• trossan

Augustibebis 2012

Capy- VILKEN fantastisk film! 
    shit vad snyggt!
    Här har man tagit bilder på samma plats de senaste veckorna, men det är ju olika kläder och frisyrer och inte alls samma.
    OJ vad avis jag blir på er film! :)
    Är det foto eller video...?

Jag blev lite tårögd när ni kom in med bebisen genom dörren också :) 

• trossan

Har en fråga om TENS apparater- 
    många av er som provat?

Vi har köpt en på clas ohlson nu, men sen kom vi hem med den och vare sig jag eller sambon vågar prova den. Det var en så dålig beskrivning och jag blir så rädd att få en stöt eller råka elektrifiera bebisen ( går nog inte på 4 små batterier, jag vet, men ändå...)

Så- någon som har något bra tips på hur man börjar prova och öva?
    Någon som har köpt den på clas ohlsons till och med kanske?

För övrigt 11 dagar kvar tll BF idag och fortfarande inte ett enda tecken eller förvärk eller annat! 

• trossan
    capy skrev 2012-08-06 22:12:22 följande:
    Tack snälla!
    Det är ca 300 foton som har sedan lagts ihop i iMove.
    SÅ coolt!
    och jag älskar upplägget med att det gömmer sig saker i kaminen,
    och sen att bebisen har på sig bodyn.
    åååå! :)

• trossan

Mijja, challenlotten och AR- Tack alla för tips om tens!

Jag borde nog ha skaffat den där som är speciellt för förlossning istället. Min ger bara tips på hur man ska sätta plattorna vid tennisarmbåge typ.

Men bra att alla ni tre nämner inte magen!

Usch tycker fortf det är läskigt för vet ju inte hur stark den är när den börjar och förstår verkligen inte instruktionerna, men det är väl bara att testa! På benet typ!

Men om man bara ska ha två plattor så kör man de två som sitter på samma tråd, eller hur?

Ska till bm imorgon ( lustigt, sett att det är riktigt många som ska just på onsdag!) ska ta med den då och be henne provköra den kanske! :)

Challelotten - hade du några bra instruktioner får du gärna skriva in dem också om du orkar!

Ha en toppenbra dag allihopa!!

• trossan
    Challelotten skrev 2012-08-07 12:08:49 följande:
    Trossan: Jag la upp instruktionen och bilder på bild tråden ville inte lägga upp det här :0)     
    Ja jag såg det, och svarade där också.
    Tusen tack för hjälpen!!

• trossan

Sommaren jag tror det blir mysigare med matt material än det helblanka!
    Är det Ikeas bädd du ska sy till? Hittat någon bra beskrivning? Vill gärna se resultat sen! :)

Grattis till bebis issan!!!
    Om jag inte minns fel så hade du inte alls några känningar innan direkt och sen kom väl ändå bebbe i närheten av Bf!? Härligt!!

Och grattis detgodalivet också, allra senaste bebisen i tråden! :)

Capy , roos26 och ni andra som delar med er av era förlossningsberälltelser- tack!
    Jätteintressant att läsa tycker jag!!

• trossan

Jahapp. 39+3 idag och inte en endaste känning alls!
    Jag mår inte så dåligt av att vara gravid, tycker det är skönt att vara ledig etc men det jobbigaste tycker jag är det mentala- att man inte har en aning om när det ska börja, hur länge man ska vänta. Och den värsta oron- att det inte ska starta alls så det blir igångsättning vid v 42.. Vore så trist att missa det där " vakna på natten av värkar" eller att vattnet plötsligt går. Jag är ju så nyfiken på hur det ska börja för mig! Så vill verkligen att det ska börja naturligt!

Vi försöker färdknäppa ganska ofta faktiskt, funkar fortfarande, men ger inga som helst känningar efteråt det heller!

En fråga om något helt annat som jag kom att fundera på- på förlossningen har de ju bad, vilket verkar skönt. Hur är det, sitter man själv där då eller får ens partner hoppa i? Ska han packa ner badbyxor i bb väskan då!? :)
    Någon som har någon erfarenhet av bad under förlossningen och var partnern då befinner sig!?

• trossan

Ja det låter mysigt med bad. Ska föda på Danderyd, om det finns plats. Och verkar bara finnas ett badrum med bad på hela avdelningen, så är väl inget man ska räkna med, men tror det kan vara skönt.

Jag hade nog också trott att det bara var för mamman, men ville höra vad ni hade för erfarenheter. Min sambo är ju så söt och känner sig så delaktig, så han hade ju tänkt hoppa i där med mig. Men helt ärligt hade jag nog föredragit honom vid kanten.
    Jag sa dock åt honom att han väl kunde packa badbyxor så får vi höra med bm, vill inte vara den som gör honom besviken.. :)

Han hade även tänkt att packrådet om en morgonrock gällde även honom, men jag ser verkligen inte varför han skulle behöva ströva runt i korridorerna i morgonrock.. Men då blev han liksom lite putt när jag sa att det nog främst gällde mamman :)

• trossan

Aprilia- jag vet det är så gulligt. Är glad att jag har en så engagerad sambo!
    Och det kanske är bra att han har packat badbyxorna då, smart där med Ellens tips om att det är bra att han lätt kan vara med i duschen då. Börjar ju nästan låta som att han kanske behöver sig en morgonrock också! :)

AR- det är vanliga Danderyd vi tänkt föda på, inte bb stockholm.
    Hade gärna provat bb Sthlm men kändes som att det var fullt redan när vi skulle hitta ett mvc, försökte gå på mamma Mia, som väl då ger plats där? Men de hade fullt när jag ringde i dec..
    Tror vanliga Danderyd blir jättebra också!
    Hoppas du får din önskade plats på bb Sthlm!

• trossan

Mijja- grattis! Wow vilken bjässe! Visste du om innan att han skulle vara så stor!?

Svar på tråden Augustibebis 2012