-
Som Sommaren12 skriver så är det som spinning fast på crosstrainer istället vilket gör att man lättare kommer upp i puls i och med att man använder armarna. Sen så är det skonsammare än spinning för knän och leder och jag hoppas att jag skall kunna köra mina pass långt in i graviditeten.Sommaren12 skrev 2012-02-03 08:48:43 följande:Novalina: IW är gruppträning på crosstrainer som blivit väldigt populärt senaste åren. Lite som spinning (på mitt gym kombinerar man t.om. spinning och IW) fast på crosstrainer då som sagt. Jag har bara testat en gång för jag hade fördomen att det va "kärringjympa" men shit så jobbigt det va! Man bestämmer ju själv genom vilket motstånd på maskinen man väljer.
-
Du behöver inte oroa dig! Barnet är nämligen väldigt inbäddade och skyddade från en stöt och som för dig en attack från ett barn. När jag väntade sonen var jag ute med en hund vi passade och hon drog omkull mig på berget och jag landade på magen. Det gick jätte bra.Aprilia1977 skrev 2012-02-07 06:40:57 följande:Usch...
Igår fick jag mig en reäl smäll av en 6-åring. Han kom emot mig med båda armarna mot min mage, samtidigt som jag tog ett steg framåt. Snacka om krock. Var öm i magen, och orolig till tusen att något skulle ha hänt. Antar att den lille där inne fick sig en ordentlig smäll. Ringde till gynakuten på Karolinska i Huddinge, där två barnmorskor försäkrade mig att det inte var någon fara. Men om smärtan sitter i eller om jag får blödningar så skulle jag åka in.
Natten har varit svår, vaknat upp ur mardrömmar, och att jag håller mig om magen.
Önskar er alla en bra dag!
Kramar!
Härom veckan så tog min dotter (9 år) ett skutt upp till mig i fotöljen och landade på magen. Jag hade jätte ont hela kvällen men sen på morgonen var det borta.
Hoppas du mår bättre idag! Och som dom två BM sa så åk in om det sitter kvar eller att du börjar blöda.
Kram! -
Idag mår jag kanon bra efter att ha haft två nynnande barn i bilen på väg till skolan. Det dom nynnade på var nämligen: "Vi skall få ett syskon, vi skall få ett syskon".
Dom hade gjort varsin jätte lång lista till mig i går tösen hade skrivit upp tjejnamn och killen hade skrivit pojknamn.
Sen var sonen iväg igår kväll och lekte med grannen och givetvist läckte han där den goda nyheten. Dom är så stolta och glada över detta så jag lever i ett lyckorus just nu. Sen blir det inte sämre av att guldklimpen lever loppan i magen idag.
Längtar så till den 5/3 så jag kan få visa dom en bild på sitt syskon.
Så nu eftersom klasskompisar mm lär få veta detta så kanske man skall göra det officiellt till släkten med.
-
Tösen har precis fyllt nio och sonen fyller åtta i maj.FruFoxy skrev 2012-02-08 11:35:20 följande:Tesdy:
Vilken underbar start på dagen!
Hur gamla är dina barn? -
Fy vad tråkigt. Skickar styrkekramar till dig!Diorali skrev 2012-02-08 11:49:36 följande:Har inte skrivit så mycket här men drar mig ändå ut tråden då det blev bekräftat missfall idag i v.11+0. Fostret hade slutat växa redan i v.6
Stor kram och lycka till alla ni andra!Jag var 20 når mitt första gråa hår kom, utan att vara gravid. Idag vid 36 så måste jag färga håret ofta för att dölja dom.Sommaren12 skrev 2012-02-08 11:56:35 följande:Hjääälp!!
Stod och sminkade och tyckte det glittrade så uppe på huvudet. Tittade närmre - VITT hårstrå! Och ett till och ett till!
Tror jag hittade fem st. Har ALDRIG sett det förut... Tror ni det kan vara gravidhormoner? Nån som varit med om det? Och i så fall, går det över?! Vill inte bli vithårig än, är ju liksom 26 år... 
-
Novalina skrev 2012-02-08 14:35:03 följande:Jag fyller oxå 36 i år, men har inte sett nåt grått strå än faktiskt... Fast jag färgar håret ibalnd iaf.Vad avis jag blir på dig
Det har ju en del med gener att göra och där har jag väl inte dom bästa. 
-
Vad kul, vi har RUL samma datum.Jag har också RUL den dagen (5/3).
Här längtar vi också efter våren, snön ligger djup och vintern känns långt fastän den kom igång sent.
Längtar som en tok.Åhh vad glad jag blir för din skull.Tramses skrev 2012-02-10 11:21:55 följande:Hej!
Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
-
Jag har känt klimpen röra sig men igår när jag var på jobbet så bluffade det till ordentligt så jag hajade till!! Vad var detta, men det måste ju ha varit klimpen somgjorde sig till känna. Men sen dess har jag bara känt igen hur h*n rör sig där inne ingen mer knuff inte.
-
Jag har mitt RUL den 5/3 och längtar som en tok dit. Hoppas dessa tre veckor springer iväg.

-
Idag har jag berättat för mina kollegor vad som väntas till sommaren.
Dom blev glada hela högen för min skull.
Sen så fick en av kollegorna ett mail av en annan tjej på en annan avdelning och då visade det sig att denna tjej är planerad till den 2 augusti vilket innebär dagen innan mig.
Vilket slump.
Sen nu när jag satt här och så bilderna på dom urgulliga byxorna som någon av er lagt ut på bildsidan så fick jag en sådan längtan tills jag får ut bebisen och får hålla den i famnen. Åhh det känns så långt borta Augusti.