• trossan

Augustibebis 2012

Stövelkatten- ja precis, läste om din kris och funderade på om jag vågade chansa och kolla :)
    Fick du något svar från bm på ditt mail?

Kampis - använder alcosanal sedan en dryg vecka tillbaka och det har inte hjälpt alls!! Och jag gör allt man "ska", äter Linfrö, dricker vatten och promenerar. Men jag är inte hård i magen så det är nog inte problemet, utan det är väl livmodern som tar plats och trycker på :(
    Hoppas innerligt att det går över av sig själv efter förlossningen!!!

• trossan
    Stövelkatten skrev 2012-06-25 22:53:26 följande:
    Nej, precis. Eller om man inte kunde vara sjukskriven för att man är arbetslös. Nåja, kan ju vara så de ser det, men då överklagar jag.
    Stövelkatten- jag har tydligt fått information från FK om att man kan ta ut sjukpenning fast man är föräldraledig från sitt jobb ( innan barnet kommit).
    Jag är halvtidssjukskriven till slutet av sommaren men jag tar föräldraledigt från jobbet redan nu ( på halvtid). Och det ska gå bra.

Jag vill inte ta ut semester däremot, för en semesterdag går inte att ta ut på halvdagar så därför gör jag på detta sätt.

Kanske blev förvirrat nu, men du ska iallafall kunna vara sjukskriven fast föräldraledig, innnan barnet kommer.
    Efteråt är det ju en annan historia vad jag förstått. Då måste pappan isåfall ta ut Föräldraledigheten..
  • trossan

(Fortfarande inne och läser varje dag men är dålig på att skriva.
    Men nu måste jag bara tipsa er om en sak att göra innan bebisarna kommer- gå och se what to expect på bio! :)
    Helt underbar att se när man är gravid!
    Jag både skrattade och grät som en tok!

Att jag dessutom firade in första dagen på min mammaledighet med biobesöket gjorde det kanske extra roligt.

Nu är det sommarlov! :)

Kram på er!

• trossan

Ja varför får man inte sova? Förstår inte grejen, ska man inte vara utvilad inför FL!?
    Jag är dessutom nu helt beroende av att sova middag om dagarna, ibland tom 2 ggr, så hade det inte varit bättre att bara få sova på natten!?
    Det är inte det att jag är kissnödig el har ont heller , bara klarvaken, men ändå dödstrött.

Nä om man skulle gå upp då...

• trossan

Sitter i Strängnäs och väntar på att gå till en helt ny bm i en helt ny stad, spännande!
    Vi är bortresta från Sthlm i tre veckor men "fick" inte gå utan kontroll så länge för min bm så jag fick boka tid här. Härligt att det funkade så lätt, ganska sjysst sjukvård ändå idet här landet!
    Lustigt nog drömde jag igår att det visade sig att det var en massa undersökningar som min vanliga bm missat att göra :) ska bli spännande att träffa någon annan faktiskt. Vem vet, hon kanske inte alls tycker att huvet ligger neråt tex! :)

35+0 idag och helt jävla färdig med det här! Det måste vara halsbränna som värker och isar i hela magen och bröstet och gör att jag inte kan sova på nätterna!?

Grattis till alla födelsedagar och bebisar!!

• trossan

Lijon- har inte heller barn sen innan, men jag trodde plastat frotté var något man skulle ha :) så det köpte vi på hemtex!

Tillfälliga BM idag var väldigt trevlig, och det kändes så bra att hon fick väldigt liknande siffror som vanliga bm fått när hon mätt. Hon sa också att huvet satt fast neråt och en sak som fick mig lite mer positiv till allt Bök där inne med rumpor som sticker ut hit och dit - att bebisen vänder på sig från sida till sida är ett sätt för den att borra ner sig djupare, och det är ju bra- vägen ut! :)

• trossan

Jag kan somna jag, men vaknar tidigt istället. Då har ni varit min räddning de senaste veckorna när sömnbristen varit som värst! :) jag har liksom spart att läsa på dagarna för att jag ska kunna ha något att göra så här dags på morgonen :) och då har det till slut nästan blivit något att se fram emot :) Förhoppningsvis somnar jag om om en timme eller så..

7e himlen- bra med papper i sängen! Låg faktiskt precis och tänkte på det! :) var köper man sånna då?

Roos26- jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag tycker det är så himla tråkigt och egoistiskt av din man att vilja åka iväg själv! Har han förstått att fl Kan sätta igång och är han beredd att missa det? Han kanske bara verkligen tror att det är självklart att det dröjer t Bf? Hoppas han kommer på andra tankar!

Så himla mysigt att läsa om era plus sommaren och bez!!
    Är fortfarande lite för trött för att skriva mer själv just nu... Zzz...

Godmorgon!! :)

• trossan

Nu har ni fått mig också att börja kolla sovpåsar på tradera! Haha dumt om det är vi här inne som bjuder över varann i de saker som för tillfället diskuteras i tråden! :)

Men helt allvarligt så har jag funderat över precis samma sak som sommaren- vad ÄR skillnaden på en pyjamas och en sparkdräkt? Och varför skulle man behöva byta mellan natt och dag? Tänker att man säkert behöver byta så ofta ändå av kräk och andra missöden..

Kan iofs tänka mig att just pyjamasbytet kan vara en bra del av en nattningsrutin när barnet är någon månad äldre eller så?

• trossan

Ni har absolut frälst över mig till pyjamassidan, det låter bra!
    Men jag måste ändå fråga igen- vad är / hur ser man skillnaden på pyjamas och sparkdräkt??

Är tacksam att jag sov till fem iallafall idag.. Men ska börja dricka hallonbladste nästa vecka och hoppas innerligt på att få sova ännu längre! Har ett paket hemma som jag tyvärr glömde ta med på semestern bara.

Svar på tråden Augustibebis 2012