• trossan

Augustibebis 2012

Tack för svar om resesäng!
    Då är det kanske madrassen som gör art de skulle vara sämre än en vanlig säng då?
    Egentligen funderar jag på varför man skulle ha en resesäng om den ska stå på ett och samma ställe hela tiden, men det kan väl vara skönt att kunna stuva undan den förstås.
    Tror sambon fått för sig att de är snyggare än vanlig spjälsäng :)

Dum fråga- men vid vilken ålder brukar barn väga ca 15 kg då? :)
    Och hur länge kan de sova i en vanlig spjälsäng..?

Äh, blev ju lite off topic nu, mer spännande att läsa om allas värkar!!
    Själv har jag noll känningar, i vecka 37 imorgon.

• trossan

Det är ju helt sant som du säger kampis- att affärerna finns kvar även sen. Men det är otroligt lätt att glömma! :)
    Jag har sagt det t min sambo sen vecka 20, att behöver vi en termometer/ tops/ babypuder Kan vi gå ner och köpa det Då. Men han är nästan värre än jag på att vilja ha allt hemma och klart!

Vad mysigt att även männen kan köpa bbiskläder bara för att det är sött förresten- tror det var fransyskans?
    Hur är det, antar att din man ät fransman?

Angående kuddar och sängar och allt- jag tycker det är svårast att förstå hur jag ska bädda i vagnen!? Alla bilder man ser så har ju folk täcke i vagnen- är det ok där men inte i sängen?
    Och vad har man under bebis i vagnen??

Tack för viktuppskattningar också- det är myyycket kvar med barn som man har noll koll på! :)
    Men låter bra att man kan ha en säng i några år då!

( tänker och hejjar på er som är på gång för remisser, svepningar och med värkar allt vad det är också!! Spännande! )

• trossan

Tusen tack för många mycket värdefulla svar om bäddningen i både säng och vagn!
    Känns äntligen som om jag börjar få lite humm om hur vi ska göra!
    Fårpläd verkar vara "the shit"! :)

Lite synd bara på alla fina påslakan jag sett, men det får vänta något år bara.

Nu ska jag luta mig tillbaka här och njuta av min egen bäddning på bryggan i solen. Verkar ha väldigt tur med vädret jmf med många, ute i skärgården skiner solen på oss för fjärde dagen i rad!

• trossan

Känner precis som du 7e himlen!
    Rädd för att gå över tiden! Dels för min egen skull för att jag tror att det är galet påfrestande både för kropp och sinne. Men mest såklart för bebisen o rädd att det ska gå fel på sluttampen.

Men undrar från vilken vecka man skulle kunna få hinnsvep av denna anlednigen?
    Tror ni vecka 38 el först 40?
    Man kan alls inte göra det om inte tappen är mogen känns det som att jag lärt mig här de senaste dagarna?

Jag har pratat lite med min bm om det här och hon lät ganska med på noterna.
    Problemet är att hon går på semester hela aug- den svikaren!! Så jag kommer få gå t hennes kollegor de sista gångerna.. Kanske kan be henne skriva ngt i min journal til dem iofs..

• trossan

Kampis- du är inte dum du! :) eller bara lakanen tomma kanske... Ja blir väl lite experimentering helt enkelt. Främst i vagnen då. Ska hålla mig till detgodalivets råd om så lite som möjligt i sängen!

Och fint väder! Jag vet, helt galet! Läser om översvämningar och hagelskurar på fb, och fått min beskärda del tidigare i sommar, men sista veckan nu på semestern prickade vi verkligen in solen! Svett!!
    Åk t Stockholms skärgård! :)

• trossan

Lijon- grattis till semester! Men shit vad jobbigt med kontona! Skulle få panik. Har du någon gissning om vem det är?

För mig hade någon gått in och ändrat bakgrunden på min Gmail för någon vecka sen, väldigt läskigt och jag ändrade själv såklart lösen direkt. Men det är ju klart jobbigare om man inte själv kommer in på sina konton mer! På Gmail får man skriva in en annan mailadress för om man skulle tappa sitt lösen, det är inte samma på hotmail då?
    Hoppas det löser sig på något sätt!

