• trossan

Augustibebis 2012

Sååå mycket intressant astrologi-info här! Tack både bellatrixx och astro!
    Har nu kollat upp "hela" mitt horoskop men tyckte nästan det blev för rörigt :)
    Däremot ar det ju intressant det här med "hornet", då är det ju verkligen att önska att föda barn antingen precis nu i dagarna, som en hel del verkar på väg att göra :) eller som jag " planerar", om en månad!

Lustigt nog vaknade jag idag alldeles exalterad och ville gå upp direkt, för att jag i mitt halvsovande huvud på något sätt hade för mig att nu ar det precis en månad kvar tills bebis kommer!
    Haha ska bli väldigt intressant att se!
    Jag tippar alltså 21 aug! ( Bf 17e)

På ett helt annat område- det området där vi skryter om våra sambos :) så måste jag berätta att min kille tydligen är proffs på bikini vaxning!
    Han fick börja prova på benen och sen ryckte han bikinilinjen som han aldrig gjort annat!! :D
    Han ska få fortsätta göra detta även efter magen är borta tror jag!
    ( sen fick jag fotmassage också :) )

• trossan

Läser med intresse dessa diskussioner om värkatimulerande, bedövning och sprutor!

Känner just nu att jag helst föder utan allt det där. Svårast verkar ju vara att slippa sprutan..
    Ni som vet att ni inte vill ha dropp el spruta, om det inte är absolut livsnödvändigt- hur formulerar ni er i era fl-brev?
    Har ni skrivit något som man kan få ta del av så skulle jag gärna få läsa det!

Sen en liten fråga jag funderat på ett tag- Eda och epidural är väl samma, eller...?

• trossan

Angående att anmäla pappan som pappa om man inte är gift- jag har försökt ringa socialkontoret på Kungsholmen där vi bor, min sambo har ringt, det har varit nästan omöjligt att få tag på någon, men när vi väl fick det och förklarade att vi vill anmäla min sambo som pappa redan innan fl- som några av er har gjort som jag förstått det,
    Så fick vi bara svaret att det enklaste är om vi bara väntar till efteråt.
    Vaaa? Får de göra så?
    Jag vill ju att min sambo ska stå som pappa om något skulle hända mig under fl tillsammans. Hur blir det annars..?

• trossan

Teamlundis- det är som irruz säger nu 30 dagar som man får ta ut samtidigt, Men, de tas ju från ert gemensamma totala antal dagar.

• trossan

Lustigt att det kan vara så olika mellan olika kommuner med pappa-godkännande!
    Helt som ni säger- klart vi har bättre saker för oss efter bebisen är här! Plus att det skulle kännas tryggare för oss båda att ha det klart innan!
    Vilken skräckhistoria med familjehem! Det vågar jag inte ens återberätta för min sambo som skulle få panik om han hörde det!

Blir nu motiverad till att ringa runt och tjata lite till..
    Måste jag gå till stadskontoret el vad det nu är på Kungsholmen om jag nu bor där, eller kan jag ringa och boka tid i Bromma? Låter ju enklare! ;)

• trossan

Wow! "bara" sådär! :)
    Grattis katten!! Äntligen!

Och grattis any till tvillingar, vad härligt!

• trossan

Frågar lite kort igen då jag tror det föll emellan allt förut-
    Visst är Eda och epidural samma? Eller?

Tack för bra inspiration till fl brev mammsen!

Ska bli så intressant att se Hur ont det verkligen gör med värkarna, jag har ju ingen alls aning, har inte haft en enda förvärk än.
    Just nu är jag verkligen inne på att det bästa är att göra allt så naturligt som möjligt, och ha alla tusentals år med kvinnor före oss som inspiration( dem och Ingmar Stenmark när han var med i mästarnas mästare, haha!) men jag vågar ändå inte skriva " ej Eda" el säga det till sambon för gör det så ont så jag inte klarar mer kommer jag ju vilja ha det..
    Men, tror precis som mamsen säger att man kommer långt med stöd trygghet och andning.

• trossan

Lijon- hittat du några snygga men sköna mjukiskläder som passar första tiden tar jag gääärna emot tips!!

Belly bandit nämns på många håll nu. År det just det märket som gäller? Någon som provat efter tidigare grav? Var köper man billigast? Blir lite sugen...

• trossan

Ninime- oh, grattis!
    Men du har inte provat tidigare grav?

Jag har läst på lite om belly bandit nu och verkar vara många som lovordar det med undantag för att det är lätt att köpa för stor storlek. Sen finna det billigare variant på Lindex för 199 kr men inte lika många som verkar tycka den är lika bekväm.

Tycker belly bandit verkar både bekväm för stöd vid lyft och promenader etc som att den förhoppningsvis även hjälper magen ihop sen.. Nog värt att prova men jag ska se om jag kan hitta en beg. på tradera el dyl.

Tillbaka i stan idag, och då var det vakna kl 6 som gällde. Legat och läst tills nu men tänkte göra det bästa av det och nu ta en morgonpromenad efter kaffekoppen!

Godmorgon!

• trossan
    NiniMe skrev 2012-07-23 07:12:24 följande:
    Ja den bellybandit hoppas jag kommer göra mirakel hahaha...
    Jag fick gjort en hinnsvepning när min andra förlossning var igång, mest för att skynda på det lite, nu har ju inte förlossningen satt igång än... (eller du mena om jag provat bellybandit?)
    hehe jo jag menade belly banditen, inte hinnsvenpningen.
    Hinnsvepning vet jag ytterst lite om, men jag ska absolut be min BM skriva in i min journal när jag är där på fre (37+0) att hennes kollegor ska göra det när hon sen går på semester.
    Från vilken vecka kan man räkna med att få det?
    Vet att 7e himlen var lite inne på samma fråga, fick du något svar där?
    Du får återkomma med vad din BM sa om det idag NiniMe, och jag hoppas du får det så det kan sätta fart lite! Har du nått BF än.. det var någon dag i juli va?

Ellenbmt- ah, jag glömmer lätt blocket, tack för tipset, ska kolla där. Kanske finns i någon av köp och säljtrådarna på Facebook också.

Svar på tråden Augustibebis 2012