Augustibebis 2012
Sommaren12; jag frågade på mitt RUL om hon visste hur lång den var, men hon bara snäste; "det mäter man aldrig, den ligger så böjd ändå och det säger ingenting om vilken vecka du är i". Hur otrevlig som helst, det värsta är att vi kommer att ha henne igen nästa vecka...
Men samtidigt står det något mått på båda våra bilder, 12,5 cm på den ena och 13,8 på den andra... vet inte vad det är för mått? Ni andra kanske har koll?
Ser att det står på bilderna som ni andra har fått också men det kan ju inte stämma med kroppslängden, då vissa har mindre mått men är längre gångna än jag var, var ju bara i vecka 15+0 när jag gjorde mitt.
Har precis varit och praktiserat på MVC då jag utbildar mig till ssk. Hon sa att de brukar gå efter att bebisar är 18 cm långa från huvud till fötter i v.18. Lätt att komma ihåg ;)
Och ni som frågat om man kan få veta kön på bebis; det finns en ny lag som säger att de inte får undanhålla information för föräldrarna. Vilket betyder att om föräldrarna vill veta vilket kön deras bebis har så har de rätt att veta det enligt lag. Så ni som ska på rul och vill veta kön kan bara hänvisa till svensk lagstiftning ;) ha det bra alla och lycka till!