• trossan

Augustibebis 2012

AR- jaså där ser man. Det är inte lätt att ta reda på saker och ting när man är ny på det här! Men hur funkar det där med att önska plats då eg, man måste göra det via sin mvc, och visst antal veckor innan Bf?

Nåja, Danderyd blir bra denna gång. Men vore kul att prova bb sthlm om det blir en till!

Menar du att du kan föda vanligt om det sätter igång av sig själv, eller blir det kejsarsnitt då med?

• trossan

Varit ute på morgonpromenad i över en timme nu och ca 6,5 km.
    Det galna är att jag orkar mer nu, får mindre ont mellan benen, inga sammandragningar, Inge ont i ryggen.
    Men för några veckor sen kunde jag inte gå mer än Max 2 km.
    Vad är det som händer!?
    Baklängesförlopp?
    Gaaaah!
    Nu har jag gjort mig en smoothie på färsk annanas! :)
    Bf på fredag.

• trossan

Sommaren- vilken tid är din sambos läkartid? Är det på samma sjukhus?
    Jag hade nog gjort svepningen om jag var urless på att vara gravid och sen ändå räknat kallt med attdet tar så pass lång tid att han hinner vara med om hans tid är på morgonen.
    Men samtidigt kommer ju er bebis komma någon gång när som helst ändå, även utan hinnsvep, så du kanske kan avstå denna bokade tiden? Så slipper du vara orolig.

Ja det där gav ju inget tydligt svar.. :)

• trossan

Vad lustigt att ni båda kännt er mer pigga med mindre ont! Har ju iofs läst om fler som fått energi till att städa baka skura mm. Så kanske hör till?
    För mig är det dock inte så mkt att jag har mer energi, utan snarare att inget gör ont och kroppen känna ogravid. Märkligt.
    Hoppas verkligen slippa den energidippen som du fått Ellen!
    Och jag hoppas så din bebbe kommer snart, det gör den!!

Jag fick själv lite panik när jag insåg att vår bebis säkert kommer typ nästa vecka. Vadå, redan!? Ska jag bli mamma!?
    Har liksom hela tiden känts så långt bort och har även räknat kallt med att gå över tiden, men nu är det inte mycket tid kvar, oavsett.
    Och finns nog inte mycket man kan göra för att förbereda sig för att bli förälder?

Det har varit så mkt fokus o snack om förlossningen bara, jag känner mig mer orolig för det som kommer sen och hur det kommer kännas..!?
    Lite kalla fötter så här sista skälvande timmarna antar jag.. :)

Sommaren- Jag har också börjat få superont i knäna, varje gång jag böjjer mig. Men på något sätt borde väl 18 kg plus märkas..
    Gå är dock ok.
    Men varning för flipflop! En bekant berättade att hon gick i det med gravidkilon och gjorde illa fötterna av den dåliga dämpningen så hon fick opereras!
    Typ crocs är nog tom bättre!?
    Jag köpte gympaskor på rean i större strl för ett par veckor sen, mina fötter har växt/ svällt typ en strl! Men lätt värt det, så skönt!

• trossan

Challelotten- varför är han så hemskt rädd för just det? Värre saker har ju hänt! :)
    Hört om några där slenmproppen kom ut i samband med sex.. Det låter nästan värre! :)
    Jag tycker du kan säga till honom att det inte är någon fara dock, och sen skulle jag gissa att han ändå kommer vilja igen även om det skulle ske faktiskt! :)

Lijon- förstår att du tar illa vid dig av din vän och så typiskt att det händer just nu. Men hon borde väl förstå att inte fokusera helt bara på henne utan även ha lite taktkänsla?
    Sen kommer det inte ta allt fokus från dig ändå, för du har ju fler vänner, och all familj etc som inte känner till din väns problem, och allt deras fokus kommer vara på dig och bebis!! Hoppas det känns bättre snart.

• trossan

Mammsen- hahahaha!
    Ja kom upp och checka Danderyd om några dagar så kanske du får se min kille gå runt i knälång morgonrock, innetofflor ( och varför ser jag även pappoljotter i håret!?) och roligt mysa till det. Ta ett dopp i badet ibland och läsa lite skvallertidningar! :D

allvarligt så har jag nu tack vare er fått en annan bild avdet här med badandet och duschandet och insett att det kan vara jättebra att han har med ett par badbyxor, så det tackar jag för!

