Augustibebis 2012
Angående att få barn i augusti-
vad roligt att läsa om så mångas anledningar att det blir precis nu på året!
Känns lite som att det överlag var som för oss, att det bara blev, och då blir man så glad så det spelar ingen roll!
Men det är sant som Mammmsen sa, att alla dagar utom precis vid jul är ju faktiskt ok.
Det hade jag nog också lite mer aktivt försökt undvika!
Sen förstår jag att det passar himla bra inför de som pluggar också ja! Bra fixat där Sommaren12!
Och A R - skönt att höra att äldste sonen blev frisk!!
Det finns nog som ni säger för och nackdelar med alla årstider, men det är ju väldigt skönt att vi de sista månaderna och veckorna bara kan gå runt i stora klänningar och träskor, lite lättare än mitt i vintern, då man måste klämma in sig i kläder för att inte frysa.
Ska bli SÅ intressant att se hur stor man blir på slutet!!
Sen om jag ska erkänna hur ytlig jag är så är jag lite glad att jag inte får bebis typ snart i maj, för då kan jag inte låta bli att tänka på att jag skulle ha en stor post-gravid mage hela sommaren. Någon av er som fått barn på sen vår / för sommar- hur gick det med magen på bryggan?
Och slutligen så inser jag att man nog kanske mest är inomhus och bara tar in allt det chockartade nya de första veckorna, ialalfall med första bebisen, och då vill jag ju inte heller att det ska vara högsommar eller fin vår och man egentligen ska längta ut. Så överlag inser jag att vi nog har hittat en himla bra årstid att föda barn egentligen!!!