• Tesdy

Augustibebis 2012

EliHei skrev 2012-02-23 12:01:30 följande:
    Nu äntligen tänkte jag gå med i tråden oma man får det:) Befinner mig i v.17 och har BF 6 aug. Mår fina fisken just nu å njuter av att magen börjar ta form.   
    Du är så välkommen.
  • Tesdy
    Tina lind skrev 2012-02-23 13:29:12 följande:
    Välkommna till alla nya :)

Idag har jag massor att ta itu med, när man är sjuk och ens lilla ettåring blir det så mycket tvätt som samlas på hög osv. Och idag ska jag få fin besök från en vän som jag pluggade journalistik med, nära vän. Ska berätta om bebben för henne och jag vet att hon kommer bli glad för min skull och till och med säga grattis :) Annars är det mest chockade ansiktsuttryck från de flesta, inte varje dag ett barn kommer till genom insemination i Danmark- speciellt inte när man redan har en tretton månaders :P

Jag har fått några gratulationer i alla fall, varma ord och önskningar av arbetskamrater som tycker jag är modig som gör detta själv. Men sedan finns det de där som bara tittar på en och sedan vänder om och går när man berättar och som sedan låtsas som ingenting. Men men så länge ens närmaste är glada för en så!

Ser att ni pratar bröst. Mina värker också, speciellt om nätterna, men hela brösten då. Trodde inte att de skulle göra så ont denna gång med tanke på att det bara var en dryg månad sedan jag slutade amma sonen.
    Jag ser fram emot att få amma snart igen, det är så otroligt mysigt och behändigt, för mig var det de i alla fall :)

Nej nu är det bara att ta itu med allt som ska tas itu med. Hoppas ni får en fin dag :)
    Synd att man skall få så konstiga reaktioner från vissa människor. Det är ju ändå ditt val att skaffa ett syskon till sonen. Jag tycker helt klart att du gör rätt. :)
    Lycka till med att ta itu med allt nödvändigt hemma nu. :)
  • Tesdy

Estelle är verklilgen ett jätte fint namn, men inget namn vi har planerat och inte kommer att planera. Vi fortsätter nog våran trend med att döpa våra barn på bokstaven T.

Har inte hunnit läsa något idag förutom sista sidan här så jag hänger inte med i vad ni kan ha pratat om igår kväll och nu på morgonen, men idag har min guldklimp gjort sig till känna i princip hela dagen. Jag känner en kula i magen under all vadd, men ser ingen direkt bebismage utan snarare en fluff mage så någon magbild utan tröja över blir det inte på ett tag tyvärr. Blir så avis på era fina magar.

• Tesdy

Ni som har haft Emmaljunga tidigare har ni varit nöjda? Min sons klasskompis föräldrar skall sälja sin smart Duo Combi och jag funderar på att köpa den. Vill nu ha lite råd från er.

• Tesdy

V 17+0 och en vecka kvar till RUL idag. Åh som jag längtar.

Jag har i stort sett bestämt mig för att köpa kompisens Emmaljunga Smart Duo Combi. Den är jätte fin och det är bara deras minsting som har haft den.
    Jag sa att jag lämnar ett slutgiltligt svar efter RUL och det var absolut inga problem enligt henne.

Lägger upp en bild på bildtråden om en stund.

• Tesdy
    novaunique skrev 2012-02-27 13:17:26 följande:
    Jag har just kommit hem från RUL.
    Allt såg jättebra ut, så jag är ju toklycklig!
    En liten laid back typ därinne som låg med benen i kors, ena armen bakom huvudet och det andra handen i munnen. Såg skönt ut (förutom att den låg ganska ihoptryckt då kanske..)

Något som slog mig är vilken skillnad det är mot förra gången jag gjorde RUL. Det var ju sex år sedan och i en annan stad (då i Katrineholm) och apparaten där var ju gaaaanska mycket av årsmodell äldre jämfört med den som användes idag! Jag och min man bara satt och gapade...
    Åh vad mysigt. Vilken skön attityd på bebisen.

Det är över 8 år sen jag gjorde ett RUL senast. Har dock gjort ett väldigt tidigt vul med denna lilla klimpen.
  • Tesdy

Jag går inte upp mer en max en gång per natt och oftast är det i samband med att min stora dotter vaknar till liv i sitt rum. Vid fem tiden och då ringer ändå klockan snart.

Jag har börjat sakta att få henne att förstå att jag inte kommer att kunna komma upp och möta henne så länge till utan hon måste gå genom huset bort till oss. Hon är nio år men extremt mörkrädd.

• Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:37:23 följande:
    Mmm den hade ett hjärta och ben å armar och säg lite på tummen och allt verkade som det skulle. :) lyckan är total
    Så underbart. Jag önskar det vore måndag nu så även jag fick se min bebis.
  • Tesdy
    oxle bo skrev 2012-03-01 07:23:12 följande:
    Gaa sitter på bussen, RUL 8:30. Nervös..
    Åh spännande.

Det här med namn är vi inte riktigt hemma med ännu, men dottern vill gärna att det är en lillebror i magen och att han skall heta Teo. Lite extra gulligt med tanke på att hon redan har en lillebror, man hade ju kunnat tänka sig att hon då hellre hade velat ha en lillasyster. Men inte då.
Svar på tråden Augustibebis 2012