Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Prizzi: Grattis och välkommen!

Jag känner mej jätte ogravid idag. mest plufsig och ofräsch. Mitt illamående verkar ha gett med sig också, vilket iofs är skönt men jag blir ändå orolig. Nåja, jag ska försöka tänka positivt och njuta av att må bra. Får vänta tills RUL. Går in i v.12 imorgon. Förresten, någon som vet när barnmorskan börjar lyssna på bebisens hjärtljud? Jag har ju "guldfiskminne" och kommer inte ihåg. 

• Albasmamma

Naimisen: Usch då, krya på dig. Prova väskeersättning teskedsvis.

Anneh: Jag har också klåda, mest på ryggen så jag håller på bli tokig ibland.  

• Albasmamma

BinniBoo: Håller tummarna för dig, hoppas du får glädjande besked hos läkarn

villnu: ja, visst är de sköna. Jag minns att efter jag fått första barnet så hade jag länge på mina grav.byxor, var så skönt.

grattis till er som passerat 12 veckor! Jag passerar 11+6 på min födelsedag på söndag.

lovisen: jag blev också glad av din berättelse. Fint skrivet. Våra barn har också svårt att vara tysta, så här vet nog också alla på dagis, fröknar etc.

Idag jobbar jag hemifrån och det kändes skönt att slippa stiga upp lika tidigt, barnen kom in och myste i sängen och vi låg och pratade om bebisen, mysigt!

• Albasmamma

nyköpingsbo: vi har haft en Babytravel syskonjogger och jag har varit jättenöjd med den. Lättkörd både sommar som vinter och stort utrymme som man kan lasta mycket i. Den kan jag varmt rekommendera!

• Albasmamma

Välkommen Annika81 och grattis!

Bullen85: Vad skönt med en så lyhörd och duktig BM. Det är nog rätt så sant att man ska försöka njuta mer, kan ju ändå inte påverka utan bara vänta.

• Albasmamma

oj, vad ni skriver...minns inte allt jag tänkte kommentera Flört

naimisen: grattis till fast jobb och vilken löneökning, kanon! Om jag vore dig skulle jag nog berätta för dem jag ska dela rum med. Men gör det som känns bäst. 

Sover också sämre nu, är uppe minst en gång varje natt för att kissa. Drömmer konstiga drömmar också.

Jag hade så stort tänkt ringa och boka tid för RUL igår när jag ändå var hemma (här får man boka tiden själv). Men så visar det sig att de har telefontid 7-7:45! Det är precis den tiden vi gör oss i ordning hemma, stressar till dagis och sen till jobb. Nu vet jag inte när jag ska hinna ringa. Usch, irriterad är hormonstinna jag idag!

• Albasmamma

Nu har jag bokat tid till RUL, 8 mars...det känns ju som en evighet dit. Men då kommer jag vara 18+1. Längtar såå!

Hejåhå: Vad kul med bröllop och skönt med en resa.

Gadget: Du ska se att allt är bra! Men jag förstår din oro. Vissa dagar känns bra och andra oroar jag mig jättemycket.

Nej, dags att slita sig från datorn. Jag och barnen ska åka till IKEA och sen fixa tårtor tills imorgon. Ha en fin dag alla fina!  

• Albasmamma

Hej tjejer! Tittar in som hastigast så här på söndagskvällen. Jag ska ta mig tid att läsa ikapp senare. 
    11+6 idag så går in i de magiska v.13 imorgon. Mår faktiskt rätt bra, inte lika tröttoch inte så mycket illamående längre. Har varit en hektisk helg med 30 års kalas etc.

Ser att ni diskuterat om man är sugen på nåt speciellt...jag, gentemot de flesta andra verkar de som är mest sugen på kött, ägg och såna saker. Äter väldigt lite pasta, potatis. Sen verkar jag ha fått dille på C-vintamin brus. Bara måste starta dagen med en sån Glad

Nu ska jag läsa ikapp. Ska försöka ta en magbild imorgon och lägga in i bildtråden. Ha en fin kväll!      

Svar på tråden Augustibebis 2012