Augustibebis 2012
Hehe...min äldste son vägde 6 kilo vid 6 veckor...honom orkade man inte bära länge kan jag säga.
Den här har jag köpt, (betalade dock bara 400 för min). +babyinlägget.
Vill ha en trikåsjal med.
Jag har aldrig använt amningskudde mycket, köpte ingen senast och skulle inte köpa nu om jag inte hade fått ärva en. Men en del anväder dem mycket, beror lite på hur man föredrar att amma. Jag ligger helst och ammar. Vi har perfekt soffa för det också...stor bred och lagom hård.
Jag har handlat massor till bebis idag: kläder (10-20kr/plagget) spjälskydd (10kr) kudde och täcke till vagn (15kr) o ett halvt paket engångsblöjor (25 kr) .
Bästa fyndet var Babybjörn Balance babysitter (http://www.babyshop.se/babysitter-balance/p/13527#filter-3 ) i svart med pepitarutig sits´+ lekbåge för 125 spänn. Det är ungefär en tiondel av nypriset. Hade tänkt köpa min kompis men hon hade nog velat ha mer för sin.
Köpte även mammatights till mig och lite annat. Tyvärr inga svarta jeans som jag sökte. Fanns inte heller bärsjal eller elektronisk babyvakt men det är ju många loppisar kvar på säsongen än.
Ja är det första barnet kommer ni säkert få massor. Bara att tacka och ta emot.
Själv är jag en så hemsk människa att jag absolut avskyr att få bebiskläder i present (även kläder till de äldre). Man får massor som är helt i någon annans smak och känner sig skyldig att använda dem *ryyys*. Svärföräldrarna har vi bett att ge strumpor eller pyjamas om de vill ge kläder med motiveringen att "de har ju så mycket". Ärliga uppfattningen är att jag inte vill ta på mitt barn kakhifärgade hängslebrallor med broderade möss eller vad det nu är men det är ju hemskt oartigt att säga så. De har fattat vinken i alla fall.
Morsan har samma smak som jag och far min har fattat på egen hand att jag inte vill ha klädpresenter utan köper galonkläder, träningskläder och gympaskor åt barnen.
Från andra runtomkring tycker jag inte man har fått så mycket till de yngre barnen det var värst med det första då alla skulle ge.
Haha det har jag också min kudde till, sittstöd alltså. De är perfekta till det.
Nu finns lite bilder på babysittern och övriga bytardagsfynd i bloggen: http://regnavdagar.blogspot.com/2012/03/loppat-och-shoppat.html
Det är blixten som gör att den ser ut att ha en ljusare fläck fram.
Jag har självklart som mål att amma. Dels för det skydd antikropparna ger barnet genom amningen, dels för den trygghet det ger barnet, dels för den särskilda känsla av närhet och kontakt det ger mig som mamma.
Tycker det är väldigt praktiskt också (utom de första jävliga veckorna då), tutten funkar alltid som tröst vadän de skriker för:: hungrig -amma, trött -amma, ont i magen -amma, överstimulerad -amma, otrygg i ny situation -amma. Det är liksom mirakelkuren mot allt och den finns alltid med.