• Tesdy

Augustibebis 2012

Appråpå mat, är det någon mer än jag som har problem med att äta mat?? Frukt är absolut inga problem för mig, men jag är aldrig hungrig och på kvällen när middagen skall ätas så äcklas jag nästan av all mat just nu.
    Jätte jobbigt, för även vid lunchen så tvingar jag i mig maten jag har över sen dagen innan.
    Men jag kan väl knappast leva bara på frukt heller...

• Tesdy
    natlup skrev 2012-03-01 12:00:19 följande:
    jag har alltid undrat hur det blir när man föds på skåttår. Registreras de den 29 feb eller blir det 1 mars? 
    Det registreras på den 29/2, jag har nämligen en kompis som fyllde 9 år igår (36/4). Hon är registrerad på den 29/2 även om det bara är vart fjärde år, sen är det upp till föräldrarna att bestämma vilken dag dom firar på dom andra tre åren.
  • Tesdy

3 timmar kvar nu till mitt RUL och jag längtar som en tok nu. Jag skall försöka filma med min telefon så att barnen och mannen kan få se senare. Mannen kunde inte vara med idag, fick inte ledigt så jag tar med mig min bästa vän istället. Skall hämta henne vid ett.
    Jag är nervös och spänd för att få se min bebis. Vi skall inte be om att få veta könet.

• Tesdy

Det här med virriga gravhormoner fick jag lätt erfara idag på väg till jobbet. Jag hade en och samma bil framför mig från det att jag lämnade barnen i skolan. Rätt som det är så inser jag att fasen jag har svängt upp på motorvägen trots att jag bara skulle köra under den och vidare in i skogen... Obestämd Som tur är så är det inte långt till nästa avvfart och jag svängde runt och tog mig ut i skogen sen!

Idag har jag på mig mina nya mamma byxor som jag köpt på Ellos. Riktigt sköna måste jag säga.

• Tesdy

Jag vill helst föda på Östra igen, men man vet ju inte hur det ser ut med platser osv. Mannen kommer inte att sova över ändå då han hellre sover med dom andra två hemma. Han sov inte över med sonen heller utan endast med dottern som kom först så att säga.

Men jag har ju möjlighet att åka till både Borås, Varberg och Näl. Dock tro jag knappast att jag skulle hinna fram till varken Varberg eller Näl då mitt slutskede är snabbt. Dock har jag en jätte lång latensfas så då känns det bättre att få stanna hemma så länge som möjligt och sen åka till Östra som bara ligger knappt 3 mil bort.

• Tesdy
    fru Elle skrev 2012-03-07 12:24:09 följande:
    I Varberg så får man välja hur länge man vill stanna på BB. Stor skillnad mot östra, det var det första de frågade när jag kom upp på BB, när jag ville åka hem. Har haft sånt strul med amningen och vill få hjälp med att få det att funka. Östra blir valet om det startar igång när jag är i Göteborg. Men är ganska säker på att jag kommer välja Varberg. Får igångsättning pga mina tidiga snabba förlossningar och där bor mina föräldrar som ska vara barnvakt.
    Nu är det dock åtta år sen jag var på Östra senst och då fick jag utan problem stanna hur länge jag ville. Men det har väl ändrats en del kan jag tänka mig.
  • Tesdy
    fransyskan skrev 2012-03-07 13:48:48 följande:
    Nej men... hu :( Var det ingen alls som hjälpte dig? Inte ens han som körde?

Och så en fråga, ni som arbetar vid datorer hela dagen... kan ni sitta bekvämt i stolen? Jag tycker det trycker på magen oavsett hur jag sitter :(
    Jag har höj och sänkbart bord så jag kan variera mig rätt rejält på dagarna, dock tycker jag att rumpan domnar bort efter en stund i samma ställning. Så ibland ställer jag mig upp och jobbar.
  • Tesdy
    fransyskan skrev 2012-03-07 15:21:51 följande:
    Vilken tur att man inte är ensammen! Smart att variera sitta och stå men mitt dumma bord går inte att höja :(

Prövade att sänka stolen så att jag måste sträcka på mig mer men nej... ska pröva sitta på knä en stund, men ja, så kan man ju inte sitta heller.

Finns det något sätt man inte alls ska sitta på? Med benen i kors eller?
    Har man foglossning så har jag för mig att dom inte rekommenderar att sitta med benen i kors, men jag har inte hört ngt annat om att det inte är bra att sitta så.
  • Tesdy
    Helenaa skrev 2012-03-07 15:25:59 följande:
    Sitter i väntrummet...........
    Mysigt du skall ha det.
  • Tesdy
    Kampis skrev 2012-03-08 12:25:44 följande:
    När jag hämtade dottern på dagis inna började jag grina..

Hon är väldigt framåt och tuff av sig, men samtidigt osäker när det ska göras nya saker.
    Likaså vil hon inte kissa på dagis, hon är blöjfri om dagarna men där börjar hon gråta och vill inte kissa, sen när on väl sitter går det jättebra och hon blir lad när det kommer kiss. Så idag skulle de ha "minispa" och de skulle bada, direkt när hon såg baljan bröt hon ihop, för hon ville bada - men inte kissa innan!
    Likaså innan när en av fröknarna sagt "titta en kisse" blev hon jätteledsen för hon trodde hon skulle kissa...

hela grejen är jättekonstig, för hemma älskar hon att kissa på toan och vill göra det hela tiden, likaså vid hämtning/lämning på dagis går vi ju med henne och då kissar hon gladeligen. Men inte med fröknarna.. trots mycket pepp och uppmuntran      

Nu till varför jag börja gråta då.  Ungefär så här gick samtalet:

- mamma jag badade inte
    -Varför inte då?
    -  För att jag var ledsen
    - varför var du ledsen då? varför ville du inte kissa?    
    -För att du inte kom   

Hon tittade rakt på mig och var gravallvarlig, stackars lilla tjej.
    Hua sånt skär i mamma hjärtat... Jag höll på att börja grina nu när jag läser detta. Fick ett enormt behov efter mina trollungar... Vill krama dom NU...
Svar på tråden Augustibebis 2012