Augustibebis 2012
stövelkatten: såg du mitt inlägg om brio skötbord några sidor tillbaka?
stövelkatten: såg du mitt inlägg om brio skötbord några sidor tillbaka?
går in i v. 30 idag (v.29+0) alltså 10 veckor kvar tills lill-bus är beräknad att komma!
närmare bestämt 77 dagar kvar. vart försvann de andra 30 veckorna som tydligen redan gått?!!
imorgon ska vi på återbesök hos BM och hoppas att min livmoder växt mer, annars blir det troligtvis TUL snart för att kolla så bebis växer i alla fall
Nu är jag hemkommen från extrakollen hos BM. Magen hade växt till sig till "godkänt" mått tyckte hon, så inga extra kontroller eller TUL behövs i nuläget :)
Är i v.29+1 idag.
Hjärtljuden låg på 140, sf mått låg på 25-26 cm. Så som min BM sa, magen är inte stor men nu är den "godkänd" i alla fall :)
Tjockisbullen: när jag var hos BM sist sa hon att man skulle känna bebis vid 10 tillfällen under 12 timmar. Då räknades det även med tryck eller "pet" som jag säger. Är du orolig så drick kallt vatten eller lägg dig ned. När man ligger känns bebisen tydligare :) om du fortfarande inte känner så mycket när du testat detta så ring in och prata med fl. Det är alltid bättre att kolla en gång för mycket :)
mina appar diffar också med en dag. har tre stycken och på två av dem har jag fått ändra BF till 9/8 istället för 8/8 och då byter de på samma dag 
usch jag är så trött HELA tiden nu. känner igen mig så väl i det som många av er skriver. konstant trött och hade kunnat sova dygnet runt känns det som!
sen blir det inte bättre av att jag pluggat så mycket sista tiden. har haft otroligt mycket i skolan. projektplansinlämning, kompletteringar, tentor m.m.
Har sista tentan för terminen (och året) imorgon och är helt sönderstressad inför den 
kanske inte så konstigt att man är trött 
Men ska bli skönt att göra tentan och sen ta det lugnt! ingen mer skola på ett tag, njuta av mina 4 dagars ledighet och sen ta nya tag och börja på mitt sommarvik
är riktigt taggad att jobba på jourcentralen i sommar!
Men håll tummarna för mig imorgon! Nu har min hjärna totalstrejkat så nu ska jag sova. Godnatt alla fina mammor!

Naimis: har han hosta också? Hur är han annars? Pigg/slö/hängig? Feber?
Naimis: vet att det går RS-virus just därför jag frågar om hostan. Oftast är det då hosta med segt slem som kan komma efter att de sovit. Dreglandet kan bero på om han är täppt i näsan och måste andas mycket med munnen. Om din son säger att nappen smakar äckligt kan det vara att han har en infektion i halsen eller luftvägarna som ger en "äcklig" smak i munnen då han hostar upp slem. Att han inte vill ha nappen kan också bero på om han inte kan andas genom näsan.
lite funderingar bara men du kan alltid ringa 1177 för att fråga dem. :) särskilt eftersom han inte vill äta heller så kan det bra bra att ringa
Bäst idag: första dagen av sommarlovet och ingen mer skolan förrän jag går av mammaledigheten :D detta firas med en stor skål godis och filmmys!
Sämst idag: har en ganska trotsig 3-åring hemma som inte vill som jag vill
Katten: kramar till dig!