Augustibebis 2012
Idag skiner solen för fullt här. Efter sonens förmiddagslur ska vi gå ut lite och njuta av vårvädret!
Lycka till ni som har rul idag!
Inatt hade jag en skum dröm om mitt jobb.. Mycket skumma drömmar nu.
LiJon: Vi ska ha vagga första tiden, har en släkt vagga som gått i arv så att säga. Fast min dotter hann inte sova i den då hon fick en kusin två veckor efter och min syster är mer traditions bunden än vad jag är. ![]()
Härligt mammsen.
Själv har jag sen igår fått en jobbig hosta så när jag hostar så får jag järnsmak i munnen.
Sen som om detta inte vore nog så har jag ju haft ont i halsen i nästan två veckor och det gör ju extra ont när jag måste hosta titt som tätt.
Men slut på allt gnäll...
Idag ser jag ut som om jag håller på att spräcka min kofta jag har på mig. Hade inga problem som helst att knäppa den förra veckan, men idag gick det men nöd och näppe. Har exploderat i storlek nu på bara några dagar. Härligt att änligen börja se gravid ut och inte bara tjock. ![]()
Jag ser att ni diskuterar vikt och jag är gärna med på gå ner i vikt gäng efteråt!. Jag var inne på den länken om BMI och enligt den skall jag inte gå upp mer än 8 kg då jag idag har BMI = Fettma.
Detta trots att jag tränar regelbundet och är instruktör på ett gym så har jag fettma enligt BMI. Visst jag har enligt mig själv 18 kg för mycket innan graviditeten, men har aldrig gillat sättet att räkna BMI då muskler väger mer än fett.
Jag har som mål att efter graviditeten se ut som jag gör på mina bilder jag har i bloggen ( http://mintur.wordpress.com ) och det var så jag såg ut när jag hade 18 kg mindre än nu innan jag blev gravid. Jag hoppas att promenader och rätt kost efter graviditeten skall hjälpa mig dit för där trivdes jag. ![]()
Är det bara jag som inte blivit flyttad på RUL? Jag har haft 3:e hela tiden och det stämmer även med ägglossningen.
Jag har idag väldigt vattniga flytningar, känns nästan som jag kissar på mig!! Är det ngn av er andra som haft likadant?
Jag måste försöka hitta elkabeln till mitt externa hårddisk för att se hur det där med rand på magen hela och halva vägen stämmer på mig. Kommer bara ihåg att jag hade rand med båda barnen och lika så nu. Men denna gången har jag reagerat på att den bara går upp till naveln vilket i sig stämmer med var jag tyckte mig se på RUL.
Jag såg ju "tror jag" en snopp men frågade inte eftersom mannen inte var med och att vi sagt att vi inte skall ta reda på könet.