Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

12+0 idag!
    En fråga, jag misstänker att jag kanske har fått UVI. Är det farligt för bebisen? Kan jag vänta att ringa min BM på onsdag (hon är ledig fram tills dess) eller bör jag ta kontakt med VC idag? Vad tror ni?

• Albasmamma

Gulli: Tror inte att bebisen påverkas av att du har lågt järnvärde. Däremot blir du väldigt trött och orkeslös av att det. 

Kim08: Vad roligt, njut!

Jag är så avundsjuk på er som har fått se era pyren redan. Jag längtar såå till RUL.

Jag ska på läkarbesök i v.14-15 men har ingen aning om vad som kollas då. Det har jag inte varit på när jag varit gravid tidigare, inte vad jag minns iaf :) 

• Albasmamma

Åh, vad gott det lät med semla.

Hektorsmamma: Lycka till, du ska se att det går bra. Men förstår din oro precis.

Här är en till med en pissdag. jag har blivit tokförkyld, är trött och irriterad på mina barns dagis. Usch, skulle bara vilja gå hem och dra täcket över mig! Ja, det var ju inte särskilt uppmuntrande ord. Men ikväll ska jag bara ligga på soffan, unna mig nåt gott och somna tidigt.

• Albasmamma

Randiga Rut: Precis samma här, jag är tokförkyld och har fruktansvärt ont i örat. Har aldrig haft öroninflamation men detta verkar som nåt sånt.

Hejåhå: När jag får migrän får jag precis som du bekrev med synborfall och domningar. Jag får dock bara på ena sidan av kroppen, höger eller vänster sida. Sen kommer huvudvärken. 

Jag har känslan av att jag bär på en pojke. Men usch vad de är svårt med namn. Med våra två första har vi båda varit helt överens men inte nu...nåja tur att det är länge kvar.

Nu tillbaks till soffan och bädda ner mig. Kram till er alla!   

• Albasmamma

Hej på er, läser men har inte orkat skriva så mycket de senaste dagarna. Den här förkylningen har däckat mig totalt. När jag hostar sliter det och tar ont i livmodern. Det känns som att jag ska hosta sönder det stackars livet.
    Kul att läsa om lyckade UL och hjärtljud.
    Babyhummingbird: fick ett gott skratt, härligt att han har såna förslag (även om de kanske inte går hem alla gånger)

• Albasmamma

AR: Så härligt att dagen som började så fick ett härligt slut! Men fy för sån vårdpersonal som inte kan ta ens oro på allvar.

Lycka till alla med UL och KUB de närmsta dagarna.

Här hostas det forfarande för fullt. Länge sen jag åkte på en sån här förkylning, har varit däckad sen i tisdags. Idag har jag docl orkat lite mer och imorgon blir det jobb igen. Ska berätta om graviditeten för chefen imorgon, är lite pirrig inför det faktiskt.          

• Albasmamma

kampis: usch beklagar verkligen, så hemskt!

Ellenbmt: Jag känner ingen mig i det du skriver. Denna gång är jag mycket mera nojig än jag har varit de två tidigare graviditeterna. Vissa dagar känner jag mig väldigt "ogravid" förutom att magen växer. Försöker tänka positivt och hoppas att dagarna fram till RUL går snabbt. Kram!

Frufoxy: här får vi ingen kallelse till RUL utan vi får själ ringa och boka. Men om jag vore dig skulle jag ringa och prata med BM. Lycka till!

14 mars: Håller tummarna!

Jag har äntligen kommit mig iväg till VC ang urinvägsinfektion och nu fått pencilin. Ni var ju så snälla och rådde mig redan förra veckan att ta kontakt men sen så kändes det bättre och jag tänkte att jag avvaktar men så träffade jag min BM igår och hon tyckte absolut att jag skulle komma direkt på morgonen. Så, nu är det gjort och nu äter jag pencilin och hoppas att det blir bra.

• Albasmamma

Randiga Rut: Usch, då hoppas det bara är tillfälligt. Kanske kroppen reagerar så när ditt immunförsvar redan är försvagat. Hoppas du och dottern kryar på er snabbt! Jag har också dragits med en envis förkylning men nu verkar det äntligen gå åt rätt håll, hoppas detsamma för er!

Svar på tråden Augustibebis 2012