• Novixi

Augustibebis 2012

Tesdy: du skrev att du klockade värkarna med en app? Vilken app är det?

Och ni som beställt eller köpt hallonbladste, vad är det för märke ni köpt? Har hört att kvaliteten skiljer sig lite mellan olika märken.

• Novixi

Cupcakekiller: va skönt att allt såg bra ut och bra att du ringde! Som sagt, bättre att kolla en gång för mycket :)

Ninime: åh va spännande! Håller tummarna och hoppas det är igång "på riktigt" för dig! :D

• Novixi

Maaya: som ninime skrev så har oftast förvärkar eller sd något med förlossningen att göra. Jag hade inte en sd eller förvärk när jag väntade sonen och han kom i 38+4. Så det startade ändå innan. Sen finns det de som har en massa känningar som ändå får gå över tiden.
    Tycker själv det var väldigt skönt att slippa förvärkar och liknande innan det var dags på riktigt så att säga :)

• Novixi

Woho! Idag (måndag) är jag i v. 35+4 och det är precis 30 dagar kvar tills BF! Solig
    Känns helt ofattbart att det är så lite tid kvar tills vi får träffa vår underbara bebis! Som jag längtar!

Nåt som känns mindre bra är att jag och sonen är själva i veckan då sambon är ute i sommarstugan och hjälper till med lite renovering. Så om det skulle sätta igång så sitter han ute på en ö ca 45 minuter bort med båt Rynkar på näsan
    Så i alla fall denna veckan också kan bebis vänta med att komma.

Detta blir sista jobbveckan för mig. Sista dagen blir på söndag, sen ska jag bara gå hemma och fixa med det sista. Är ju en del småplock som ska göras innan den lill* kommer.
    Men snart, snart!! Solig

• Novixi

Sandra: var hos BM idag och leverproverna såg bra ut. En av dem var lite förhöjt men det var tydligen vanligt när man är gravid. Hon hade inte fått svar på gallhalten ännu och det var tydligen det provet som sa mest.
    Men va skönt att dina prover såg bra ut! :)

• Novixi

Idag var det besök hos BM igen. Är i v.36 (35+4) och dagens siffror såg ut såhär:

58,9 kg (+5,7 kg sedan inskrivning)
    Bltr 105/55
    29 cm (samma som för två veckor sen)
    148 slag/min
    Huvud: fixerat

Så jag hade gått upp i vikt sen sist men magen hade inte växt något. BM skickade en remiss till TUL och förhoppningsvis får jag det denna veckan. De hade inga tider i vår stad så får åka till grannstaden (där även fl ligger sen).
    Bebis hade även fixerat sig (ruckbart sist) vilket förklarar känslan av att ha en tennisboll mellan benen emellanåt. BM sa att bebis låg så långt ner i bäckenet så hon knappt kunde känns något alls av huvudet när hon kände :P haha!

• Novixi

Frumii: idag på kontrollen (v.35+4) hade bebis fixerat sig. Sist (för två veckor sen) så låg den med huvudet ner men var ruckbar.
    Trodde inte denna skulle fixera sig förrän det var dags för förlossning, eftersom det är andra barnet, men det hade den tydligen gjort :)

Har inte heller hört om en bebis som vänt sig efter de sagt att den var fixerad :/ låter konstigt tycker jag

• Novixi

Sitter fortfarande och väntar på samtal från gyn för att få tiden till mitt TUL. Var hos BM igår förmiddag och hon skulle skicka remissen direkt så jag kunde vänta mig ett samtal antingen igår eftermiddag eller senast idag under dagen.
    Men ingen har ringt?! Hon sa att det inte fanns några tider i vår stad så hon skickade remissen till grannstaden, och att jag skulle få en tid så snart som möjligt. Går ju in i v.37 på torsdag.
    Tänkte jag skulle ringa BM imorgon bitti och kolla med henne så att remissen verkligen kommit iväg.
    Tycker det verkar konstigt annars när hon sa att de skulle ringa senast idag :/

Har också funderat på albasmamma. Hoppas allt är bra med henne i alla fall!

• Novixi

Grattis frumii!! Va roligt trots snabb förlossning :)
    Capy - lycka till och hoppas allt går bra för dig!

Nu har jag fått tid för TUL, imorgon kl.09 ska de kolla till vårt underverk. Sambon kommer hem från sommarstugan ikväll så han kan följa med. Känns väldigt skönt att ha med honom om jag ska vara ärlig, även om jag hade fått åka själv om han inte kunnat komma ifrån.
    Hoppas nästan på att få en smygtitt på vad det är för sort där inne eller att läkaren ska försäga sig, samtidigt som jag inte vill veta :) va svårt! Haha! Men hoppas i alla fall att bebis mår bra, det är huvudsaken just nu

Svar på tråden Augustibebis 2012