Augustibebis 2012
Vad är detta för skitdag?! Tänker på er Pixel3 och strongenough! Många styrkekramar till er och jag hoppas innerligt att ni ALLA mår bra i slutändan, både mammor och bebisar!
Vad är detta för skitdag?! Tänker på er Pixel3 och strongenough! Många styrkekramar till er och jag hoppas innerligt att ni ALLA mår bra i slutändan, både mammor och bebisar!
Anneh: det hade jag när jag väntade sonen :) det sägs ju att det är en "pojkrand" ;)
Jag har inte lagt upp en enda status, bild eller liknande som har med graviditeten eller bebis att göra. Är i v.21 nu och tycker att de som ska veta just nu har vi sagt det till. Om sen någon skriver till mig och frågar hur det är med magen så svarar jag självklart men annars kommer jag nog inte skriva något om det själv. Kanske om några veckor i så fall
Eightythree: den babyfilten köpte vi också nu i veckan! :D älskade mönstret på den och färgerna. Det var faktiskt sonen som såg bodyn med samma mönster och ville köpa den till bebisen! Haha! ;D
Så det blev bodyn med tassar, den randiga byxan i samma färger och babyfilten :)
Aprilia: förstår känslan du beskriver när du pratar namn. Det händer samma här fast det är mina föräldrar och min styvmamma som har en massa åsikter. Svärföräldrarna är underbara och säger bara att det är vårt barn, alltså vårt val och de kommer tycka om allt vad vi väljer.
Min styvmamma kommer från Slovakien och min pappa är finsk så jag har kanske lite inspiration där. Nämnde i alla fall för dem att jag och sambon hade kommit överens om ett pojknamn om det blir det, Adrian. Varpå styvmamman kommenterar med att vi inte kan ge barnet det namnet då det är mer ett namn som de skulle välja, som är från Slovakien och liknande. Hon ansåg alltså att det inte var tillräckligt svenskt eller nåt! :(
Jag bryr mig väl inte om om namnet är svenskt eller utländskt, bara vi gillar det.
Likadant var det sist då vi pratade om Tindra om det skulle bli en flicka. Det kunde vi inte heller döpa barnet till för det var ett hund-namn enligt dem!
Är det andra som har problem med att föräldrar uttrycker sin åsikt lite väl mycket? Blir ganska ledsen när vi verkligen gillar ett namn och de sågar det helt... Sen är man lite känslig med alla hormoner men ändå.. :(
LiJon: jag vet att detta kommer låta knäppt men ha en tub kaviar på nattduksbordet på natten. Om du vaknar på natten med kramp så lägg en klick kaviar under tungan, det hjälper! ;)
LiJon: haha ja men det är t.o.m så att vi rekommenderade kaviar under tungan till personer som söker för kramp i vaderna om nätterna ;) jobbade på vårdcentral så även sjukvården har det som knep :) men det är som du säger, oftast är de gamla husmorsknepen bäst! Hoppas det blir bättre snart i alla fall!
Bellatrixx: vi har en crescent och bak på ryggstödet finns ett handtag som du drar uppåt. Tror det ska vara ganska lika på alla deras modeller :) vilken modell köpte ni?
"outade" mig idag kan man säga. skriver blogg och har den länkad till facebook. "avslöjade" mig lite på bloggen idag kan man säga
undrar om folk fattar eftersom det är 1 april, hehe.
kolla själva och vad ni tycker
http://ettmammahjarta.blogg.se/?tmp=01163320