Augustibebis 2012
Grymma tips på massa mönster och syinspiration, tack godisbit!!
Grymma tips på massa mönster och syinspiration, tack godisbit!!
Har en fråga om alla fina UL bilder som alla lägger upp- är de från 3D ul alltid när man kan se ansikten så fint?
Ska på tul nästa vecka, då kommer jag vara i 37+0 ( blev sent planerat pga semestrar) och jag undrar vad jag kan förvänta mig att se? Kan man alls se ansiktet på tul?
Idag är det precis en månad kvar till Bf!! 17e aug! :)
Värt att fira med alkofri öl ikväll!! :)
Det är väl lika bra att jag inte får se ansiktet på tul.. Min sambo vill helst inte att vi gör det tydligen. Dels vill han behålla lite överrasking- herregud det är ju massa överraskning kvar tycker jag!
Dela tror han att jag ska se något som jag tycker ser konstigt ut och bli orolig :)
Jag ska eg inte få göra tul men frågade bm snällt och då bokade hon. Jag är mest orolig att den ska vara för stor, och vill då få igångsättning tidigare. Vägrar föda en jättebebis! Så rädd att spricka..
Grattis min största lycka! Welmer var ju ett fint och ovanligt namn!!
Hoppas ni mår bra trots tidig nedkomst!
Millas- Jag är i vecka 36+5 nu och min bebis har varit fixerad i minst 3 veckor. Tidigt?
Nu har jag också laddat ner flera olika gratis appar för att klocka värkar. Har iofs varesig förnärmar el sammandragningar längre, hade flertalet kring v 20 så jag blev sjukskriven, men nu i vecka 36 är det kolugnt sen länge tillbaka. Får inte ens sammandragningar när jag är ute och går längre, bara ont i ryggen!
Knäppa tankar: kommer det någonsin komma ut något barn!? Samtidigt är jag ju glad att slippa onödiga pinvärkar såklart!
Tror jag kommer vilja att min sambo håller koll på värkarna sen på fl, verkar skönt att ha nån som " räknar in". Ni som fött innan- har ni provat det med sambon? Jobbigt el skönt?
Ang storlek på bebis och sprickor- det är klart det är många fler faktorer som spelar in, men jag har ändå läst att även storleken är En av faktorerna, tror ni inte?
Men ändå skönt att höra er säga att det inte påverkar, då kan jag släppa det lite.
Tror också bm påverkar mycket, man får hoppas på en bra!
Jobbigt med er som hade långa krystningar och ändå sprack mycket! :( har det gått bra med läkningen efteråt då?
Mina tankar inför förlossningen är annars att just förlossningen är Max 24 timmar (förhoppningsvis) och det klarar jag nog på ett eller annan sätt. Jag är betydligt mer bekymrad över konsekvenserna som kan komma efter. Som sprickor, hemmorojder, ha ont i flera veckor, inte kunna sitta, inte kunna gå på toaletten, mjölkstockning etc. Det känns som om de grejjerna kan bli så utdragna och hemska :( och då finns ingen epidural att få!
Kampis- fyyyyy för inbrottstjuvar i huset! Hjälp!
Och astro- herrejävlar vilken svärmor! Sköt att sambon inte verkar hunsad iaf utan säger ifrån!!
Fransyskan!
Gäss som vaktdjur- Hahaha! Perfekt där med vad man gör med dem när de inte behövs längre också! :D
Sommaren och kampis, ni pratade om Bilder igår- samma för mig som för er, de flesta bilderna har jag tagit själv i en spegel, inte så snyggt. Har några flodhästbilder nu i bikini också, men jag saknar framförallt bilder på mig magen och min sambo! Hela familjen liksom! Vet inte riktigt vem som ska ta dem bara.. :/
Hur har ni andra gjort för att få bilder på båda föräldrarna och magen!?
Ska försöka ta lite sånna fina kort som jag sett med en rosett på magen också! Så fint!
En fråga till lite längre fram i tiden: i hur många månader fungerar en resesäng? Är de mindre säkra än en spjälsäng?
Antar att faran är att de kan välta? Något annat?
Tips på någon bra?
Vi kommer vara en hel del på landet och även hoppas vara hos våra föräldrar både bebis själv och hela familjen tillsammans, och då funderar vi på om vi ska installera spjälsängar överallt, eller om resesäng funkar..
Tror din historia om inbrottstjuvar fick stor påverkan- vaknade imorse med ett ryck, helt säker på att jag hörde någon i trappen. Ryckte till sambon lika snabbt, och det roliga var hans reaktion. Han gick resolut upp och kollade alla garderobsdörrar med en yxa i handen! :)
Förmodligen var det dock bara katten..