• Tesdy

Augustibebis 2012

Något otäckt som jag känner just nu... Var nyss på toa och kissade och nu känns det alldeles svullet och som om det trycker utåt åt fel håll.
    Jag har varit inne på toa igen för att känna med fingret så att det känns ok i bebisutgången så att säga och det gör det, men det är mot kissutgången som jag känner mig svullen nu. Någon som har någon erfarenhet om detta??

Tifan: Det är en typ av sammandragning som du känner i livmodern. Det är fler här inne som beskrivit det på samma sätt.

• Tesdy

Kampis: Jag skall ringa MVC bara väntar in deras telefontid som börjar nu 13:30, tack det kan det säkert vara.

• Tesdy
    RockTheRebell skrev 2012-03-08 14:07:46 följande:
    Hej hej! Jag har ocså plötsligt lite svullnadskänsla ungefär vid/i inre bl.läpparna. Kom igår. Vårt sex har vart stilla i 2,5 vecka eller nåt. Blev lite creepy när halva jag var full i blod -uscha-. fast det var bara från nåt kärl men det var en hel del. Så det har inte vart så suget sen dess hehe. Men lusten kommer och går annars. När han är borta är jag givetvis jävligt sugen.. hahaha. Men han är så underbar. Inget tjöt nånstans. Massa mys o pussande utan nån "baktanke" eller hur man ska formulera det. Idag är nog iinte bästa dagen dock. Han har haft en lång dag och jobbig begravning på det.. :(
    Jag pratade med min BM om detta nu och hon frågade om jag har lätt för att få åderbrock för detta kan man tydligen få i underlivet. Alternativt att det är ett kärl som brustit och svullnat upp. Men så länge jag kan kissa så är det inte ngn fara men skulle det strula så måste jag ringa 1177 alternativt till förlossningen.

Skönt att du har en förstående sambo.

Vi har sex som vanligt, som någon ovan skrev lika sällan som tidigare
  • Tesdy
    O Hanna O skrev 2012-03-08 15:21:10 följande:
    Har mycket sammandragningar, en del känns ganska onda...ringt mvc men inget svar någon som varit med om samma sak?
    Nej Tyvärr. Vad jobbar du med? Är du stressad?
  • Tesdy
    O Hanna O skrev 2012-03-08 15:38:41 följande:
    Nej inte stressad...men var sängliggande från vecka 28 med sonen...pga sammandragningar!

tycker det är tidigt dock vecka 19

Ja det låter lite väl tidigt, men vad vet jag... Jag har aldrig haft så med någon av mina två innan. Men kanske är det så att det kommer tidigare denna gången för dig även om det är några år mellan barnen...
    Kolla med förlossningen eller sjukvårdsupplysningen om du inte får tag på BM.
  • Tesdy

Jag var hos BM idag för att kolla upp det otrevliga jag kände igår och känner fortfarande... Men det syntes inget så hon misstänkte att det skulle kunna vara ett åderbrock på g så hon rekommenderade mig så mycket ryggläge som möjligt,  går inte så bra på jobbet utan nu kör jag en rätt avslappnad stil för att minimera att blodtillförseln inte blir blockerad. Sen fick jag lämna urinprov för att utesluta uvi.
    Tog blodtrycket som var bra 125/70. Men det bästa av allt var så klart att jag fick lyssna på bebisen. H*ns hjärta slog 137 slag/minut. Hjärta Hjärta

• Tesdy
    mammsen skrev 2012-03-09 13:11:07 följande:
    Grannens dotter heter Lisa, när hon blev storasyster var hon 4 år och pappan frågade henne i en namndisskussion med mamman "vad tycker du att bebisen ska heta då?"
    4 åriga Lisa svarade bara "Avalisia såklart!"
    fanns ingen som heter det i landet och bebisen som fick heta Stina fick såklart det söta namnet som andranamn..
    Lisa har en storasyster i yngre tonnåren som alltid säger aah, och meeh, och typ och sånt ni vet så Lisa skulle nog vara lite "extra stor" när hon sa Lisa såklart för det var ju igentligen Lisa hon menade :P

Någon mer som känner någon eller vart med om något liknande?
    Alltså sånnadär udda men väldigt fina namn, och vet hur de kommit till? 
    Vet inte hur dom kommit till egentligen men misstänker att det har med årstiden som dom föddes i men grannen har döpt sina barn till Vintra och Isor/Izor osäker på stavningen... Ovanliga namn men väldigt fina namn
  • Tesdy
    mammsen skrev 2012-03-09 15:00:11 följande:
    Ja jättefina! Vintra ska jag nog skriva upp på långa listan tror jag!

Ingen mer som känner till några speciella / udda namn? 
    Jag har väl kanske inte dom mest vanligaste namnen på mina barn men inget jätte ovanligt heller. Dom heter Tess & Teddy därav mitt nick
  • Tesdy
    strongenough skrev 2012-03-13 16:41:36 följande:
    Det är tvilling transfusion där den ena får mer blod än den andra. Väldigt allvarligt tillstånd en eller båda kan dö. Ingen vet något ....
    Fy vad jobbigt!! Att inte veta hur det går. Kommer ni få gå på  täta kontroller nu då eller hur går ni vidare?
  • Tesdy
    mammsen skrev 2012-03-14 13:40:28 följande:
    Bebisen ligger väl skyddad där inne =)
    Men som jag alltid säger är du orolig så prata med din BM och be om en kontroll =)
    Jag fick både slag i magen och sparkar i ryggen när jag var gravid med min dotter då hennes far låste in mig hos sig och misshandlade mig ganska illa vid flera tillfällen tills jag rymde en natt i v 36 (min mamma trodde jag frivilligt flyttat med han så långt bort)  och jag fick bara lov att ringa från hans telefon om han satt brevid och berätta att allt var bra och hur bra jag hade det osv.. 
    Tror ni hon fick en chock när hennes dotter kom hem högravid och nyss fyllt 18år alldles blåslagen och ärrig.. Skitsamma, jag tog mycket stryk och fick inte åka och kontrollera hur barnet mådde efter, det är en jävla oro att leva med, även efter bara knuffar och fall är det jobbigt att vara orolig!

Men endast vid 2 misshandelstillfällen fick jag smärtor i magen varav en av dem runt v 30 fick jag ganska kraftiga blödningar. Jag fick dock inte åka in till sjukhuset för han då han var rädd att någon skulle se mina blåmärken^^

Trots detta klarade sig min dotter bra och har alldrig påvisat några skador efter detta (tack och lov) och läkarna efter jag hade rymt förklarade att barnen är MYCKET väl skyddade iallafall fram till runt v 25 - v 30 och att efter det hadde nog antagligen legat bra så hon inte fick några direkta slag mot huvud ect..

Hoppas ingen tar illa upp att jag drar upp detta sorgliga.. men jag vill bara dela med mig som fått våld direkt riktat mot magen utan att mitt barn skadats =)

Jag tror det (såhär tidigt) skadar mer med kraftig oro och ångest över att barnet inte mår bra och av den anledningen har jag kämpat hårt med att hålla mig lugn vad som än hänt, för att barnet ska känna av lugnet..
    Tänk på alla mammor som jobbar med kossor och dylikt och får buffliga knuffar i magen hela dagarna, vi är skapta för att klara av detta och skapta för att skydda barnet i magen =) 
    Jag är tacksam för att du delar med dig av din historia och du är en kvinna som jag imponeras av. Starkt av dig att rymma ifrån honom!
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
Svar på tråden Augustibebis 2012