• Tesdy

Augustibebis 2012

Jag börjar också oroa mig för att foglossningen är på G.
    Rumpan gör ont efter att jag suttit och jobbat hela dagen och skall jag variera mig och stå upp så får jag jätte ont i blygdbenen.

Det onda har inte gått över än trots att jag verkligen har tagit det lugnt sen jag kom hem.

Hur speglar sig eran foglossning?

• Tesdy

Vi har inte pratat om vi skall kolla könet eller ej. Ena sidan vill veta men inte den andra sidan av mig.

• Tesdy

Jag har ju en tjej och en kille sen innan så det spelar ingen roll för mig så sätt vad det blir för kön, men samtidigt så vill jag veta, men andra stunden vill jag inte veta det.
    Jag är också kluven...

• Tesdy
    Stövelkatten skrev 2012-02-16 12:46:28 följande:
    Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.
    Jag hade så hela förra veckan och det är först igår som guldklimpen gjort sig till känna igen. Nu känner jag h*n till och från hela tiden. Har inte gått långa stunder som jag inte kännt något idag. Så eftersom dom har så gott om plats i magen nu så tror jag knappast att det är någon fara speciellt inte med tanke på att du hör hjärtat.
    Kommer snart igång igen skall du se.
  • Tesdy
    Sandrina skrev 2012-02-16 13:13:23 följande:
    Jag går in i vecka 17 idag och känner inte det minsta. Det är i och för sig mitt första barn, så jag vet inte riktigt hur det ska kännas! :)
    Men var hos BM i tisdags och hon hörde både hjärtat och att den sparkade men sa att det inte alls är konstigt att jag inte känner något än.

Hur känns de?? Haha! :)
    Det känns som om det är en fisk som sprattlar till inom dig.
  • Tesdy

16+0 idag och två veckor kvar till RUL. Längtar.

Såg att ni pratat om bedövning mm i helgen. Jag provade att bada, akupunktur, lustgas och EDA med dottern och med sonen testade jag kvaddlar vilket jag verkligen inte rekommenderar, det värsta jag varit med om...
    Fast när det väl satte igång med sonen så ville jag ha EDA igen men sköterskan tyckte vi skulle göra hål på hinnan först och det slutade med att jag inte hann med EDA utan födde honom med endast lustgas. Det tog nämligen knappt 20 minuter efter dom tagit hål på hinnan tills han var ute.

Jag har alltid fött i halvsittande ställning och med dottern sprack jag ingenting och med sonen så var det bara en liten skråma men dom ville ändå sy två stygn.
    Skall bli spännande och se hur det blir denna gången.

• Tesdy
    Albasmamma skrev 2012-02-20 14:43:45 följande:
    Jag hinner aldrig läsa ikapp riktigt :)

fruelle: Vad skönt att de var så förstående. Ang. att åka iväg själv så är det väldigt välbehövligt ibland, speciellt när man vet att barnen har lika skoj med barnvakt, mor- eller farföräldrar. Hoppas ni får en mysig SPA-helg!

Sommaren och Ellenbmt: Trist att ni känner er ensamma, finns det någon föräldragrupp som ni kan delta i nu när ni är gravida? Då brukar man ju alltid träffa någon i samma sits som en själv. Jag gick på babamassage med yngsta dottern och även om jag bor på ett litet ställe var det kul att träffa andra med småbarn. Vi träffades flera gånger efter att massagen slutade.

Godisbit: Vad härligt att få se den lill*!

Någon som känner av halsbränna redan? Jag har börjat få det på kvällarna, har för mig att jag fick det mycket senare i graviditeten sist.
    Här är en till som har haft en fruktansvärd halsbränna, just nu är det lite bättre, men det kommer och går. Gaviscon (stavning??) har varit min räddning!
  • Tesdy

Till sommaren har vi varit gifta i fem år. Har varit ett par i 13 år nu.
    Vi var förlovade i sju år innan vi gifte oss. Vi gifte oss i kyrkan och hade en härlig fest för ca 35 personer efteråt. Alldeles lagom enligt oss. Har nog en bild i mitt bildgalleri om någon är nyfiken.

Vad gäller matvanor så försöker jag få i mig något innan jag åker hemifrån på morgonen, tex en macka i bilen. Sen äter vi frukost på jobbet vid nio. Brukar bli turkisk yoghurt med lite Frosh i, två Finncrisp med Philladelphia ost på. Sen lunch vid 11:30, rester från dagen innan alternativt någon fryst portion ur frysen på jobbet. Sen försöker jag få i mig en frukt eller två vid två tiden. Middag äter vi runt 18-19 tiden hemma och sen brukar jag sällan orka mer att äta på kvällen.

Känns som om min magsäck har krymt och att bebisen har en del att ta av så jag behöver inte äta mer än så här...

• Tesdy
    Hejåhå skrev 2012-02-22 15:01:38 följande:
    Ellenbmt: går det att böja fransarna när de är förlängda? Finns det någon vattenfast mascara som man får ha? Jag räknar m att jag grinar på bröllopet ;)

Jag är rädd att lösfransarna kommer grinas bort, och tycker det ska bli kul att testa en förlängning. Jag använde Neulash tidigare, men slutade tvärt när jag plussade. Nu är fransarna glesa och korta, spretar åt alla håll när man försöker måla dem.
    Blir inte förlängningen såpass mörka så att du slipper mascara? Jag har en bekant som förlängde sina och målade dom aldrig under tiden hon hade dom.
  • Tesdy

Jag sa till barnen idag när vi lyssnat på Daniel i bilen att nu håller jag nästan på att börja gråta. Då frågade dom varför och då berättade jag att det är för att jag vet hur länge dom har längtat efter denna bebisen.

Jag har också kraftiga problem med mina bröst. Har verkligen jätte ont i dom, inte så mycket bröstvårtan utan hela bröstet. Dom är jätte ömma...

Jag har också blivit mer illamående igen, åt köttbullar igår och fick knappt i mig dom för att jag trodde jag skulle spy av smaken, lika så Fun Light saften var vidervärdig så jag fick hälla ut mitt glas. Sen kan jag rätt som det är bara känna mig illamående.

Svar på tråden Augustibebis 2012