• Novixi

Augustibebis 2012

Mammsen: när jag fick sonen i v.39 så var han 51 cm och vägde 3155 gram. Men det var aldrig prat om att han var "liten" jämfört med statistiken. Tror det är så olika vad som räknas som normalt också. Kroppsform på mamman spelar nog stor roll, är ju inte mer än 1,63 cm själv och väger normalt runt 52 kg.
    Låg strax under normalkurvan sist och gick upp 7 kg. Är därför lite fundersam denna gången på hur liten bebis är då jag ligger precis på/strax under nedersta strecket och har bara gått upp 4,5 kg. :/ Vi får väl se.
    Det kanske kommer ut en pyttebebis :P

• Novixi

Vissa pratar om att magnesium kan hjälpa mot krypningar och kramp i benen men det finns inga studier som styrker det

• Novixi

Bez imena: låter som att du har börjat boa ordentligt ;) hade också sånna ryck nån vecka innan sonen kom :)

• Novixi

Grattis sommaren! Jättesnygg vagn och jag hoppas verkligen de kompenserar dig riktigt ordentligt för allt strul!

Sista tiden måste jag säga att jag sovit oförskämt bra :) har inte ens behövt gå upp på natten för att kissa?! Hmm undra hur länge till det håller i sig...
    Men däremot blir jag galen på allt kliande!! Är det någon mer som upplever intensivt kliande, inte hela dagarna, utan mest på kvällen? Hade förstått om det bara var magen eftersom den växer, men det är fruktansvärt på ryggen och armarna! Även ner på rumpan och benen kliar det. Ibland känns det som att jag kommer klia sönder mig :( Någon som har det likadant?

Annars går jag in i v.36 (?!?!) idag. När hände detta?! Snart är bebis här ju! :D

• Novixi

Jloow: oj det ska jag nog googla lite på då :/ vet att jag har väldigt lågt blodtryck så förhoppningsvis är det inte havandeskapsförgiftning då. Eller kan man få det och det enda tecknet är denna hemska klåda överallt?

• Novixi

Sandra: okej då kanske det är värt att prata med BM om :/ ska googla på det och se vad det står. Tack för svaret! :)

• Novixi

Vi har använt coops våtservetter. Xtra heter deras eget märke. De är helt parfymfria och inget annat grejs i dem. Sonen har aldrig varit röd eller irriterad, har även använt dem på hans ansikte och händer om vi varit ute och han kladdat. Då kan tilläggas att han i övrigt har ganska känslig hud :)

• Novixi

Sandra1983: pratade med min BM också och hon tyckte att jag skulle komma in imorgon bitti och ta prover. Så det blev samma utlåtande som för dig. Sen är det bara att vänta och se vad proverna visar

• Novixi

Ja tydligen skulle gallproverna tas fastande. Hon sa att de öppnar 07.30 imorgon på labb så jag kunde komma när jag ville efter det, bara jag var fastande. Lycka till! :)

• Novixi

Ellenbmt: ingen aning. Det hjälpte inte när jag påpekade att jag ville ha ett TUL :/ så om du kommer på hur man gör för att få det, dela gärna med dig ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012