Var och köpte liten pappa-present till honom igår också, ett par riktigt fina mjukisbyxor som han kan ha på bb och första tiden hemma mes mig. Hans gamla var utslitna så han blev jätteglad!
    Kanske skulle väntat till bb men kunde inte hålla mig. Han kunde inte hålla sig heller så förra veckan fick jag den jättefina amningströjan från boob med en matchande body till bebisen, har ni sett dem? En fågelbur på min och en liten fågel som flyger iväg på bodyn, SÅ fina!!

Nu ska jag läsa igenom vad ni haft för er inatt, godmorgon!!

• trossan

Har inte läst vad ni skrivit sen imorse, ska göra det när jag kommer hem.
    Men måste bara dela med mig lite av min bevikelse- var hos bm nu och bebisen är inte ens fixerad!!
    Hon fick det att låta som att jag lätt kunde gå minst 2 veckor över tiden, Sen gör man en kontroll och sen kunde man bli igångsatt, kanske. På henne lät det som jag lätt kunde ha fyra veckor kvar ( har Bf på fre) och hon var inte intresserad av hinnsvep eller lågor sådant.

Detta var iofs en vikarie men nu har jag inte ens en nästa tid, jag bara svävar i limbo typ. Hon tyckte jag kunde ringa och boka en ny tid nästa vecka när jag gått en vecka över tiden!!

Sen sa hon typ fem gånger " ja hoppas ni får plats på Danderyd nu då" som om det Var fullt och kört.

Gnäll, morr och buuuuu!

• trossan
    mammsen skrev 2012-08-15 15:29:24 följande:
    Lindhhaz - Blir de inte klämda när de föds så klarar de nog pilatesstudsandet tror jag ;)

trossann - men vilken häxa till bm! Urs din stackare! Hoppas du föder fort som tusan så du slipper henne igen! Annars hade jag ringt och bokat en annan tid hos en annan bm  under tiden hon är där! Om det är någon tröst så var min dotter inte ens fixerad när jag kom till förlossningen 6 timmar innan hon föddes! sedan hann hon fixera sig där någonstanns på vägen ut antar jag ,, och hon var en normalstor tjej i v 50+5 MYCKET opedagågiskt och dåligt sagt av din BM, man kan ju undra varför hon jobbar som BM överhuvudtaget!!! 
    Usch, jag blev så deppad igår efter det hemska mötet med BM, kom bara på mer och mer väldigt konstiga saker som hon sa. Så jag gick hem och köpte lösgodis och orkade inte ens logga in på familjeliv, då är det illa! :)

Men läste din peppande kommentar Mammsen och vill bara säga Tack!! Känns så skönt bara med att någon bekräftar att hon faktiskt inte var riktigt vettig.
    Och skönt att höra att en förlossning alltså kan sätta igång även utan att barnet är fixerat!
    Men jag hoppas att det var 40+5 och inte 50+ 5 som hon föddes! ;)

NU tror jag att jag har brytit ihop och kommit igen, och nu ska jag läsa vad som hänt här sen sist.
    Blir bara så galet avis på alla som föder barn kors och tvärs!! :)

• trossan

Ooh, nu är jag ikapp och OJ vad det har hänt saker bara sen igår!

Grattis gipsy och isaochbel till bebisar!
     Och Sommaren och FruFoxy- ni är nog inne och föder nu, lycka till!!

Blir ju lite galen av att bara läsa om alla här inne som verkligen har förvärkar och känningar och förlossningar hela tiden, funderar som någon annan skrev, på att gå in i septembertråden lite för att släppa på stressen kanske. Samtidigt vill man ju såklart veta hur det går för alla er! 

Det var verkligen många i den här tråden som fick i juli och nu har precis halva augusti gått och det känns som om det inte är många kvar. 
    Så, det blir ju inte rätt med statistiken på att man föder barn mellan v 38-42 om inte några går över, känns som om jag får ta den bollen då! ;) För att upprätthålla statistiken...

Svar på tråden Augustibebis 2012