• Tesdy

Augustibebis 2012

FruFoxy: tyvärr kan barn vara fruktansvärt elaka redan i tidig ålder.

Idag är jag i v 13+0 och tycker också att tiden flyger. Dock har tiden som jag redan misstänkte flygit förbi och jag kommer inte kunna göra KUB. Men samtidigt så känner jag ju guldklimpen varje dag så h*n mår nog toppen.
    Barnmorskan sa att jag får ställa in mig på att bebisen bara mår bra helt enkelt.

Så jag får snällt vänta på RUL för att få sen bebisen igen.

• Tesdy
    godisbit skrev 2012-01-30 11:45:43 följande:
    Varför kan du inte göra kub? det är väl tom v 13+6 (11-14 står det i infot jag fick hos bm på hälsosamtalet)?
    Jag kan inte göra detta då det inte hinns med att göra testerna innan NUPP och det gick inte att lösa tider för varken eller denna veckan.
    Så jag var lite sen med att komma på att fråga efter detta.
  • Tesdy

Jag kommer inte heller göra KUB trots att jag är 36, men detta för att jag var för sent ute med att fråga efter detta.

• Tesdy

Synd att jag inte har flash. jag kunde inte se dina filmer. Får ta det på datorn imorgon.

• Tesdy
    Stövelkatten skrev 2012-01-31 09:26:22 följande:
    Lustigt sammanträffande! Samma här! Kräktes inte under natten, men gjorde ju det igår på väg till jobbet, och mådde illa i morse igen! Riktigt illa, som jag inte gjort på veckor. Vad är nu detta!?

Dessutom har jag hejdundrande huvudvärk varje dag nu.... jätteskönt att sitta med dessa Excelblad då. :S
    Jag höll på att spy igår och har också haft en fruktansvärd huvudvärk i en veckas tid nu. Skall faktiskt till läkaren idag för att kolla upp detta. Det ömmar runt ena örat och runt ögonen så då ville dom att jag skulle kollas upp.
  • Tesdy
    capy skrev 2012-01-31 10:01:17 följande:
    Jag blev väckt mitt i natten av maken som oroligt undrade "varför andas du så fort?". Tydligen hade jag väckt honom med väldigt snabb och högljudd andning, men det gick över när han väckte mig. Vad kan detta bero på?
    Kanske kan ha att göra med att blodflödet i våra kroppar ökar rejält nu? Vi har ju lättare för att få lite av bli anfådda mm nu.
  • Tesdy
    Naimis skrev 2012-01-31 10:33:56 följande:
    Anneh- Inte än vad jag kan se. Fick de sist däremot, så jag får väl de denna gång med.
    Men brukar man inte säga att de är en pojke då?
    Jag hade detta när jag väntade min dotter så det är bara skrock. Både jag och en kompis trodde vi väntade killar pga av våra sträck och båda fick vi döttrar.
  • Tesdy

Vad gäller barnvagnar så köpte vi en helt ny när jag väntade dottern, eller rättare sagt svärfar gjorde detta. Men detta var 2003 så sonen fick använda den sen sålde jag den på blocket efter honom.
    Denna gången kommer jag att köpa begagnat mycket pga att jag kommer att bli ensamstående mamma och inte kommer att ha den ekonomin för att kunna köpa en helt ny.
    Spånade runt på blocket igår och det finns ju en massa bra vagnar där till ett bra pris. Även spjälsängar mm finns ju så det kommer bli mycket blocket köp för min del.

• Tesdy
    Sommaren12 skrev 2012-02-02 17:11:28 följande:
    Skrev in mig på gymet igår. Hittills har jag "bara" sprungit och powerwalkat ute. Var rätt nöjd med det men nu är det stora lass med snö här och jag känner ändå att jag saknar gymet så...

Men jag funderade på styrketräning i maskiner och med frivikter, är det något speciellt man ska undvika? Jag är lite skraj för övningar där man spänner magmusklerna, men jag har ingen aning... Nån som känner sig hemma på dessa frågor?
    Kolla på gymmet om du inte får en gratis PT genomgång, det brukar dom flesta gym erbjuda sina nya medlemmar.
    Armar, ben och rygg är väl delar som jag hade fokuserat på. Jag skall kontakta min PT som jag körde med i somras för att få hjälp med bra övningar. Jag tränar just nu bara Indoor Walking (är instruktör) och behöver träna upp ryggen så att den kommer att klara av graviditeten.
  • Tesdy

Var på inskrivning idag och fick min tid till RUL. 5/3 skall jag få se klimpen igen. <3

Svar på tråden Augustibebis 2012