• trossan

Det här med halsbränna är lite lustigt- för det tog så himla lång tid för mig att fatta att det var det jag hade. Kände som en isande hemsk smärtande känsla från magen och upp, värst på nätterna när jag låg ner men även ibland på dagarna. Sen kom jag på att isande känsla kunde vara samma som brännande, och så föll bitarna på plats- duuuh.. :D
    Provade då novalucol och det funkade perfekt!
    Fast det är ju inget husmoratips direkt.
    Sova uppallad på massa kuddar så att inte magsyran kan rinna upp är väl mitt bästa tips isåfall!

Ni som äter massa godis och har dåligt samvete- känner likdant!! Fast för mig har det gått väldigt i vågor, vad jag unnar mig och inte. Nu har jag precis passerat 80 sträcket och därmed även de 15 kg som jag hade hoppats hålla mig inom i hela graviditeten... och även om jag förstår att jag kommer gå upp mer de sista 4-6 veckorna nu så har det faktiskt fått mig att sansa mig lite. Det, och att sambon har fått för sig att han ska sluta äta godis- det hjälper nog allra mest!!

Men som många andra sagt innan- jag ser verkligen fram emot att köra pepp och gemensamt nedgångsrally i höst! Det, och även att fortsätta dela erfarenheter och få hjälp med alla funderingar hur det väl blir när våra bebisr är här såklart!!
    Märker på de som fått att de försvinner lite från tråden- har ni gått till en ny bebistråd eller är ni bara upptagna att amma? :)

• trossan

Tack för ännu fler bra råd om resesängar, det verkar ju toppen!
    Någon speciell som är extra bra?

Skönt att det löste sig med dina lösenord lijon! Hoppas det är som du tror och ingen du känner. Hört så många trista historier om sura expojkvönner etc som brutit sig in på tjejers konton! :(

Härligt att ledigheten äntligen börjat, både för dig och flera andra!
    Jag har haft gemensam semester med sambon i tre veckor nu och ska sedan fortsätta vara ledig fram tills fl. Men jag fick öva halvtid redan innan då jag varit 50% sjukskriven ett tag, och jag har inte haft några problem alls att underhålla mig själv om dagarna! Sova middag är ju toppen tex! :)

Fransyskan, mysigt med en sån man! Roligt med lite ombytta roller. Hade nog inte väntat mig det från vare sig en britt el fransman! :)
    Kul också att ni blir en så internationell familj, svensk engelsk och fransk, vad sk ni prata med barnet?
    Träffade en familj igår med en svensk och en polska, som bodde i Tyskland, och de Pratade alla tre språken med barnet, fast han var ju bara fem mån än så länge förstås..

Jag som sovit så gott i flera nätter nu vaknade av halsbränna vid 4 och låg vaken till 6. Hade ingen glass till hands :)
    Skönt att flera av er sovit desto bättre!
    God morgon!!

• trossan

Stövelkatten- wow, spännande!! Du får hålla oss underrättade!

Fru elle- jag har också haft jötteont i händerna när jag vaknat. Blir bättre under dagen. Bm gissade på karpal för mig med och jag fick ett träningsschema, som jag dock inte följt.. Knytet händerna lite och tycker det släpper under dagen.

Astro- vet du när lejonet går över i jungfru också? Jag har inte Bf förrens 17e aug och räknar med att gå över men hoppas hinna med att få ett lejon ändå!! :)

Sov också hela natten till 830 utan ens en kisspaus- JIPPIE! :)

• trossan

Astro- tusen tack!
    Jag har också funderat på det där med olika datum i olika tidningar. Förstått att det varit något med att åren såklart ändrats, men inte vetat hur man skulle ta reda på vad som verkligen gäller.

Detta är ju väldigt bra information, för skulle inte förvåna mig om jag får bebis där precis i brytet och då tycker iaf jag att det känna bra att kunna berätta för barnet vilket stjärntecken den verkligen är!

Men, dum detaljfråga kanske, men är tiden du säger beräknad för svensk sommartid då? Eller utgår man från GMT eller något?

Det är roligt och intressant det här med horoskop! Jag är tex verkligen en typisk skorpion tycker jag, så för mig har iaf personlighets-horoskopen passat, även om jag har svårare att tro på tidningarnas " så blir din kärlekssommar" tex :)

Har du någon enligt dig bra horoskopbeskrivning på stjärntecknen som föds i denna tråd vore det roligt om du ville dela med dig! Kräftor lejon och jungfrur antar jag det blir mest av.

Svar på tråden Augustibebis 2012