen är född i januari så det var ju kallt när han kom. Kommer definitivt inte behöva något tjockare denna gången då bebis kommer då det är varmt :)

• Novixi

Nu är det min tur att bli orolig :/ har inte känt bebis idag mer än enstaka "pet". Inte ens buffar utan bara svagt, svagt. Reagerade då jag precis suttit 45 min på en buss till skolan. Sitter jag så länge brukar liten alltid böka! Testade även dricka nästan en hel flaska kallt vatten utan mer resultat än ett litet pet tillbaka.
    Ringa fl eller avvakta? Har ju väldigt litet sf för veckan så ska på extrakoll på fredag. Vilket gör mig mer orolig att nåt faktiskt kan vara fel :/

• Novixi

Nu är jag hemma från fl. Ringde dem innan och de ville jag skulle komma in på koll eftersom liten inte har rört sig lika mycket och ofta idag. Ctg såg bra ut och även gjordes ett "snabb"-UL för att kolla mängden fostervatten. Detta tyckte läkaren också såg helt okej ut och tyckte vi kunde avvakta till fredag då jag ska på extrakontrollen hos BM. Men skönt i alla fall att det var okej med bebis! :)

• Novixi

Stövelkatten: vi fick tag i ett brio skötbord begagnat för 600 kr, inklusive skötbädd. Riktigt klipp! :) nypris kostar de ca 2300 kr :/
    Tycker det verkar väldigt stabilt och bra ned förvaring, en låda och två hyllor plus en handdukshållare. Även bra sköthöjd för mig som är kort, 88 cm i sköthöjd :)
    Rekommenderar detta skötbordet starkt så se om ni hittar det begagnat. Bild och info finns på brios hemsida :)

• Novixi
    Bellatrixx skrev 2012-05-24 19:43:44 följande:
    Vilket härligt väder det är ute nu, hoppas det håller i sig ett tag. Vågar dock inte sola i bikini,
    minns att ni skrev om att sola men är det okej ett kortare tag? Jag är rödhårig så vågar inte vistas i solen för länge ändå, blir som en liten kräfta.

Har inga "gravid-shorts" och har mest baskläder så som längre linnen och sådär som gravidkläder, tänkte att det var så varmt och tänkte att jag kunde testa mina shorts som jag hade förut, för det första fick jag gapa efter killen då de var allra högst upp i klädskåpet och sedan när de satt på var de som ett par riktigt tighta latex-braller liksom RIktigt läckert! Man svettas ju som en jag vet inte vad men det var bara att klä på sig igen, hur gör ni? Går ni barbenta? Vad har ni på fossingarna? Mina fötter är ungefär lika breda som långa just nu, de har svullnat som tusan. Haha!  

Hoppas ni har det riktigt härligt i sommarvärmen  
    idag satt jag i solen hos en kompis ca 1 timme och har bränt mig på låren och bröstet! Gråter ajaj!
    ser ut som en kräfta där nu.
    jag har köpt ett par riktigt bekväma gravidshorts på H&M nu. tunna och luftiga med ett tygskärp i midjan. riktigt snygga faktiskt. finns i svart, grått och beige Glad
    på fötterna har jag just nu mina skor jag brukar ha inomhus när jag jobbar, ett par väldigt bekväma ECCO-sandaler. de kostade en del men är de enda sköna sandaler jag har just nu.
Svar på tråden Augustibebis 2012