• trossan

Augustibebis 2012

Mammsen- angående ditt långa inlägg, du är ju bara för härlig! Bara kul att läsa!
    Och skönt att du sagt upp dig! Hejja!!

Nu måste jag rösta flicka i den där omröstningen..

• trossan

Stövelkatten-
    Tycker inte du ska oroa dig för vad jobbet ska säga om du får en sjukskrivning, även om jag förstår precis hur du känner!
    Man tar så lätt på sig sånt där.
    Men även om läkaren nu lyssnar mycket på vad du säger och inte bara tittar på fysiska symptom så skulle en läkare aldrig sjukskriva dig utan anledning!
    Så känn inte på jobbet att det är annat än helt rätt och välbehövligt om du blir sjukskrivning!

Jag ska faktiskt också till läkare imorgon efter att bm bokade tid åt mig efter mitt senaste besök. Jag har haft sammansdragningar, magkatarr o huvudvärk, och det mesta är strikt stressrelaterat.
    Och jag skulle faktiskt tycka det vore skönt att vara sjukskriven 25-50% iallafall, för jag märker att jag inte klarar samma tempo som tidigare.
    Men vi får se vad läkarna säger imorgon!

• trossan

Åh, ja juste. Jag kan ju berätta hur det gick med min chef igår. Hade ju möte om föräldraledigheten och mycket ångest innan. Haha jag vaknade tom arg igår morse! :)

Hur som helst- så gick det bra!
    Bra för att jag inte kommer s en vikarie under tiden! Och det gör mig faktiskt lugnare och gladare, att ingen ska vara där och rota och försöka ta min plats.
    Sen bra för att det lät helt ok att jag sen vill jobba 40-50% efter sex månader.

Mindre bra är att jag inte får jobba hemifrån några procent redan de första 6 månaderna. Som jag eg ville. Men men, tydligen kan man inte få allt, och ev kommer jag tacka min chef väl i höst, när jag bara vill vara hemma med bebbe hela dagarna!

• trossan

Min mage sparkar suuuupermycket nu!! Wow! Hur mysigt som helst!

Ville bara berätta det för nån... :)

• trossan

Jloow- är det det jag har kanske? Gör galet ont ganska ofta under mitt högra revben. Jag tänkte det kunde vara gallan eller något..?
    Gör mest ont när jag sitter/ ligger.

• trossan

Nytt ämne- är det någon som ska gå på profylaxkurs?

Vi tänkte precis boka in oss på profylaxgruppen/ Annas profylaxkurs.
    Tycker jag hört så mycket bra om det!

Någon som provat? Eller ska prova?

• trossan

Naimis- wohoo, bra tajmat!! :)

Livelovelaugh- aj, det där låter ju inte alls bra. Nu ska jag tänka mig för innan jag sätter mig på långresa i bilen..
    Menar du att du har petflaskan under ryggen fast du har ont på framsidan?

• trossan
    lovisen01 skrev 2012-04-18 08:30:51 följande:
    Blir inspirerad av er som handlar på Tradera, jag har aldrig gjort det men funderar på om jag ska skapa ett konto och prova handla lite. Var på bytardag för barnkläder och handlade för några veckor sen, och har egentligen kläder så det räcker och blir över i strl 50-56. Men något litet plagg borde jag kunna köpa på tradera, ska kolla om det finns något fint från Småfolk :)

Akta dig, det är livsfarligt! :)
    Jag har köpt lite saker och jag märker hur jag nu liksom inte kan låta bli att kolla lite varje dag. Det är ju så små summor.. Men, precis som du säger, hur mkt behöver man egetnligen i strl 50-56!? :)

Samtidigt tänker jag att det är ju lätt att sälja tillbaka det sen också! Om man bara orkar hålla på.

Jag skulle vilja gå på bytardagar!
    Hur hittar jag dem?
    Någon som vet om det finns några i Stockholmsområdet?

Såg att någon skrev någonstans att det var mest bytardagar på våren, inga på hösten? trist...! 
  • trossan
    fransyskan skrev 2012-04-18 09:17:50 följande:
    Visst är det mysigt. Det gjorde min också igår -- mitt i ett superlångt möte! Jag höll på att brista i skratt när det plötsligt slog mig att det stackars livet ligger där och lyssnar på allt bla, bla, bla. Tala om barnplågeri!
    Hahaha, rolig tanke!
    Tur att bebisen inte förstår allt än! Glad

Det är så roligt, varje gång min sambo ska prata med magen så blir han så formell " Hej Magen, det här är din Pappa...". Som om bebisen kunde bry sig om vilka ord han använder.. Gulle.. Glad
  • trossan
    livelovelaugh skrev 2012-04-18 09:20:37 följande:
    Trossan, ja, jag får,mest smärtlindring när jag liksom kan sträcka ut ryggen genom att höja den om du förstår hur jag menar. Ju mer tryck det är på reformen ju ondare gör det för mig så för att komma undan det,måste jag ha något bak i ryggen för att trycka upp. Man får pröva sig fram. Första graviditeten jag hade såhär,förstod jag aldrig sammanhanget och led...något så fruktansvärt av det men tyvärr blev jag ju ordinerad att ligga för att avlasta men det blev bara värre. Faktiskt är det väldigt vanligt att man får just den här typen av smärta men får det oftast bara bortfärdat som "graviditetskrämpor" och att det är normalt att det gör ont i reformen när bebis trycker där... My ass..den smärtan är mycket mycket mer än bara bebis som trycker. Varma bad kan även hjälpa när det gör som ondast.. Annars är det mkr stå för ryggen och försöka tänka på att inte hänga fast revbenen som i mage. Graviditeten efter hade jag lika mkt bekymmer med det men lärde mig vad som fungerade för att minska besvären så mkt som möjligt. Inte roligt men det går. Smärtan kan öka rätt rejält mot slutet och i v.35 satt jag (när jag var tvungen att sitta) med hela handen intryckt under revbenen och tryckte ner så mkr det gick för att avlasta. Jag hoppas du kommer lindrigt undan och att det går över ist jag har gett upp hoppet om att slippa
    Vad är det som är "reform"? Vilken del av kroppen är det? Förvånad
    Låter annars mycket som det jag känner, det börjar nästan pirra i hela revbenet efter ett tag, som sockerdricka i fötterna typ. Och smärtan varierar än ganska mycket, men blir rädd för att det ska bli värre.
    Tack för bra tips iallafall!! 
Svar på tråden Augustibebis 2012