• Novixi

Augustibebis 2012

Tira: förstår dig helt. Jag har min sista dag på söndag, det är sen 2,5 vecka kvar tills BF. Känner nu att jag bara vill gå hem och pyssla och invänta bebis i lugn och ro! Och med en aktiv 3-åring hemma är det inte heller så lätt :/

TUL imorgon kl.09 då magen inte växt något på 2 veckor. tänk att få se vårt lilla hjärta igen. Lite som en sista tjuvtitt innan det är dags liksom ;)
    Hoppas lite att läkaren ska försäga sig så jag får reda på vad det är för liten krabat som gömmer sig därinne, samtidigt som jag inte alls vill veta. Knasigt att vilja både och! Haha!
    Vet inte om jag faktiskt ska vara så "fräck" att jag frågar om läkaren kan se könet, vi har ju inte kollat innan.
    Vet inte om det är så stor chans att de ser det, eller ens kollar då det är TUL. Hur hade ni gjort?

• Novixi

Sommaren: åh jag är verkligen sugen på att fråga, nyfiken till tusen nu ju närmare BF det blir! :) hade varit så kul att börja inreda barnrummet på ett speciellt sätt eller gå och köpa en pojkig/flickig body bara för att man kan :D haha! Lite knasigt men det är ju så trist med dessa neutrala kläder! Finns knappt ingenting :/

Så jag tror jag ska fråga, om sambon går med på det. Han är lite mer motståndare till det där än jag ;) hihi!

• Novixi

Lijon; va spännande. Hoppas det går bra på ert TUL! Vilken tid ska ni vara där? Vi har vårt redan vid 09. Vi var också inne en gång och fick göra ul på fl, tror det var runt v.26 och det är som du säger, huvudsaken var att bebis levde då.
    Detta är ju planerat så känns lite mer "okej" att fråga då.
    Jo den där känslan av "tänk om de sett fel" finns kanske alltid om man kollat innan :) man har ju hört historier om folk som ställt in sig på t.ex flicka och målat rummet rosa, rosa barnvagn, köpt flickkläder - och ut kommer en pojke på fl! Haha, man hade nog blivit väldigt förvånad ;)

Gadget: jo fast efter rul så ångrade jag att jag inte frågat. Vill gärna veta för att jag har en pojk sen innan och ärligt talat vill jag verkligen ha en flicka denna gången. Huvudsaken är att bebis är frisk såklart men ändå :) att ställa in sig mentalt kan göra mycket.

• Novixi

Haha precis! ;) då får ni lite förvarning i så fall! Har du trångt bäcken och hur vet man sånt?
    Ska se om jag kan få med sambon på iden om att fråga kön imorgon. Han vet att jag vill veta men han är inte riktigt lika med på noterna. :P skriv imorgon hur det gick för er! Lycka till! :)

• Novixi

Då har vi varit på TUL idag. Bebis räknades vara -10% men är inom "normala" gränser. Så skönt att veta att allt såg bra ut! :)
    Hon som gjorde ul hade ingen aning om varför magen var så liten (sf 29 cm) men bebis var normalstor.
    Så just nu beräknade hon att lillbus vägde ca 2500 gram och kommer väga mellan 2700-3100 gram när h*n kommer, beroende på NÄR den kommer ;)

Men hon bekräftade vad jag trodde i alla fall, att jag kommer troligtvis inte gå till vecka 40 denna gången heller. Men det återstår att se ;)

• Novixi

LiJon: är i vecka 36+0 idag :) sambon förstörde alla chanser jag hade att få veta könet idag :( blev lite sur på honom. BM frågade om vi visste könet och jag svarade "nej, men jag blir ju inte ledsen om du skulle se vad det är nu" ;)
    Då kläcker sambon ur sig "nej, DU skulle ju inte bli det".... Blääää för honom!

BM skrattade lite och sen var det ju inte snack om könet mer :/ yttrade mig om att sambon var välkommen att lämna rummet då....

Vilken läkare du träffade! Han är ju inte klok! :O
    Att bara skratta åt dig när du berättar om det, och försöka få det till förlossningsskräck?! Han borde ju ha en spark i häcken :/
    Tur i alla fall att du fick remissen, men man ska ju inte behöva bryta ihop och gråta för att bli tagen på allvar. Dubbelkollade ni könet idag? Var det fortfarande en liten flicka därinne? ;) va skönt att allt såg bra ut för er också! :)

• Novixi

Babyhummingbird: läste faktiskt senast häromdagen i en gravidtidning om just ingefära. Att det används mot illamående, men förr användes det som "abort-hjälp" då det stimulerade sammandragningar eller nåt sånt. Så att det var farligt att äta i stora mängder, men jag fattade bara det som att det gällde i början av grav. Men jag hade varit försiktig med det.

Tror absolut inte det ska vara någon fara för att du ätit det idag, säkerligen måste man käka det varje dag för att det ska ha någon effekt. Hoppas inte jag gjorde dig orolig nu, det är absolut inte min avsikt att skrämma dig eller så

• Novixi
    Bellatrixx skrev 2012-07-15 08:25:54 följande:
    Usch.. Alltså, är det någon mer som fått en "körig" mage? (rekommenderar att man slutar läsa om man är känslig för "snuskinfo")

Hela graviditeten har jag varit förstoppad och det har varit svårt att göra nummer 2. Igår kväll efter jag kom hem började magen knorra och väl på toan sa det svosch och det rent utsagt bara "rann" ut (fyyyy!!) och har fortsatt nu under natten och morgonen, det har inte blivit bättre alls..

Någon mer? Är det farligt? Kanske bara är magsjuka? Jag har inte ätit något konstigt dock vad jag kommer på.. Sorry för ett jobbigt och lite snuskigt inlägg!
    känner igen det. har inte varit förstoppad denna grav tack vare andra järntabletter, men det har varit normalt/hårt. Sista veckan eller så har jag också blivit mycket lösare och väldigt gasig Rynkar på näsan
    Även vid vissa tillfällen har det "runnit" som du beskriver (bläää!!)
    Men jag tror det är naturligt. Det sägs ju att kroppen tömmer sig själv sista tiden innan det är dags för fl. Så vi kan bara hoppas att detta är ett gott tecken för oss! Flört
  • Novixi

Godmorgon mammor! Då sitter jag sista dagen på jobbet nu. Jobbar till 15 och efter det är det ledigt som gäller fram tills bebis kommer! Solig Woho!
    Känns både skönt och sorgligt. Har trivts jättebra på jobbet och kollegorna är underbara, men det börjar bli tungt och tröttsamt nu. Är ju bara 2,5 vecka kvar till BF så det kanske är naturligt att vara lite trött då? Flört Haha!
    Ha en fin dag alla!

Svar på tråden Augustibebis 2012